Als ik de moederbord last flashen bij een pc technicus, zal Ryzen 5 2600 normaal werken en mij gewoon signaal geven? Want tussen vandaag en gisteren hebben ik en een vriend mijn pc in elkaar gezet, alles deed het en pc ging aan en uit maar zag geen beeld.
Je hebt wel een losse GPU toegevoegd? Een 2600 heeft geen IGP namelijk, die aansluitingen op je moederbord kun je dus niet gebruiken.Adriel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:09:
Als ik de moederbord last flashen bij een pc technicus, zal Ryzen 5 2600 normaal werken en mij gewoon signaal geven? Want tussen vandaag en gisteren hebben ik en een vriend mijn pc in elkaar gezet, alles deed het en pc ging aan en uit maar zag geen beeld.
Dat is lastig te zeggen met zo weinig informatie, wat voor moederbord heb je bijvoorbeeld? Alles met een B450/X470 chipset (B450 is volgens mij nog niet of slecht verkrijgbaar) zou de R5 2600 direct moeten herkennen, moederborden met een B350/X370 chipset kunnen een biosupdate nodig hebben. Verder moet er zoals spnk al aangeeft een GPU geplaatst worden. Maar goed, aangaan en dan uitgaan kan ook betekenen dat er ergens een kabel niet goed zit, er sprake is van een brakke PSU, brak mobo enzovoorts. Dus nee, op basis van deze informatie kan er niet gezegd worden of een bios flash het issue zal oplossen.Adriel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:09:
De technicus van Azerty vertelde mij dat er niks mis is met het moederbord, maar dat er alleen een bios update nodig was. Dus ik zat te denken de moederbord naar het dichtstbijzijnde pc winkel te brengen zodat daar de update gedaan kon worden. Anders zou ik 17.50 + verzendkosten moeten betalen bij Azerty. Ik ben veel goedkoper uit bij iemand die even goed is als Azerty.Dennism schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:45:
[...]
Dat is lastig te zeggen met zo weinig informatie, wat voor moederbord heb je bijvoorbeeld? Alles met een B450/X470 chipset (B450 is volgens mij nog niet of slecht verkrijgbaar) zou de R5 2600 direct moeten herkennen, moederborden met een B350/X370 chipset kunnen een biosupdate nodig hebben. Verder moet er zoals spnk al aangeeft een GPU geplaatst worden. Maar goed, aangaan en dan uitgaan kan ook betekenen dat er ergens een kabel niet goed zit, er sprake is van een brakke PSU, brak mobo enzovoorts. Dus nee, op basis van deze informatie kan er niet gezegd worden of een bios flash het issue zal oplossen.
De moederbord is MSI B350 Gaming Pro Carbon.
Bij dat bord kan inderdaad een bios update noodzakelijk zijn.Adriel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 06:41:
[...]
De technicus van Azerty vertelde mij dat er niks mis is met het moederbord, maar dat er alleen een bios update nodig was. Dus ik zat te denken de moederbord naar het dichtstbijzijnde pc winkel te brengen zodat daar de update gedaan kon worden. Anders zou ik 17.50 + verzendkosten moeten betalen bij Azerty. Ik ben veel goedkoper uit bij iemand die even goed is als Azerty.
De moederbord is MSI B350 Gaming Pro Carbon.
YouTube: MSI® HOW-TO use M-FLASH for single BIOS
Geen idee of je voor M-Flash een CPU in de socket moet hebben.
Geen idee of je voor M-Flash een CPU in de socket moet hebben.
@Adriel, aub niet zomaar in een ander, niet-relevant topic je vraag dumpen. Afgesplitst.
Pagina: 1