Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Allo,

SInds korte tijd kon ik tijdens een telefoongesprek de bellers wel horen maar zij mij niet.
Met een whatsapp telefoon gesprek kon de beller mij wel horen.

Ik heb via YouTube filmpjes opgezocht hoe je een connector moet vervangen. Omdat mogelijk dit de oorzaak zou zijn geweest.
Met de nieuwe connector heb ik inmiddels 9x hem erin en eruit gehaald.
Pluspuntje dat het sneller gaat.

Ik had telkens mankementen: geen bereik, Homeknop defect, helemaal zwart beeld, batterijlogo rechts boven in beeld gaf aan dat hij op 3% zat terwijl dat niet zo is, helemaal geen geluid.
Ik scheen blijkbaar ook een kapotte USB kabel te hebben. Ik kreeg op mijn desktop de foutmelding:
usb meer stroom nodig dan de poort kan leveren.

De meeste problemen zijn nu verholpen.

De beller kan mij horen, maar ik kan de beller niet super goed verstaan. (kan aan mij liggen)

Soms vervaagt het beeld ineens van kleur. Het heeft iets weg van artifact videokaart problemen.
Dan wordt het beeld zwart en komt het Apple logo te voorschijn. En even later springt hij naar het normale beeld.

Tijdens mijn eigen knutselwerk kon ik alleen beeld krijgen als hij aan de oplader zat. Ging de oplader eruit, dan had ik geen beeld meer. Terwijl hij al paar uur lang aan de oplader zat.

Twee jaar geleden heb ik de telefoon bij een repareer winkeltje weggebracht.
Bij het openmaken viel mij op dat batterij clip clip + 1 schroefje miste.
Het is dat metaalachtig dingetje dat in de buurt zit van de batterij connectie + antenne.

Heeft iemand een idee, waarom het beeld ineens wazig kan worden worden? Oververhitting.
Als ik de Iphone niet gebruik, voelt hij niet warm aan.
Nieuwe batterij vervangen?

Ik voel nu weinig voor dat ik dingen nu weer zelf ga ondernemen en dat mijn telefoon zomenteen helemaal niet meer doet.

Moet ik dat missende clipje alsnog kopen?

tnx

[ Voor 118% gewijzigd door noud op 14-07-2018 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
* Het lijkt erop dat ik hem nu toch gemaakt hebt.
Het opladen van de telefoon gaat nu zonder problemen.
En heb nog geen Apple logo te voorschijn zien komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:10
noud schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:26:
* Het lijkt erop dat ik hem nu toch gemaakt hebt.
Het opladen van de telefoon gaat nu zonder problemen.
En heb nog geen Apple logo te voorschijn zien komen....
Netjes hoor, respect voor de moeite die je ervoor hebt gedaan.

Is je geluid probleem nu opgelost? Ik had mijn vraagtekens omdat je schreef dat je via whatsapp er geen last van hebt, dan zou ik niet gelijk aan een hardware probleem denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Helaas geen viering hier. Mijn telefoon valt nu ineens uit bij gebruik en komt in het Apple logo scherm terecht.
De batterij lijkt ineens warmer te zijn worden.
Het batterij indicatie schermpje staat nu ineens van groen naar rood/oranje.

Duidt dit aan dat ik mijn batterij moet vervangen? Lijkt mij sterk dat ineens mijn batterij leeg is.

Of kan het zijn dat ik toch een component op de printplaat of iets dergelijks heb beschadigd?

* geluid is deels opgelost. Ik hoor bellers niet heel luid. Over het Whatsapp gesprek. Heb ik geen verklaring voor.

[ Voor 9% gewijzigd door noud op 14-07-2018 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-09 13:15
Ik denk dat het tijd is om de 4S te vervangen :) Ik zou er persoonlijk geen tijd meer aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ha, je hebt gelijk. Ik ben al beetje kijken voor een nieuwe telefoon. Ik wilde voor de I5 gaan, maar hoor vandaag dat ik beter voor de I6 kan gaan ivm software.
Vind echter wel prijzig een abonnement van rond de 17 Euro.

Maar ik ben rete koppig en wil natuurlijk nog even een werkende telefoon hebben. Zodat mijn ego gestreeld kan worden dat ik een elektronisch apparaat heb gefixt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:10
noud schreef op zondag 15 juli 2018 @ 02:56:
Ha, je hebt gelijk. Ik ben al beetje kijken voor een nieuwe telefoon. Ik wilde voor de I5 gaan, maar hoor vandaag dat ik beter voor de I6 kan gaan ivm software.
Vind echter wel prijzig een abonnement van rond de 17 Euro.

Maar ik ben rete koppig en wil natuurlijk nog even een werkende telefoon hebben. Zodat mijn ego gestreeld kan worden dat ik een elektronisch apparaat heb gefixt. ;)
Ja je bent tweaker of je bent het niet :) ik vond de iPhone 4 wel een lastig toestel om dingen te vervangen omdat je via de achterkant van het toestel toegang hebt. Bij een kapot scherm moet je eerst alle hardware er uit halen meen ik mij te herinneren.

Als ik jou was zou ik dan voor een iPhone se gaan. Die heeft heeft dezelfde hardware als de 6s

Had je trouwens nog wel een hard reset geadaan? Dat wordt door ifixit wel aan geraden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jimijames75 op 15-07-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ik heb aantal dagen geleden een hard reset gedaan. Nu valt de telefoon te vaak uit. Als ik de reset knoppen paar seconde ingedrukt hou floept hij al naar het zwart scherm.
Inmiddels ben ik voor een SE abonnement aan te zoeken

EDIT:
Heb een nieuwe telefoon.

[ Voor 22% gewijzigd door noud op 17-07-2018 18:59 ]

Pagina: 1