Pakket op verkeerde adres bezorgd, bol.com reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Heb voor <naam> <straat> <nummer> een pakket ontvangen. Deze is zonder aftekenen bij mij in de bus geworpen. Ik weet niet wat er in zit. Het probleem is dat ze vaker post voor <straat> bij ons in de brievenbus dumpen (omdat ze waarschijnlijk anders een stukje moeten lopen). Het enige is dat het huisnummer gelijk is.

Ik heb proberen met Bol.com contact op te nemen. Maar na 3 pogingen vind ik het wel genoeg en houd ik het maar voor mezelf. Heb Bol een bericht gezonden dat, wanneer ze zo laks zijn met reageren ik het product zelf in gebruik neem en dat ze er naar kunnen fluiten.

Mijn vraag, wat zijn mijn rechten hierin. Ik heb het geprobeerd om het te herstellen dus ik zie mezelf niet als verwijtbaar.

Wat ik niet doe:
Zelfstandig retourneren aan Bol, heb dit ooit in verleden eens gedaan met andere webshop, en de ellende die ik er van kreeg wil ik niet meer. Retour was "verdwenen" en ik werd aansprakelijk gesteld. En die stress wil ik niet meer.

Alsnog bij de juiste in de bus werpen of afgeven. Maar zie voorgaande, die kan makkelijk zeggen, niet ontvangen en ben ik weer de pineut.

Dus wat nu.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Beste antwoord (via Wim-Bart op 14-07-2018 00:44)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:26
Het pakket/poststuk is niet voor jou, dus mag je deze ook niet open maken cq de inhoud voor jezelf houden.
Je bent niet verplicht de zending ( proberen ) te herstellen of te retourneren, maar moet deze wel afstaan aan de rechthebbende(n) indien deze daar om vragen.
Het is wachten totdat deze zich meldt en deze het poststuk komt ophalen.
Je bent niet verplicht zelf het poststuk ergens naartoe te brengen of ( op eigen kosten ) het ergens heen te sturen, uiteraard kun je hier wel afspraken over maken, maar je moet niet op eigen initiatief actie ondernemen.
Tot die tijd pakketjes stapelen en wachten totdat iemand @bol of @post of @ontvanger door heeft wat er aan de hand is en contact met jou opneemt.

Anderen vinden het schijnbaar heel logisch om poststukken als deze elke keer maar te herstellen of te retourneren, als het een enkele keer of zelden gebeurd is dat zo gezien ook meer dan logisch.
Maar als ik TS zo begrijp gebeurd dit structureel en gaat er dus echt iets goed mis.
Ga je dit als ontvanger telkens herstellen of retourneren lost het het probleem niet op, of beter gezegd; jij als ontvanger bent dan degene die het oplost als een onderdeel van de post bezorging.
Het lijkt mij toch echt de taak van de postbezorger en niet van een bewoner om de post correct te bezorgen :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ach, de bezorgers zijn weer eens "lui". Snap ook niet dat de geadresseerde nog geen klacht heeft ingediend bij Bol dat het pakket niet is aangenomen.

Alternatief: bel de bezorgdienst, dien een klacht in en eis dat ze het pakket komen ophalen en aftekenen. Heb ik al 2x moeten doen omdat zelfs aangetekende brieven bij mij in de bus lagen, puur omdat het huisnummer hetzelfde is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Probleem is, wie is de bezorgdienst. En dan, wie zorgt er voor dat er iemand thuis is om op ze te wachten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43
je heb 2 opties. Bel Postnl om het pakket op te laten halen(zorg voor een bonnetje). Of ga naar postnl punt stuur het retour afzender.. Bol.com heb je vrij weinig mee te maken die zenden het ook niet naar jou maar naar iemand anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-07 18:22
Als post.nl de bezorger was, heb ik het wel eens gewoon in de brievenbus gegooid. Het gaat dan een tweede maal door het bezorgsysteem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pakket voor een ander dus en niet je eigen adres alleen huisnummer komt overeen.
Mik gewoon in een Postnl brievenbus.

Snap dat het irritant is, zeker als het vaker gebeurd maar rechten heb je er niet mee.
Zelf houden dus eigenlijk ook niet. En als je ze dat nog meldt ook dan weten ze ook bij wie ze moeten zijn. Kan je zelf een probleem opleveren als je daar zelf later nog eens wilt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 22:26
Wij hebben 1x een brief ontvangen voor een ander adres (2 straten verder, zelfde huisnummer, foutje van de postbode). Nadat ik melding had gemaakt bij PostNL via twitter stond er 2 dagen later een PostNL medewerker (Geen bezorger, volgens mij een teamleider o.i.d.) die de brief op kwam halen. Inmiddels hadden wij de brief zelf alweer bij diegene in de bus gedaan en dat was ook aan PostNL gecommuniceerd maar blijkbaar niet naar de teamleider.

Als je dit goed naar PostNL communiceert verwacht ik dat er echt wel iemand is die het even op komt halen. Zelf in gebruik nemen vind ik vrij triest, Bol.com kan hier weinig aan doen en wat is het probleem om even iets bij iemand anders in de brievenbus te doen of af te geven? In principe is het volgens mij gewoon diefstal, het pakket is niet aan jou geadresseerd en jij mag dit dus ook niet gebruiken. Zoals @sambalbaj ook al aangeeft weet bol.com nu inderdaad bij wie ze moeten zijn als je het toch echt in gebruik gaat nemen en gaan ze je misschien proberen te weren van de website.

Werk jezelf nou hiermee niet in de problemen en ga even naar het juiste adres toe om het af te geven. Desnoods doe je het in een PostNL brievenbus (Als het briefpost is -> geen barcode op de zending dus) of geef je het even af bij een PostNL pakketpunt.

