geprint nivillerend behang, is dat nieuw?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Vandaag was ik voor mijn werk in een print-bedrijf waar demonstratie wanden waren opgesteld van 3 meter hoog 'wanddecoratie behang' (nivellerend behang) dat in elk motief of foto geprint kan worden, en omdat het 'behang' dikte heeft door (misschien) een schuimlaag is het niet nodig om de ondergrond uit te vlakken.
Bij de voorbeelden die te zien waren was het zó op een muur en of gipsplaat geplakt.

Dat lijkt mij wel voor mijn aanstaande woning die ik deels zelf wil afwerken!; niks uitvlakken, polyester gaten vullen, schuren, nogmaals vullen en schuren en dan nog eens behangen :)
En dan géén bloemetjes behang :+ wat dacht je van een foto van een strand vol met NV? :P

Is dit product nieuw? zijn er alternatieven voor dit product?

Nog even geduld en ze printen voor mij een echte planken vloer.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Alle reacties

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Bij Probo geweest?

• frisianstar
Inderdaad bij Probo in Dokkum, voor brandmeld en inbraak installaties, ze krijgen zo ongeveer elk jaar er een nieuwe grote hal bij...

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat soort behang bestaat echt al jaren. Kan me het zelfs vanuit de jaren 80 nog herinneren.
Maar misschien is het nu pas in Friesland doorgedrongen, dat zou kunnen. Is immers een uithoek :P

Ontopic: hoe denk je dat behang gemaakt wordt? Da gaat ook gewoon met een printer, zij het een hele grote. Naja, het zal een offsetpers zijn, maar ook die kan in kleur afdrukken. En ook stenenmotief etc.

Enige verschil is dat dit wat relief heeft. Dus de "printer" of drukpers moet dat aankunnen. maar ook die bestaan al jaren. Kijk maar eens bij een bedrijf als SPG prints ofzo. Die maken die spullen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• frisianstar
Hadden ze in de jaren tachtig al 3 meter brede en ook dikke behang/ wandbekleding? nooit gezien bij de Decorette...maar ook nooit naar gevraagd.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:14
frisianstar schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:14:
Hadden ze in de jaren tachtig al 3 meter brede en ook dikke behang/ wandbekleding? nooit gezien bij de Decorette...maar ook nooit naar gevraagd.
In je TS heb je het over 3 meter hoog, niet breed... dat is toch best wel een verschil ;)

Maar goed, dit soort behang bestaat al lang, maar wat jij gezien hebt zal wss op een nieuw ontwikkelde techniek gebaseerd zijn.
Pagina: 1