B&W stav 24 speaker standaard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-04 16:16

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Ik heb zojuist de speaker standaard(en) volgens beschrijving in elkaar gezet en de speakers hierop geplaatst. Echter heb ik een vraag over (zie afbeelding)
https://afbeelding.im/EWfzcToc
Horen de speakers wel op 4 scherpe punten te staan? Of krijg ik hierdoor kleine deukjes in de speaker?

[ Voor 10% gewijzigd door Schuimpje op 13-07-2018 16:55 ]

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 14:55

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Als je op afbeeldingen googled van deze stands dan lijkt het inderdaad de bedoeling. Of je er putjes van in je speaker krijgt durf ik niet te zeggen, maar daar hebben ze (mag ik toch aannemen) aan gedacht bij B&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Heb de speaker net een stukje gekanteld (staat er sinds gisteravond op) en zit nu al een klein putje in. Wat is verder het nut trouwens van een scherp puntje tegenover de speaker plat op de standaard zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ook deze spikes aan de onderkant van de standaards zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:19:
Heb je ook deze spikes aan de onderkant van de standaards zitten?
Aan de onderkant heb ik bollen zitten, dit omdat ik een laminaat (zwevende) vloer heb. Zie foto.

https://afbeelding.im/zJO1ACxL

Er zaten wel grote spikes in de doos welke ik optioneel er ook onder zou kunnen schroeven. Maar nu heb ik dus alleen omgekeerde spikes in de bovenplaat zitten waar de speakers op rusten. Ze staan stevig, klinken goed maar vindt het zonde dat er in net 5 dagen oude speakers nu al kleine putjes zitten... kan eigenlijk niet de bedoeling zijn wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:36

Ravefiend

Carpe diem!

Spikes diene om de voetstandaard op een harde ondergrond te zetten zoals een tegel, niet om de luidsprekers zelf op te zetten.

http://bwgroupsupport.com...als/bw/STAV24%20S2-OM.pdf

Beetje vreemd dat je houten luidsprekers rechtstreeks op 4 punten gaat zetten want ja dat gaat putjes veroorzaken lijkt me wel. Bedoeling van spikes is om zo min mogelijk contact te maken met de vloer.

[ Voor 21% gewijzigd door Ravefiend op 13-07-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Ja dat lijkt mij inderdaad ook. Heb dezelfde foto ook doorgestuurd naar hifi klubben via facebook messenger. Krijg het volgende antwoord: ja dit is correct, zo ontkoppel je de speaker van de standaard. Dus weet niet goed hoe of wat, zit er namelijk niet op te wachten dat ik putjes krijg in dure speakers haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:16

FeaR

In GoT we trust

Schuimpje schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:54:
Dus weet niet goed hoe of wat, zit er namelijk niet op te wachten dat ik putjes krijg in dure speakers haha
Volgens mij klopt het ook. In theorie dan. Dus even buiten het punt of het koppelen of ontkoppelen is en of het überhaupt werkt, daar zijn vele meningen over.

Maar als je het niet aanstaat dan draai je de spikes er toch uit en plaats je de speakers vlak op de standaard? Ik zou me over de afdruk niet al te druk maken. Het is niet dat de spikes dwars door het MDF zullen drukken zodat je op den duur er vier bas reflex poortjes bij hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 13-07-2018 18:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-03 18:53
Ik heb dezelfde stands. Er zitten grote/lange spikes bij voor de bodemplaat. De meegeleverde kleine spikes en doppen zijn voor de bovenplaat. Ik heb de doppen gebruikt want ik wil geen beschadiging op mijn luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Dubbelzijdig tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Beetje vreemd inderdaad maar hoort zo. Putjes zie je niet als je ze niet optilt en het ontkoppelen zorgt ervoor dat de weergave zuiverder wordt door het verminderen van trillingen in de stands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De speakers zullen in ieder geval niet makkelijk van de stands af schuiven door die punten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
TBTL schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:28:
De speakers zullen in ieder geval niet makkelijk van de stands af schuiven door die punten. :+
Dat is zeker waar, ze staan super stabiel!

Pagina: 1