Mijn ouders hebben 1x gehad toen zij iets teruggestuurd hadden dat het pakket weer bij hun terug kwam omdat ze niet het oude label onzichtbaar hadden gemaakt, dus ookal is het pakketpost dan is het oude label gewoon nogmaals te gebruiken en zal het waarschijnlijk bij de juiste persoon afgeleverd worden.

Als het briefpost is zou je zelfs kunnen besluiten om het adres door te strepen en retour afzender erop te zetten met de mededeling dat het op het verkeerde adres bezorgd is. Bol.com zal dit dan wel afhandelen na ontvangst van de zending.

Maak hier nou niet zo'n groot probleem van, in de tijd dat je dit topic hebt gemaakt had je het ook gewoon netjes op kunnen lossen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wim-Bart schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:31:
Alsnog bij de juiste in de bus werpen of afgeven. Maar zie voorgaande, die kan makkelijk zeggen, niet ontvangen en ben ik weer de pineut.
Doe dit gewoon joh. De persoon voor wie het is kan er ook niets aan doen en zit nu in de shit met Bol.com. Je zou het zelf toch ook fijn vinden als iemand anders het bij jou in de bus zou doen als de rollen omgekeerd zouden zijn ? Mocht er gezeik van komen, wat ik niet denk, geef je Bol.com lekker de vinger :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:11
Wim-Bart schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:31:

Dat begrijp ik niet. Waarom zou jij de pineut zijn als de ander aangeeft het pakketje niet te hebben ontvangen? Gewoon even langsgaan en pakketje door de bus gooien. Snap eigenlijk zelfs niet waarom je andere opties zou overwegen. Kleine moeite. Zou iedereen over moeten hebben voor zijn medemens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-07 13:04
Je bent al bang gezeik te krijgen met Bol.com als je gewoon zelf het pakje op het juiste adres in de bus gaat gooien maar dreigt wel met het inbreuk maken van briefgeheim? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Wim-Bart Je kunt het zelfs bij AH supermarkt inleveren in je buurt. ik zou zoiets nooit zelf houden !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
OosterF schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:01:
[...]

Dat begrijp ik niet. Waarom zou jij de pineut zijn als de ander aangeeft het pakketje niet te hebben ontvangen? Gewoon even langsgaan en pakketje door de bus gooien. Snap eigenlijk zelfs niet waarom je andere opties zou overwegen. Kleine moeite. Zou iedereen over moeten hebben voor zijn medemens.
Als de koper aangeeft dat hij dit niet heeft gehad dan heeft Bol.com een bericht waarin staat dat de TS dit heeft ontvangen. Dus Bol.com heeft in elk geval bewijs dat het afgeleverd is bij de TS, maar de TS heeft geen bewijs dat hij dit heeft afgegeven bij de koper. Dan kan ik me wel inbeelden dat Bol.com bij de TS aan komt kloppen. Hij heeft zelfs een bericht gezonden waarin staat dat hij het zelf zou houden! De TS had gewoon nooit dat bericht mogen sturen.

Mij lijkt het beste dat hij dit nu naar de transporteur brengt en een bewijs probeert te krijgen dat hij het daar afgegeven heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit topic is, zoals elk ander topic, niet bedoeld voor eigen ervaringen en/of moraalridderposts, gezien deze de TS niet helpen met zijn probleem. Deze mogen dan ook achterwege blijven en zullen zonder pardon de Trashcan in belanden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • Beste antwoord
  • +12 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:26
Het pakket/poststuk is niet voor jou, dus mag je deze ook niet open maken cq de inhoud voor jezelf houden.
Je bent niet verplicht de zending ( proberen ) te herstellen of te retourneren, maar moet deze wel afstaan aan de rechthebbende(n) indien deze daar om vragen.
Je bent niet verplicht zelf het poststuk ergens naartoe te brengen of ( op eigen kosten ) het ergens heen te sturen, uiteraard kun je hier wel afspraken over maken, maar je moet niet op eigen initiatief actie ondernemen.
Tot die tijd pakketjes stapelen en wachten totdat iemand @bol of @post of @ontvanger door heeft wat er aan de hand is en contact met jou opneemt.

Anderen vinden het schijnbaar heel logisch om poststukken als deze elke keer maar te herstellen of te retourneren, als het een enkele keer of zelden gebeurd is dat zo gezien ook meer dan logisch.
Maar als ik TS zo begrijp gebeurd dit structureel en gaat er dus echt iets goed mis.
Ga je dit als ontvanger telkens herstellen of retourneren lost het het probleem niet op, of beter gezegd; jij als ontvanger bent dan degene die het oplost als een onderdeel van de post bezorging.
Het lijkt mij toch echt de taak van de postbezorger en niet van een bewoner om de post correct te bezorgen :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 00:43
JohanNL schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 00:24:
Met de eerste zin ben ik het eens. Met de tweede zin wat minder, want onder omstandigheden begeef je je op die manier op de grens van verduistering, vooral als de rechthebbende niet op de hoogte is van de verkeerde bezorging. Het onder je houden van een goed van een ander dat je - anders dan een door een misdrijf - onder je hebt gekregen, kan namelijk onder omstandigheden verduistering opleveren.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
voske schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 00:52:
[...]

