Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2160p streamen met een nas of nvidia shield

Pagina: 1
Acties:

• primeiro
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-09-2024
Goedenavond allemaal

ik heb een vraag over streamen van 2160 materiaal, nu probeer ik via mijn nas systeem een 916+ 8 gb ram

12tb schijven puur voor films en serie's, nu heb ik geprobeerd om 2160 materiaal te kijken via plex, maar mijn nas schiet gelijk naar de 100% cpu en hij happert, ik ben er dus ook achter gekomen dat hij dit niet kan trekken, vooral UHD 4K niet en dat zijn toch de files die ik wil kijken op mijn nieuwe samsung UHD tv

ik heb dit geprobeerd met verschillende films van 120 - 150 gb ( onder een voorbeeld van welke UHD)

ik heb dit natuurlijk ook geprobeerd met een mede8er, en ook deze trekt het niet

nu heb ik al een paar keer gekeken op dit forum en als ik het een beetje goed heb gelezen dan komt de Nvidia shield heel erg dicht in de buurt van wat ik wil.

dus mijn vraag kan ik met de nvidia shield de formats kijken die ik wil ?
dus UHD- 4K - BD-Remux -2160p UHDBD DTS HEVC Remux files streamen dat is wat ik wil zonder haperingen of buffering terwijl je in een film zit

plex heeft ook totaal geen probleem met 1080 materiaal

alvast bedankt voor de suggesties en ideën

Gr Primeiro

VB:
Bron :UHD Blu-ray

Video : HEVC/2160p,Real HDR
Compressie :Bits/(Pixel*Frame) 0.122
Audio : AC3 5.1,Dolby Atmos / TrueHD 7.1: Engels
Ondertitel : Nederlands(UHD Blu-ray retail pgs ingebrand)
Grootte : 123 Gb

Real HDR)
Met dank aan een HDR liefhebber.
HDR: colour_primaries : BT.2020
transfer_characteristics : PQ
matrix_coefficients : BT.2020 non-constant
MasteringDisplay_ColorPrimaries : Display P3
MasteringDisplay_Luminance : min: 0.0050 cd/m2, max: 4000 cd/m2
MaxCLL : 999 cd/m2
MaxFALL : 100 cd/m2

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:58
Uhm, een UHD speler + UHD disks kopen… Werkt gelijk :)

Maar, heb je toevallig iets van transcode in plex aan staat (dan gaat plex op nas wat dingen doen voordat hij gestreamd word).
Verder geen verstand van plex, ik gebruik een echte media player (dune), die heeft dit soort geneuzel niet :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• primeiro
ik heb ook na de dune zitten kijken, maar dan neig ik nog steeds naar de nvidia shield

PS.

in mijn plex staat internet streamen op max
en thuis streamen ook op max

[ Voor 33% gewijzigd door primeiro op 13-07-2018 20:15 ]

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 08:19
Ben ook op zoek naar iets dergelijks.
Erg benieuwd wat er nu zoal op de markt is dat dit kan afspelen.

Zijn er buiten de shield nog andere mediaplayers die het kopen waart zijn?
Een "mini-pc" zou een oplossing zijn maar dat is boven budget voor mij.

Nadeel van plex is dat deze altijd aan het transcoderen is op de NAS waardoor deze dat niet verwerkt krijgt.

Weet zelf niet goed wat het zal worden.

Keuzes zijn :

- Cheapass chineese androidbased import mediaspeler van twijfelachtige kwaliteit
- Overpriced Intel NUC of aanverwanten
- Dune HD Pro 4K : lijkt me wel top, zeker voor de prijs. Maar nog geen release dus waarschijnlijk kinderziektes. Hun eerste androidbased speler, nog geen BD playback bij de start,...

