Nieuw Dell G5 15 Upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterku
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 21:52
Beste Tweakers,

Ik wil de Nieuw Dell G5 15 kopen. Hieronder linkje naar site van Dell.

dellG5 15

Mijn vraag
Als ik het Ram wil aanpassen van 16gb naar 24gb , welke chip heb ik dan nodig? en welke kan ik dan het beste kiezen?
Momenteel komt hij met 2x 8gb. 1 daarvan wil ik upgraden naar een enkele chip van 16gb. dan hou ik daarnaast dus een chip over. Voor hoeveel kan ik die doorverkopen?

Groetjes!

Wouter

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterku
Wat ik hier uit ophaal is alleen 16gb of 32 gb mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik zou niet slechts 1 ram dim upgraden, zou of beide doen of geen.

Daarnaast vraag ik mij af of je >16GB echt nodig hebt, zijn echt maar weinig usecases waar dat het geval is.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wouterku schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:07:
[...]

Wat ik hier uit ophaal is alleen 16gb of 32 gb mogelijk?
Zo staat het er wel inderdaad; kan me voorstellen dat dit nodig is om dual-channel te blijven draaien.

Heeft Dell zelf geen (iets andere) 32GB laptop te koop?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Is dit niet een beetje geneuzel in de marge? Laat lekker die 16GB zitten. Of zet er dan direct 32GB in.
Maar in de praktijk ga je werkelijk helemaal niets merken van die 8 of 16GB extra.
In ieder geval 2x dezelfde grootte anders help je namelijk het dualchannel aansturing om zeep.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterku
MAX3400 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Zo staat het er wel inderdaad; kan me voorstellen dat dit nodig is om dual-channel te blijven draaien.

Heeft Dell zelf geen (iets andere) 32GB laptop te koop?
Daar hebben ze geen versie voor... dan kom ik uit op een 1050 TI met 32gb ram met een I9, 4k scherm voor 2700 euries.. das dan weer overdreven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterku
arbraxas schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:14:
Is dit niet een beetje geneuzel in de marge? Laat lekker die 16GB zitten. Of zet er dan direct 32GB in.
Maar in de praktijk ga je werkelijk helemaal niets merken van die 8 of 16GB extra.
In ieder geval 2x dezelfde grootte anders help je namelijk het dualchannel aansturing om zeep.
Als ik ga renderen word dat zeker merkbaar in de uurtjes... ,programmas zoals Houdini side FX en Unreal engine slokken alles op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kunt eens bellen of ze ook een custom build kunnen maken met de specs zoals je hem al hebt maar dan met 32GB. Dell levert niet enkel de laptops die je op de site kunt vinden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Ga dan direct voor de 32GB. Waarom beknibbelen op dat laatste geheugenbankje?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

wouterku schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:21:
[...]

Als ik ga renderen word dat zeker merkbaar in de uurtjes... ,programmas zoals Houdini side FX en Unreal engine slokken alles op.
Raar verhaal; je was duidelijk op zoek naar een laptop met 16GB, dan krijg je daar advies over en nog geen uren later wil je alweer upgraden?

De goedkoopste laptop met een GTX10x0 GPU en 32GB kost je nog geen €2000 in de Pricewatch maar is slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterku
redfoxert schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:27:
Je kunt eens bellen of ze ook een custom build kunnen maken met de specs zoals je hem al hebt maar dan met 32GB. Dell levert niet enkel de laptops die je op de site kunt vinden.
Heb al gebeld, doen ze niet meer helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterku
MAX3400 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:28:
[...]

Raar verhaal; je was duidelijk op zoek naar een laptop met 16GB, dan krijg je daar advies over en nog geen uren later wil je alweer upgraden?

De goedkoopste laptop met een GTX10x0 GPU en 32GB kost je nog geen €2000 in de Pricewatch maar is slecht leverbaar.
Ja ik ben soms lastig... ik dacht als ik zon flinke korting kan krijgen, waarom dan niet me ram upgraden? rest van de specificaties zijn prima en als ik dan naar een andere laptop kijk word die alweer gauw prijzig. als ik dit dan zelf uitvoer scheelt het nogal...

Met 16gb kom ik nog zeker een eind daarom dat ik hier in eerste instantie voor ging. maar als het mogelijk is om meer te krijgen voor het oorspronkelijke budget waardoor ik meer mogelijkheden heb om mijn hobby / opleiding uit te oefenen waarom niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

wouterku schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:30:
[...]

Heb al gebeld, doen ze niet meer helaas :/
Iets zegt me dat dat niet zo is; aangezien je memory modules ook bij Dell kan bestellen, kan dat ook af fabriek. Ik zie regelmatig customs Dells langskomen op werk.

Maar toen ie ze belde, waarom vroeg je niet meteen welke SODIMMs je nodig hebt dan ipv een topic ervoor te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterku
arbraxas schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:27:
Ga dan direct voor de 32GB. Waarom beknibbelen op dat laatste geheugenbankje?
Omdat ze toch weer 100 euro per stuk zijn helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterku
MAX3400 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:35:
[...]

Iets zegt me dat dat niet zo is; aangezien je memory modules ook bij Dell kan bestellen, kan dat ook af fabriek. Ik zie regelmatig customs Dells langskomen op werk.

Maar toen ie ze belde, waarom vroeg je niet meteen welke SODIMMs je nodig hebt dan ipv een topic ervoor te openen?
Ik kwam uren later achter dat er verschil was in maten... dit was na 5e dus kon niet meer bellen + mensen die mee denken is wat prettiger.

de man aan de telefoon zij dat ze vroeger nog costum dingen deden aanpassen maar nu niet meer, de reden waarom kon hij me niet geven.

[ Voor 11% gewijzigd door wouterku op 13-07-2018 23:37 ]

Pagina: 1