Met de eerste zin ben ik het eens. Met de tweede zin wat minder, want onder omstandigheden begeef je je op die manier op de grens van verduistering, vooral als de rechthebbende niet op de hoogte is van de verkeerde bezorging. Het onder je houden van een goed van een ander dat je - anders dan een door een misdrijf - onder je hebt gekregen, kan namelijk onder omstandigheden verduistering opleveren.
Ik heb 2 e-mails gezonden naar Bol en via de chatbot een bericht gezonden. En geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 12:13
Ik snap het probleem niet. Gewoon in de oranje brievenbus langs de weg duwen en klaar. Postnl gaat het dan opnieuw bezorgen en hopelijk dan wel goed. Niemand weet ook dat jij het erin gedaan hebt en jou kan nooit iets verweten worden. Alleen met deze zending heb je Bol.com al op de hoogte gebracht, dat is dan weer niet handig.

[ Voor 37% gewijzigd door FastPinguin op 14-07-2018 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Inmiddels met Bol contact gehad. Kosten van retour is hoger dan de waarde van het pakketje. Dus gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wat zat erin dan? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Een boek van Kluun. Heb hem al dus die gaat naar mijn zus :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-07 14:58
@Wim-Bart

Gewoon afgeven bij degene van wie het is, even een formuliertje opstellen, handtekening eronder vragen dat meneer / mevrouw Bla Bla het inderdaad heeft ontvangen van je, lijkt mij een prima oplossing.

Dan kun je verder ook de bezorgingsdiensten er buiten laten.

Je overweegt het zelf in gebruik te nemen lees ik in je TS
Dat is gewoon diefstal, iets met fatsoen... Meer woorden zal ik er maar niet aan vuil maken.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jetspiking schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:11:
@Wim-Bart

Gewoon afgeven bij degene van wie het is, even een formuliertje opstellen, handtekening eronder vragen dat meneer / mevrouw Bla Bla het inderdaad heeft ontvangen van je, lijkt mij een prima oplossing.

Dan kun je verder ook de bezorgingsdiensten er buiten laten.

Je overweegt het zelf in gebruik te nemen lees ik in je TS
Dat is gewoon diefstal, iets met fatsoen... Meer woorden zal ik er maar niet aan vuil maken.
Volgens mij heb je geen 6 uur gedaan om je reactie te schrijven, wat betekent dat je de inhoud van de laatste berichten niet hebt gelezen. TS mag in overleg met Bol.com het product houden. Eind goed, al goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JohanNL Door het in te leveren bij oa AH of PostNL service punt, krijg je bewijs van inleveren en doe je gewoon een sociale (plicht). Je hoeft dan geen angst te hebben dat jezelf betrokken bent bij eoa gespeculeerde. Systemen zijn zo ingericht en niet om oa Bol in deze te e-mailen met de melding/klacht.

ten 2e hoef je geen angst te hebben als jij het zelf in de brievenbus gooit. Jij bent niet verantwoordelijk hoe de ontvanger zich gedraagt. Ik denk dat ik maandelijks 2-3 keer met zoiets te maken heb (brievenbus post)
Als het juiste adres er op staat gooi ik het daar door de bus en klaar is klara. Als je zelf je gegevens doorgeeft, en klaagt/meldt dat er post verkeerd is bezorgd, zorgt dat alleen voor onnodige verwarring.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

210667

Los van het feit dat Bol nu heeft gezegd van: houdt het maar, zou ik als fatsoenlijk mens het pakketje weer inleveren bij het postkantoor of AH o.i.d. Op de doos schrijven met stift: retour afzender, pakket verkeerd bezorgd.

En ga over tot de orde van de dag.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:28
Wim-Bart schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 04:34:
[...]

Een boek van Kluun. Heb hem al dus die gaat naar mijn zus :)
Verplaats je even in de andere persoon: Die besteld iets en kan er niks aan doen dat het op jouw adres bezorgt wordt. Jij schendt zonder blikken of blozen even zijn recht op briefgeheim / privacy en speelt het boek lekker door naar je zus. Ik zou daar persoonlijk niet vrolijk van worden. Beetje eenzijdig bekeken imho.

[ Voor 45% gewijzigd door KirovAir op 14-07-2018 10:42 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MonkeyJohn
*knip* Dit soort posts helpt de TS niet verder.

Is je probleem van frequent verkeerd bezorgde post nu opgelost door contact op te nemen met Bol.com? Nee, daarvoor zul je denk ik toch echt contact moeten opnemen met PostNL en daar het probleem voorleggen dat de bezorgers niet goed op het adres letten en/of dat het verkeerd gesorteerd is.

[ Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 14-07-2018 20:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 11:21
Waarom vind iedereen het normaal dat TS maar postbode gaat spelen. Lekker makkelijk.

Als het mij overkomt dat ik ongewenst aangewezen wordt als buurtdepot zal ik 1 á 2 keer klagen bij de bezorgdiensten en daarna alle pakketjes houden. Ik zit niet te wachten op het gezeur met pakketjes van anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-07 14:59
Marber schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:53:
Waarom vind iedereen het normaal dat TS maar postbode gaat spelen. Lekker makkelijk.

Als het mij overkomt dat ik ongewenst aangewezen wordt als buurtdepot zal ik 1 á 2 keer klagen bij de bezorgdiensten en daarna alle pakketjes houden. Ik zit niet te wachten op het gezeur met pakketjes van anderen.
Omdat het de enige manier is om de toekomst de pakket/postbezorging betaalbaar te houden voor ons consumenten: door soms even gewoon sociaal te zijn en de boel een straat verderop in de bus te doen & er melding van te maken (ongeacht of dat de brievenbus is of het juiste adres).

Als er voor elke kleine fout van een postbode een bezorger moet komen om het te corrigeren kun je straks rekenen op postzegels van 5,50 per stuk en pakketzegels van €15,95 en daar lijden we allemaal onder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 11:59
Breng het even naar de persoon wie het besteld heeft joh, zeg erbij dat het gratis is. Wie weet houd je er wel een hele mooie vriendschap aan over...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 08:55
KirovAir schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:39:
[...]

