Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel1975
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-07-2018
Mijn vraag

Ik verlies erg snel de verbinding met mij dji phantom 3 se. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al op google gekeken, maar door al de informatie is het mij niet duidelijk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Wat is snel? 10 meter, 100 meter? De SE gebruikt WiFi en daarmee haal je geen kilometers zoals Lightbridge of Ocusync van andere DJI modellen. Moet je ook niet willen want je bent toch verplicht LoS te vliegen.

Wat je kan proberen is in de DJI Go app op het WiFi icoon te klikken en custom WiFi kanaal te pakken. De auto stand pakt best vaak toch een druk kanaal. Verder kan je nog een windsurfer gebruiken om je signaal te verbeteren.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel1975
Beste, jd1987

Bedankt voor je snelle reactie!

Het signaalverlies komt voor bij 30 meter en er boven. Kilometers vliegen durf ik sowieso niet, maar vind het wel prettig met opnemen te zien wat ik doe. En dat is vaak het probleem.

Ik heb in de dji go app het wifi kanaal veranderd en gekeken naar de wifiscan app, maar helaas!

Windsurfer. Is dat zn kapje om de antenne heen? Ik weet nog niet zoveel, dus alle informatie is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Yes, zo’n kapje met reflecterend materiaal om het signaal te versterken ;)

30 meter is wel snel om interventie te krijgen, maar ligt ook aan de locatie waar je vliegt.

Op een custom kanaal dat rustig is geen verbetering? Ook niet op een 5.8Ghz kanaal?

Mijn Mavic Air gebruikt ook WiFi, wel met een OTG kabel, maar op een rustig kanaal heb ik nergens last van. De P3 heeft helaas geen optie voor een OTG kabel :(

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel1975
Daarom vind ik het ook zo gek! Verschillende locaties gevolgen. Gisteren midden tussen de akkers, dus open veld. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat het de smartphone is. Het is een Samsung note 4.