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb alles op een QNAP TA453A NAS staan, en kan daarmee moeiteloos naar mijn shield streamen.
Gebruik zelf Emby, vind ik wat fijner dan Plex maar dat is persoonlijk.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 17:02
met een Nvidia Shield kan dat zeker, ik ervaar hier geen problemen mee

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik gebruik zelfs (een DS416) de standaard video (UPNP) host in de Syno, met de standaard video speler (ja, geen mooie menuutjes, maar voor mij goed genoeg) van m'n LG TV. Geen enkel probleem, ook niet qua audo formaten (DTS, dolby, etc...) en HDR. Uiteraard wel alles bekabeld. Maar gezien het gedrag wat je machine vertoond ga ik mee met de rest: géén transcode gebruiken! Desnoods maar van Plex af, en de synology video server gebruiken.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-11 19:07
Je werkt nu met plex. Maar die gaat het volgens mij proberen te om de film om te coderen naar iets wat de tv zou moeten begrijpen, en daar gaat een bult rekenwerk in om.

Kan die tv niet uit zichzelf al film bestanden afspelen? De meeste smart tv's doen volgens mij prima een .mkv X264 uit zichzelf. Misschien eens tweaken met plex of dat coderen er af kan. Of gooi ze gewoon eens simpel over de smb share naar je tv. Is dat geen optie?

Specs!

• primeiro
bedank allemaal, die dune hd 4k pro is ook een mooie en voor maar 345 euro, emby heb ik ook maar ook die speelt de 2160P niet feilloos af

die Qnap die Ondersteunt 4K hardware decodering en transcodeert 4K H.264 video's, dus dat is miss wel een optie om over na te denken

ook Via UPNP wordt het niets krijg elke keer controleer uw netwerk, ik zie wel de films en zo en ook de 1060 speelt hij af maar niet op UHD
plex heb ik nu op direct play gezet en de UHD streamt hij wel, dus daar ben ik heel erg blij mee

alleen niet met met de hoogste bit rate, maar dat geeft niets

bedank allemaal

miss toch ook maar die shield aanschaffen

• GoldenBatt
Doet UPNP ook nog steeds niet aan beeld omgooien? Vermeld eens wat van tv je hebt, want het is deel koffie dik kijken zo.

Volgens mij kunnen die moderne tv's allemaal prima het film bestand zelf afspelen. Wat als je deze op usb stick zet, kan de tv het zelf dan wel? Dan moet het vaak via het netwerk ook goed gaan. Maar dan moet je de smb share koppelen aan je tv. Daar heb je niks aan upnp/dlna of plex voor nodig. Dan speelt je tv rechtstreeks het film bestand zelf af, en mis je niks aan bitrate.

Specs!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Voordat je op aanschaf overgaat, thuis ook even bezig geweest met dit materiaal. Ik heb een servertje staan met genoeg 2160p materiaal. Via plex afspelen werkt maar zeer matig.

Toen kwam ik er achter dat ik mijn server via de tv direct kon benaderen. Dit zorgt ervoor dat plex geen bemoeial heeft. Resultaat: vloeiend en zonder haperingen 4K materiaal afspelen op de tv. Voorwaarde is wel dat je tv op internet is aangesloten en dat je ingebouwde speler van de tv wat kan. Mijn server staat gewoon bij de bronnen/ingangen vermeld om te openen.

Zelf een LG oled tv, maar Samsung zal ook zoiets hebben

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• primeiro
Goldenbatt

ik heb de UE65JS8500L :https://www.besteproduct.nl/led_tv_s/499188#specificaties

Mu.siQ

ik zal eens even gaan zoeken en doen op de TV

PS.

Ik heb idd bij source Nas netwerk staan, maar als ik daar heen gaat dan ziet hij idd mijn films en series

maar alle bestanden die ik aan klik zegt de tv bestand wordt niet ondersteunt, en bij de 2160 zegt hij controleer je netwerk, ook als ik op de tv naar de plex nas gaat dan speelt hij de 2160 niet af wel de 1060

[ Voor 53% gewijzigd door primeiro op 14-07-2018 16:16 ]

• GoldenBatt
http://downloadcenter2.sa...8/DUT_HMUDVBEUJ-1.312.pdf

Kijk eens op pagina 176. Volgens mij moet je kwa beeld en geluid wel weg komen met wat de tv kan (not sure met dolby atmos, maar ik zou het eens proberen).