Verplaats je even in de andere persoon: Die besteld iets en kan er niks aan doen dat het op jouw adres bezorgt wordt. Jij schendt zonder blikken of blozen even zijn recht op briefgeheim / privacy en speelt het boek lekker door naar je zus. Ik zou daar persoonlijk niet vrolijk van worden. Beetje eenzijdig bekeken imho.
Als hij contact gehad heeft met Bol.com is er toch niks aan de hand. Bol.com heeft de economische keuze gemaakt om dat boek af te schrijven en een nieuwe naar de juiste klant te sturen. Eerder een soort van beloning vanuit Bol.com dat hij eerlijk contact heeft gezocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

210667

Marber schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:53:

Ik mompel iets met: sociaal, cognitief,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jwlb schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:26:
[...]

Als hij contact gehad heeft met Bol.com is er toch niks aan de hand. Bol.com heeft de economische keuze gemaakt om dat boek af te schrijven en een nieuwe naar de juiste klant te sturen. Eerder een soort van beloning vanuit Bol.com dat hij eerlijk contact heeft gezocht.
Nu wel ja, maar zijn eerste idee was voordat hij toestemming kreeg het gewoon al voor zichzelf te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-07 10:25
Melding maken bij PostNL en Bol.com. Pakketje gewoon terug duwen in de brievenbus of even afgeven bij het adres waar het wel hoort, schijnt in de buurt te zijn als ik het zo lees.

Meteen al besluiten om het voor jezelf te houden zonder het terug te sturen of even af te geven is gewoon diefstal. Prima dat je daar zo over denkt, maar uiteindelijk heb je er meer aan om het gewoon goed af te handelen.

Uiteindelijk zou jij ook blij zijn als je buren of wie dan ook een pakketje naar jou komen brengen omdat de postbode deze bij hun afgeleverd heeft lijkt me? Of heb je dan ook zin om wat extra weken te wachten op je pakketje omdat de buurman hem besluit te houden en jij al het gezeik met PostNL / Bol.com krijgt?

[ Voor 28% gewijzigd door SgtElPotato op 14-07-2018 13:38 ]

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:14
JohanNL schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 00:24:

Mag er dan ook bewaar/opslagkosten inrekening worden gebracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 20:23

liberque

Vrijzinnig!

Sissors schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Nu wel ja, maar zijn eerste idee was voordat hij toestemming kreeg het gewoon al voor zichzelf te houden.
Vind je het vreemd? Het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Er kan altijd wel wat misgaan, maar als het consequent is houdt het echt wel een keertje op. Naar Post.NL bellen is een servicenummer met extra kosten, contact met de verzender kost iedere keer tijd. Moet hij daar dan maar iedere keer voor opdraaien of een brievenbus speciaal voor het verkeerde adres ophangen?

Bezorgdiensten en met name Post.NL zijn gewoon een RAMP en dat komt door hun interne beleid. Je wilt niet weten hoe vaak het hier misgaat. Ik zou het de eerste keer en wellicht een 2e keer netjes bij de mensen afgeven... maar that's it... de ontvangers moeten zelf uiteindelijk maar klagen dat ze hun pakketjes/brieven niet ontvangen.. en het artikel dan houden? Mjah.. je kan het ook gewoon in de vuilbak donderen als je het beu bent... maar wat maakt dat nou uit.

Sociaal zijn is leuk, maar als de postbezorgers associaal zijn door hun werk niet te doen dan houdt het echt een keer op.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
liberque schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Vind je het vreemd? Het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Er kan altijd wel wat misgaan, maar als het consequent is houdt het echt wel een keertje op. Naar Post.NL bellen is een servicenummer met extra kosten, contact met de verzender kost iedere keer tijd. Moet hij daar dan maar iedere keer voor opdraaien of een brievenbus speciaal voor het verkeerde adres ophangen?

Bezorgdiensten en met name Post.NL zijn gewoon een RAMP en dat komt door hun interne beleid. Je wilt niet weten hoe vaak het hier misgaat. Ik zou het de eerste keer en wellicht een 2e keer netjes bij de mensen afgeven... maar that's it... de ontvangers moeten zelf uiteindelijk maar klagen dat ze hun pakketjes/brieven niet ontvangen.. en het artikel dan houden? Mjah.. je kan het ook gewoon in de vuilbak donderen als je het beu bent... maar wat maakt dat nou uit.

Sociaal zijn is leuk, maar als de postbezorgers associaal zijn door hun werk niet te doen dan houdt het echt een keer op.
Uit het verhaal van TS blijkt niet dat er al melding is gemaakt naar PostNL ondanks dat het al vaker fout is gegaan. Dan kun je toch ook niet verwachten dat het verandert?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Daarnaast kan de ontvanger er helemaal niks aan doen, en die is primair de dupe er van. Zowel omdat hij niks ontvangt terwijl PostNL zegt dat het is afgeleverd, en dat ook zijn privacy geschonden wordt. Nu was dat deze keer dus niet heel spannend, maar het had ook de Butplug 2000+ kunnen zijn.

Als de ontvanger nou consistent een verkeerd adres opgaf, of bijvoorbeeld verhuizing maar niet door geeft, dan was het een ander verhaal voor mij geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sambalbaj schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:42:
Pakket voor een ander dus en niet je eigen adres alleen huisnummer komt overeen.
Mik gewoon in een Postnl brievenbus.
^^ Dat. Dat doe je met een verkeerd bezorgde brief toch ook?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie vooral een heel verhaal om 't allemaal maar goed te praten om een verkeerd bezorgd pakket zelf maar te houden. In geen enkele manier of vorm is dit okee, end of story.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 12:31
Over individualisme gesproken :')
Stel dat je de voordeur moet openen en naar buiten moet :o

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 18:28

Aganim

I have a cunning plan..

liberque schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:51:
[...]
Als voormalig postbezorger word ik van dit soort uitspraken toch wel een beetje knorrig.

