Goedenavond allemaal
ik heb een vraag over streamen van 2160 materiaal, nu probeer ik via mijn nas systeem een 916+ 8 gb ram
12tb schijven puur voor films en serie's, nu heb ik geprobeerd om 2160 materiaal te kijken via plex, maar mijn nas schiet gelijk naar de 100% cpu en hij happert, ik ben er dus ook achter gekomen dat hij dit niet kan trekken, vooral UHD 4K niet en dat zijn toch de files die ik wil kijken op mijn nieuwe samsung UHD tv
ik heb dit geprobeerd met verschillende films van 120 - 150 gb ( onder een voorbeeld van welke UHD)
ik heb dit natuurlijk ook geprobeerd met een mede8er, en ook deze trekt het niet
nu heb ik al een paar keer gekeken op dit forum en als ik het een beetje goed heb gelezen dan komt de Nvidia shield heel erg dicht in de buurt van wat ik wil.
dus mijn vraag kan ik met de nvidia shield de formats kijken die ik wil ?
dus UHD- 4K - BD-Remux -2160p UHDBD DTS HEVC Remux files streamen dat is wat ik wil zonder haperingen of buffering terwijl je in een film zit
plex heeft ook totaal geen probleem met 1080 materiaal
alvast bedankt voor de suggesties en ideën
Gr Primeiro
VB:
Bron :UHD Blu-ray
Video : HEVC/2160p,Real HDR
Compressie :Bits/(Pixel*Frame) 0.122
Audio : AC3 5.1,Dolby Atmos / TrueHD 7.1: Engels
Ondertitel : Nederlands(UHD Blu-ray retail pgs ingebrand)
Grootte : 123 Gb
Real HDR)
Met dank aan een HDR liefhebber.
HDR: colour_primaries : BT.2020
transfer_characteristics : PQ
matrix_coefficients : BT.2020 non-constant
MasteringDisplay_ColorPrimaries : Display P3
MasteringDisplay_Luminance : min: 0.0050 cd/m2, max: 4000 cd/m2
MaxCLL : 999 cd/m2
MaxFALL : 100 cd/m2
ik heb een vraag over streamen van 2160 materiaal, nu probeer ik via mijn nas systeem een 916+ 8 gb ram
12tb schijven puur voor films en serie's, nu heb ik geprobeerd om 2160 materiaal te kijken via plex, maar mijn nas schiet gelijk naar de 100% cpu en hij happert, ik ben er dus ook achter gekomen dat hij dit niet kan trekken, vooral UHD 4K niet en dat zijn toch de files die ik wil kijken op mijn nieuwe samsung UHD tv
ik heb dit geprobeerd met verschillende films van 120 - 150 gb ( onder een voorbeeld van welke UHD)
ik heb dit natuurlijk ook geprobeerd met een mede8er, en ook deze trekt het niet
nu heb ik al een paar keer gekeken op dit forum en als ik het een beetje goed heb gelezen dan komt de Nvidia shield heel erg dicht in de buurt van wat ik wil.
dus mijn vraag kan ik met de nvidia shield de formats kijken die ik wil ?
dus UHD- 4K - BD-Remux -2160p UHDBD DTS HEVC Remux files streamen dat is wat ik wil zonder haperingen of buffering terwijl je in een film zit
plex heeft ook totaal geen probleem met 1080 materiaal
alvast bedankt voor de suggesties en ideën
Gr Primeiro
VB:
Bron :UHD Blu-ray
Video : HEVC/2160p,Real HDR
Compressie :Bits/(Pixel*Frame) 0.122
Audio : AC3 5.1,Dolby Atmos / TrueHD 7.1: Engels
Ondertitel : Nederlands(UHD Blu-ray retail pgs ingebrand)
Grootte : 123 Gb
Real HDR)
Met dank aan een HDR liefhebber.
HDR: colour_primaries : BT.2020
transfer_characteristics : PQ
matrix_coefficients : BT.2020 non-constant
MasteringDisplay_ColorPrimaries : Display P3
MasteringDisplay_Luminance : min: 0.0050 cd/m2, max: 4000 cd/m2
MaxCLL : 999 cd/m2
MaxFALL : 100 cd/m2