Ook het hoofdstuk "De MIJN INHOUD-service gebruiken" zou wat meer duidelijkheid moeten kunnen verschaffen. Al moet ik nu de deur uit, en kom ik zelf nog niet verder dan het delen van bestanden vanaf de pc via mediasplayer, wat je dus niet direct wil. Ik zou eerst eens proberen om een het filmbestand op een usb stick (ntfs geformateerd) te zetten, en dan eens proberen of dit wil. En daarna nog eens de hele netwerk settings door te pluizen.

Aan dat lijstje op pagina 176 te zien, kan die tv best veel dingen zelf afspelen, zonder dat je een dure speler nodig hebt
primeiro schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:07:
Goldenbatt

ik heb de UE65JS8500L :https://www.besteproduct.nl/led_tv_s/499188#specificaties

Mu.siQ

ik zal eens even gaan zoeken en doen op de TV

PS.

Ik heb idd bij source Nas netwerk staan, maar als ik daar heen gaat dan ziet hij idd mijn films en series

maar alle bestanden die ik aan klik zegt de tv bestand wordt niet ondersteunt, en bij de 2160 zegt hij controleer je netwerk, ook als ik op de tv naar de plex nas gaat dan speelt hij de 2160 niet af wel de 1060
Aah kijk, dan komen we al wat verder geloof ik. Probeer eens een wat simpeler bestand om het even te vergelijken of het wel werkt. Misschien dat de dolby atmos ofzo toch de nek om draait. Als je dit namelijk draaiend hebt kost je het letterlijk maar een enkele procent cpu kracht op de nas,

[ Voor 35% gewijzigd door GoldenBatt op 14-07-2018 16:30 ]

Specs!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 16:28
Ik gebruik een nvidia shield voor Plex. Ik heb een 7 à 8 jaar oude PC die als host dient voor Plex. Daar zit een i7 (first gen volgens mij) 860 in, 4GB RAM en Radeon 5850 Cf. Allemaal ultra bejaard.

De shield speelt 2160p HDR content (a 70gb per film van zeg 2 uur) via Plex prima af.
malinwa001 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:08:
Zijn er buiten de shield nog andere mediaplayers die het kopen waart zijn?
De HiMedia Q10Pro schijnt ook wel wat te kunnen. Hiervoor heb ik een Minix Neo X8H-plus gehad. Mooi apparaatje wat ook alles afspeelde toentertijd. De U9 is de opvolger volgens mij. Nadeel van Minix is de vrij beperkte software ondersteuning die je nadien krijgt, vooral de beperkte android upgrades. Maar mogelijk kun je de U9 ook meenemen in je keuzes. De shield bied mij een veel betere ervaring dan ik ooit met de minix heb gehad.

Minix draait de normale android, terwijl de shield android TV draait. Het ligt eraan wat je zoek. Android op een mediaspeler is het eigenlijk net niet, omdat het telefoon/tablet software is. Android tv werkt veel beter, intuïtiever en ziet er gelikter uit. Nadeel is dat android tv een eigen (heel beperkte) google playstore heeft. Voordeel is dat alle apps in de android tv store goed werken met een shield. Mij gaat het om streamen van media en de benodigde apps heeft de shield. Voor mij is dat dus prima.

[ Voor 74% gewijzigd door Hulleman op 17-07-2018 09:37 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 15:28
Ik gebruik thuis ook de NVidia Shield en ik vind die geweldig.

Het afspelen via Plex gaat helemaal goed en werkt snel.
Mijn LG OLED 2017 tv trekt H265 niet op 4K en de server krijgt dat ook niet on-the-fly omgezet.
Verder wordt alles ondersteunt door de Shield, behalve Dolby Vision.
En de Shield wordt ook nog steeds geüpdate naar de laatste versies van Android en ook over Dolby Vision wordt gefluisterd dat het eraan zit te komen.
Wat ik ook nog erg leuk vind aan de Shield is de mogelijkheid om alle Android apps te draaien en om emulators van retro spellen te draaien.