Heb je enig idee hoe dramatisch het sorteerwerk van PostNL is of in ieder geval destijds was? 30 fouten in een wijk was heel gebruikelijk en aangezien je rondes dermate strak gepland waren dat binnen de tijd klaar zijn een uitdaging was (en soms onmogelijk als je nog een keer terug moest naar het depot voor het tweede deel van je wijk) is er voor uitgebreid controleren nauwelijks mogelijkheid. Langer bezig? Krijg je niet uitbetaald. Klachten? Werden aan de kant geschoven. Meer dan een half uur wachten bij het depot omdat je wijk te laat was? Werd, tegen de regels in, ook niet uitbetaald.

En nu ga jij beweren dat de postbezorgers asociaal zijn? De meeste doen echt hun stinkende best om hun wijk zo goed en kwaad als het kan te lopen, maar hoe gemotiveerd ben jij op een gegeven moment als je onbetaald werk staat te doen? De postbezorger wordt namelijk betaald om zijn wijk te lopen, de tijd die hij/zij kwijt is aan het herstellen van de puinbak van PostNL komt voor zijn eigen rekening.

Ik vind het behoorlijk asociaal om te verwachten dat een postbezorger iedere fout weet te herstellen, als het nog steeds zo'n pleuriszooi is, is dat ondoenlijk.

Het grote probleem is dat de postbezorger altijd overal de schuld van krijgt, maar eigenlijk slechts de symptomen van een ziek bedrijf openbaart. Je kan klagen, dan krijgt de bezorger weer op zijn flikker, maar de oorzaak (het mag allemaal niets kosten) wordt er niet mee weggenomen.

[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 14-07-2018 19:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Voor al die mensen die het de normaalste zaak van de wereld en het wel best vinden dat iemand de verkeerd bezorgde post houden en openen of gewoon weg pleuren hoop ik van harte dat zoiets jou nooit overkomt met post van de belastingdienst om maar iets te noemen. Naast dat een wild vreemde behoorlijk gevoelige gegevens van je in handen heeft drukt de belastingdienst er graag zsm een boete bovenop mocht je iets moeten betalen en die "ja maar ik heb nooit een brief ontvangen" hebben ze nu ondertussen al wel vaak genoeg gehoord dat ze dat niet zomaar 1 2 3 geloven.

[ Voor 0% gewijzigd door MonkeyJohn op 14-07-2018 16:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
MonkeyJohn schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:03:
Voor al die mensen die het de normaalste zaak van de wereld en het wel best vinden dat iemand de verkeerd bezorgde post houden en openen of gewoon weg pleuren hoop ik van harte dat zoiets jou nooit overkomt met post van de belastingdienst om maar iets te noemen. Naast dat een wild vreemde behoorlijk gevoelige gegevens van je in handen heeft drukt de belastingdienst er graag zsm een boete bovenop mocht je iets moeten betalen en die "ja maar ik heb nooit een brief ontvangen" hebben ze nu ondertussen al wel vaak genoeg gehoord dat ze dat niet zomaar 1 2 3 geloven.
Gelukkig werkt de belastingdienst prima met DigiD😉. En als die verkeerd bezorgt is hebben zij zelf een fout gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

@Wim-Bart

Ik heb het probleem andersom, ik en de beste meneer hebben het zelfde huisnummer maar ik woon net om de hoek. Ondanks de straatnaamborden lukt het de bezorgers keer op keer om op het foute adres te leveren. Het resultaat, ik moet vaak in zijn brievenbus mijn hand steken aangezien de meneer op het zelfde nummer nooit thuis is.

De postbezorgers zijn tegenwoordig ook niet al te helder. Het blijft een moeilijk vak, maar verschil moet er zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-07 17:34
Als postnl pakketbezorger overkomt het me ook wel eens dat ik een brievenbuspakket bij de verkeerde bus naar binnen prop.
Alleen merk je zo een fout binnen enkele stops op. Je staat immers ergens anders ook weer met een verkeerd pakket.
Vind het dus best kwalijk dat deze bezorger geen enkele moeite heeft ondernomen om zijn fout te herstellen , het zij met een briefje of nog een x langs komen.
Maakt voor het hele vraagstuk niet uit natuurlijk ,want post die niet voor jou is breng je natuurlijk of even langs of deponeer je bij een bruna of brievenbus.
Zou je zelf immers ook wel fijn vinden als het met jouw post of pakket gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
210667 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:36:
Los van het feit dat Bol nu heeft gezegd van: houdt het maar, zou ik als fatsoenlijk mens het pakketje weer inleveren bij het postkantoor of AH o.i.d. Op de doos schrijven met stift: retour afzender, pakket verkeerd bezorgd.

En ga over tot de orde van de dag.
Ik kwam bij de AH in de buurt dus heb het daar gedropt. Zus had het boek al :)

Slotje kan er op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan70661
  • Registratie: September 2015
  • Niet online
Puur toevallig ook zo'n probleem gehad, alleen andersom , verleden week zaterdag ivm het warme weer een airco besteld bij bol.com , deze zou maandag afgeleverd worden,, netjes de t&t code ontvangen en op pakket zou inderdaad maandag afgeleverd worden tussen 11.30 en 14.00 , nu zijn wij een winkel dus dat moet geen probleem zijn , om 13.45 nog maar eens naar de t&t code gekeken waarin nu stond dat het pakket om 12.45 afgeleverd was, geen pakket te vinden , bol.com gebeld en die belden vrij snel terug dat wij niet thuis waren volgens POSTNL , vreemd verhaal met een wijd open deur en een terras met koffie drinkende klanten.Pakket nergens te bekennen, ook niet bij de buren waar het het volgens POSTNL afgegeven was, niet zo vreemd want de ene buur is een electriciteitshuisje en de nadere buur een al jaren leegstaand kantoorpand
Gisteren dus na 5 dagen een telefoontje van BOL dat ze gebeld waren door een bedrijf 3 !!!!! straten verder dat ze met een pakket zaten waar van ze niet wisten wat ze er mee moesten.
Gelukkig toch nog goed gekomen en toch nog maar eens met postnl gebeld, die blijven dus volhouden dat er niemand aanwezig was en er een kaart in de brievenbus gegooid is, het leuke is dat wij geen brievenbus hebben en alle post aan de receptioniste afgegeven word die op ongeveer 2 meter bij de ingang vandaan zit,
Dit zegt eigenlijk al genoeg over het personeel van PostNL en hoe ze over hun klanten denken, verder alleen maar complimenten voor BOL.com die prima meegedacht hebben
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:05:
[...]

Slotje kan er op.
Maar als je er toch al kwam, wat was nou eigenlijk de reden om hier zo'n uitgebreid topic van te maken met heel andere insteek?
Zus weet nu denk ik ook waar haar cadeaus vandaan komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik woon al 4 jaar in mijn huidige woning en krijg nog steeds af en toe post voor de vorige bewoner. Ik leg het op een stapeltje in een kast voor het geval de vorige bewoner het nog een keer komt ophalen. Dit kost mij totaal geen moeite. Openmaken van post die niet van jou is is asociaal en illegaal. Je hoeft echt geen moeite te doen om het bij de correcte bestemming aan te laten komen, dus gewoon op de plank en vergeten totdat iemand er om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wim-Bart schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:05:
[...]

Slotje kan er op.
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

Dus jij had 't boek al en je zus ook al? Sterk. Maar vooral jammer dat je 't niet gewoon in eerste instantie al naar de AH (of elders, of nog beter: de juiste ontvanger die "een stukje lopen" verderop zit) bracht maar dat je dat pas deed nadat je 't "nergens kwijt kon".

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 14-07-2018 17:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
RobIII schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:54:
[...]

Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

Dus jij had 't boek al en je zus ook al? Sterk. Maar vooral jammer dat je 't niet gewoon in eerste instantie al naar de AH (of elders, of nog beter: de juiste ontvanger die "een stukje lopen" verderop zit) bracht maar dat je dat pas deed nadat je 't "nergens kwijt kon".
Inderdaad, oh ik en mijn zus hadden het al, nou dan stuur ik het niet voor mij bestemde pakketje maar terug.
Aparte beredenering in ieder geval :X

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ZieglerNichols schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:51:
Ik woon al 4 jaar in mijn huidige woning en krijg nog steeds af en toe post voor de vorige bewoner. Ik leg het op een stapeltje in een kast voor het geval de vorige bewoner het nog een keer komt ophalen. Dit kost mij totaal geen moeite. Openmaken van post die niet van jou is is asociaal en illegaal. Je hoeft echt geen moeite te doen om het bij de correcte bestemming aan te laten komen, dus gewoon op de plank en vergeten totdat iemand er om vraagt.
Idem hier, maar toen de deurwaarder voor de deur stond voor 1 van de vorige bewoners maar eens wat bedrijven gebeld en die duidelijk gemaakt dat mevrouw en meneer x, meneer y en mevrouw z hier al jaren niet meer wonen... Afentoe komt er nog wat binnen voor meneer w.

En daarna niets meer gehoord :-) ik hoef zulke mensen niet aan de deur.

Nadeel was dat sommige brieven de buitenkant niet zichtbaar is van wie het kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:09

LankHoar

Langharig tuig

Volgens mij snappen veel van de mensen die "gooi toch terug in de postbus" zeggen niet dat het niet de eerste keer is dat TS een pakketje verkeerd bezorgd krijgt, en ook over dit ene pakketje al meermalen contact met Bol had gelegd. Dat je daar dan op een gegeven moment klaar mee bent lijkt me niet meer dan menselijk. Als meerdere bedrijven (PostNL, Bol) er structureel geen waarde aan hechten, waarom zou jij er dan telkens moeite voor moeten doen? En het huis van TS lijkt me ook geen gratis opslagplaats ofzo.

Ik hoop voor TS dat het hier bij blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 14-07-2018 18:54 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LankHoar schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:53:
Volgens mij snappen veel van de mensen die "gooi toch terug in de postbus" zeggen niet dat het niet de eerste keer is dat TS een pakketje verkeerd bezorgd krijgt, en ook over dit ene pakketje al meermalen contact met Bol had gelegd. Dat je daar dan op een gegeven moment klaar mee bent lijkt me niet meer dan menselijk. Als meerdere bedrijven (PostNL, Bol) er structureel geen waarde aan hechten, waarom zou jij er dan telkens moeite voor moeten doen? En het huis van TS lijkt me ook geen gratis opslagplaats ofzo.

Ik hoop voor TS dat het hier bij blijft.
Contact (en irritatie ) met Bol was niet nodig, dat haalt TS zichzelf op de hals. zoals ik al zei gewoon afgeven bij AH (en dat heeft TS ook gedaan) kleine moeite....
krijg wel een gevoel van Troll topic btw.