Dus bij deze raad ik de Shield TV aan om te nemen.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
primeiro schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:39:
bedank allemaal, die dune hd 4k pro is ook een mooie en voor maar 345 euro, emby heb ik ook maar ook die speelt de 2160P niet feilloos af

die Qnap die Ondersteunt 4K hardware decodering en transcodeert 4K H.264 video's, dus dat is miss wel een optie om over na te denken

ook Via UPNP wordt het niets krijg elke keer controleer uw netwerk, ik zie wel de films en zo en ook de 1060 speelt hij af maar niet op UHD
plex heb ik nu op direct play gezet en de UHD streamt hij wel, dus daar ben ik heel erg blij mee

bedank allemaal

De 916+ kan ook 4K transcoden, alleen Plex maakt geen gebruik van die special chip die in de 916+ zit.
Waarom probeer je niet eens DS Video? Daar is een app voor op de Samsung TV.

Overigens maak ik zelf ook gebruik van een Shield in combinatie met DS Video (en geen Plex). Werkt prima. De shield is sterk genoeg om alles te transcoden, je NAS hoeft alleen maar de files aan te leveren en staat eigenlijk 99% te niksen. Ideaal dus.

• Hulleman
  • Laatst online: 24-11 16:28
Mouse5312 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:39:
En de Shield wordt ook nog steeds geüpdate naar de laatste versies van Android en ook over Dolby Vision wordt gefluisterd dat het eraan zit te komen.

Mooi ding die shield idd. Hopelijk komen ze met HDR ondersteuning voor de YouTube app. Schijnt lastig te zijn doordat de shield de VP9.2 codec mist.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:25
Ik heb zelf ook een Samsung TV.
Zelf gebruik ik een Android kastje van Ali koste 50 euro en ondersteund 4k en hdr hier staat kodi op en die pakt de films van de Nas.
Het werk ook direct op de tv kan mijn Nas gewoon selecteren in me kanalenlijst en afspelen zonder haperingen wat ik wil.

• Stinu
  • Laatst online: 17-11 09:28
primeiro schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:09:
ik heb ook na de dune zitten kijken, maar dan neig ik nog steeds naar de nvidia shield

PS.

in mijn plex staat internet streamen op max
en thuis streamen ook op max
Als ik het goed herinner is er ook ergens bij kwaliteit de optie "Origineel".
Had dit ook eens op maximum gezet, en toen haperde hij bij mij ook. --> zelfs met een 720p video.
De reden was dat plex mijn 720p video ging omzetten naar een hogere resolutie.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:33
Mouse5312 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:39:
Ik gebruik thuis ook de NVidia Shield en ik vind die geweldig.

Het afspelen via Plex gaat helemaal goed en werkt snel.
Mijn LG OLED 2017 tv trekt H265 niet op 4K en de server krijgt dat ook niet on-the-fly omgezet.
Verder wordt alles ondersteunt door de Shield, behalve Dolby Vision.
Wat ik ook nog erg leuk vind aan de Shield is de mogelijkheid om alle Android apps te draaien en om emulators van retro spellen te draaien.

Ik heb ook een LG OLED (2016) maar totaal geen problemen met afspelen via X-play.
Laatste keer getest met een H265 4K HDR bestand van 120GB en dat ging perfect via wifi dus ik denk dat jij iets niet goed hebt in je plex instellingen. :)

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:47

Paladin

Play Ball!

Ik heb hier sinds kort ook de Shield draaien, ik heb nog een hele oude netgear nas (lees 8 jaar oud) dus dat ding gebruik ik echt alleen als data storage. Ik had vroeger een Dune die het echt super deed, nooit gezeik mee gehad alleen helaas geen 4k.

Ik heb dus nu de Shield, daarin een NFS connectie naar mijn NAS opgezet en dan kan je zoals in mijn geval KODI daar de content vanaf laten halen. Ik moet zeggen werkt tot op heden prima, heb nog wel is het idee dat mijn NAS soms echt de beperkende factor is qua rauwe doorvoersnelheid maar het werkt verder prima.

De Shield kan verder ook gewoon plex draaien, zowel server als client.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:58
primeiro schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:39:

bedank allemaal

Wel de goeie kopen! als je naar een Dune gaat. De Dune pro 4K kost rond de 229/249 euro. Die van 350 is een ouder type, en heeft geen HDMI2.0, en dus geen UDH60P en HDR.

Heb sinds gisteren ook de 4k Pro omdat de solo 4k niet goed met HDR bestanden om ging. De pro wel, werkt echt super.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Pagina: 1