@upschur Je komt geen pakje te kort, of hebt er geen over bij verkeerd bezorgen. Dat is alleen bij bijv 12 pakjes op 12 adressen war je niet 1x twee pakjes hebt afgeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bij ons wordt heel soms iets verkeerd bezorgd (brievenbus). Eigenlijk altijd heel dichtbij. Dan gooi ik het even in de juiste bus.

Als het vaak gebeurt, dan kan je overwegen niets te doen. Het zou vanzelf moeten ophouden:
- klant neemt contact op met webshop
- webshop neemt contact op met bezorgdienst
- bezorgdienst kan niets aantonen
- webshop boos op bezorgdienst
- webshop stuurt klant nieuw artikel

Dit stopt zodra
- webshop andere bezorgdienst kiest, of
- bezorgdienst leven betert na de zoveelste klacht.

Uiteraard wil je ook geen eigen onbetaalde bezorgdienst beginnen. En ook wil je geen magazijn voor fout bezorgde stukken worden. Dus na een redelijke termijn knikker je ze weg. Een paar maanden of zo.
-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 197% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Als dat pakket voor iemand bedoeld is dat redelijk in de buurt is, wat let je om dat bij diegene af te gooien? Of zijn we tegenwoordig met ze allen tot niks meer toe bereid. Ikke ikke en de rest kan stikken?

Ik had het of bij diegene afgegeven, of retour afzender gestuurd. Klaar, wel zo netjes.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-07 00:09
Vissa66 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:50:
Als dat pakket voor iemand bedoeld is dat redelijk in de buurt is, wat let je om dat bij diegene af te gooien? Of zijn we tegenwoordig met ze allen tot niks meer toe bereid. Ikke ikke en de rest kan stikken?

Ik had het of bij diegene afgegeven, of retour afzender gestuurd. Klaar, wel zo netjes.
"Alsnog bij de juiste in de bus werpen of afgeven. Maar zie voorgaande, die kan makkelijk zeggen, niet ontvangen en ben ik weer de pineut."

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Engineer schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:42:
Zo weinig mensen die een klacht bij PostNL opperen :) Jij hebt last van de wanprestatie van die bezorger. Zijn baas is PostNL. Dus dien een klacht in bij PostNL? Lijkt mij nog logischer dan bij Bol.com klagen.
Lijkt jou misschien logischer, maar geeft ook gelijk aan hoevaak jij het zelf gedaan hebt.

Als ontvanger heeft PostNL niets met jou te maken en kan jij geen klacht indienen, de klant (dus in dit geval bol.com) moet een klacht indienen willen ze er iets mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Gomez12 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Lijkt jou misschien logischer, maar geeft ook gelijk aan hoevaak jij het zelf gedaan hebt.

Als ontvanger heeft PostNL niets met jou te maken en kan jij geen klacht indienen, de klant (dus in dit geval bol.com) moet een klacht indienen willen ze er iets mee gaan doen.
Om een klacht in te dienen bij Postnl hoef je helemaal geen klant te zijn. Wil je een onderzoek starten zal je 9/10 keer klant moeten zijn. Maar een klácht in dienen kan altijd. En als er ineens 100 man gaan klagen in 1 wijk dan gaan ze echt wel wat doen. Ook als je met bv BOOS langs komt is er het 1 en ander mogelijk. Dus een klacht in dienen heeft zeker wel nut. Alleen zullen ze met 1 klacht niet direct iets ondernemen. Net zoals met 1 aangifte niet veel uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

In het verleden zijn er periodes geweest dat post voor anderen structureel bij mij in de bus werd gedrukt (dus op verkeerd adres bezorgd). De eerste paar keer heb ik dat netjes even weggebracht, maar op een gegeven moment werd ik het echt wel een beetje zat, dus ging het de brievenbus in met de opmerking VERKEERD BEZORGD erop. Om één of andere reden heb ik die poststukken nooit terug gezien en was het daarna ook vrij snel afgelopen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Freee!! schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:35:
In het verleden zijn er periodes geweest dat post voor anderen structureel bij mij in de bus werd gedrukt (dus op verkeerd adres bezorgd). De eerste paar keer heb ik dat netjes even weggebracht, maar op een gegeven moment werd ik het echt wel een beetje zat, dus ging het de brievenbus in met de opmerking VERKEERD BEZORGD erop. Om één of andere reden heb ik die poststukken nooit terug gezien en was het daarna ook vrij snel afgelopen.
Kun je die stickers ook ergens bestellen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hackus schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:47:
[...]
Kun je die stickers ook ergens bestellen ? ;)
Helaas niet, maar zo'n dikke, rode viltstift doet wonderen >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Aganim schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:27:
[...]

maar hoe gemotiveerd ben jij op een gegeven moment als je onbetaald werk staat te doen? De postbezorger wordt namelijk betaald om zijn wijk te lopen, de tijd die hij/zij kwijt is aan het herstellen van de puinbak van PostNL komt voor zijn eigen rekening.
Zo denkt TS er dus ook over en wil ook niet onbetaald werk doen. Raar dat jij allemaal plusjes krijgt, maar TS als aso wordt gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Droefsnoet schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:59:
[...]

Zo denkt TS er dus ook over en wil ook niet onbetaald werk doen.
Schei nou toch uit man. Onbetaald werk. Serieus? Je doet verdorie gewoon je medemens een dienst en niks meer en niks minder. Je moet hooguit 'een stukje lopen'. Zijn we nou écht zó laag gezonken in dit land dat we echt alleen nog maar ikke ikke ikke kunnen denken en te lam zijn om een vinger te lichten voor onze medemens? Echt ontzettend triest :N Als je er nou voor naar Maastricht moest rijden (of Groningen voor de Maastrichtenaren-en-omstrekers :P ) dan was 't andere koek. Maar we hebben 't over 'een stukje lopen'. Dan neem je dat pakketje gewoon mee als je met de hond gaat lopen, je boodschappen gaat doen, naar je werk gaat of wat dan ook en dan loop/fiets/rij je er gewoon even langs. En dan nog vrees ik dat er dan figuren zijn die ook nog een medaille verwachten voor die "moeite" :N Echt diep triest.
Droefsnoet schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:59:
Raar dat jij allemaal plusjes krijgt, maar TS als aso wordt gezien.
Die plusjes zijn dan ook vast niet voor 't stukje dat je quote maar voor 't begrip voor bezorgers die OOK maar moeten roeien met de riemen die ze hebben in een ziek bedrijf.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 16-07-2018 15:12 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:01:
[...]

Schei nou toch uit man. Onbetaald werk. Serieus? Je doet verdorie gewoon je medemens een dienst en niks meer en niks minder. Je moet hooguit 'een stukje lopen'. Zijn we nou écht zó laag gezonken in dit land dat we echt alleen nog maar ikke ikke ikke kunnen denken en te lam zijn om een vinger te lichten voor onze medemens? Echt ontzettend triest :N Als je er nou voor naar Maastricht moest rijden (of Groningen voor de Maastrichtenaren-en-omstrekers :P ) dan was 't andere koek. Maar we hebben 't over 'een stukje lopen'. Dan neem je dat pakketje gewoon mee als je met de hond gaat lopen, je boodschappen gaat doen, naar je werk gaat of wat dan ook en dan loop/fiets/rij je er gewoon even langs. En dan nog vrees ik dat er dan figuren zijn die ook nog een medaille verwachten voor die "moeite" :N Echt diep triest.

[...]

Die plusjes zijn dan ook vast niet voor 't stukje dat je quote maar voor 't begrip voor bezorgers die OOK maar moeten roeien met de riemen die ze hebben in een ziek bedrijf.
Het blijft een verschil tussen even naar de buurman lopen omdat diegene niet thuis is, en geregeld naar een andere straat lopen omdat een derde partij hun diensten niet correct uit kan of wil voeren (waarvan de oorzaak vaak het wanproces van PostNL is ofwel de middelmatige houding van bezorgers). Doordat TS geregeld in dit proces wordt betrokken kunnen er gevolgen voor hem aan verbonden zitten als het product gebreken vertoond. Dat wil niet zeggen dat TS ook daadwerkelijk hiervoor aansprakelijk kan worden gesteld, maar wel dat een onderzoek van Bol.com of PostNL ook bij hem langskomt, wat erg stressvol kan zijn.

Ik had je gelijk gegeven als dit een enkel geval was geweest, maar zodra dit met regelmaat voorkomt vind ik het logisch om er tegenin te gaan. Dat doet niet af aan het feit dat TS dat op een slechte en illegale manier wou doen, maar het sentiment vind ik begrijpelijk als de situatie zo is als TS illustreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 17:33
Freee!! schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:35:
Helaas werkt dat niet altijd.

Kreeg bij mijn vorige woning ook post van een bepaald persoon ( mogelijk oude bewoners ).
Na meerdere malen verkeerd bezorgt in de brievenbus heb gedaan was ik het zat en heb ik het elke keer in de prullenbak gegooid.
Kreeg er zelf erna incasso brieven achteraan ( brieven waren eerst van tmobile, dus vermoedelijk rekeningen niet betaald )

Heb zelfs tmobile en het incasso bureau gebeld om te zeggen dat die persoon er niet meer woont.

Ik bleef die brieven ontvangen t/m ik er niet meer woonde. Dus mogelijk dat de nieuwe bewoners nog steeds die brieven ontvangen.

( ik heb er meer dan 6 jaar gewoond 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
RobIII schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:01:
[...]

Schei nou toch uit man. Onbetaald werk. Serieus? Je doet verdorie gewoon je medemens een dienst en niks meer en niks minder. Je moet hooguit 'een stukje lopen'.
Maar waarom is het voor TS geen moeite en voor die postbezorger die er wel voor betaald krijgt wel? Oh nee, die krijgt er óók niet voor betaald en dumpt het daarom bij TS. En de TS is dan de grote lul, omdat hij dat niet keer op keer corrigeert.
En die plusjes zijn dan ook vast niet voor 't stukje dat je quote maar voor 't begrip voor bezorgers die OOK maar moeten roeien met de riemen die ze hebben in een ziek bedrijf.
Dus er is een ziek bedrijf, een postbezorger die het niet wil herstellen, want dat is onbetaald en als TS het OOK niet wil herstellen dan is hij de boeman. Want tja die zielige postbezorger kan er uiteindelijk ook niks aan doen dat hij een poststuk bewust verkeerd aflevert.

Ik heb vroegâh zelf ook ooit post bezorgt en als ik een brief had die niet in mijn ronde hoorde, dan nam ik die mee terug. Dan stopte ik die niet in iemand anders zijn brievenbus zodat die het maar verder kon uitzoeken. Nou gaat het hier om een pakketje en we weten allemaal dat postbezorgers die niet terug mogen brengen, maar misschien zou dan eens naar die regel gekeken moeten worden, in plaats van de consument inschakelen om de post te bezorgen.

Paar topics geleden was het waanzin dat bol.com zijn administratiesysteem niet wilde herprogrammeren voor één klant, maar dat PostNL haar scheve werkwijze waar heel veel mensen over klagen eens aanpast is uit den boze.
Pagina: 1