Nvidia kaart in PC met AMD proc ???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mattymat
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04-2025
Ik heb een Nvidia Vanta 16MB AGP kaart op mijn JetWay-mobo. Als processor heb ik een AMD K6-500Mhz. Mijn probleem is dat mijn pc nogal vaak vastloopt en volgens mij komt dat door de combinatie van NVidia Videokaart en AMD processor. Heeft iemand hier ervaring mee en welke videokaart kan ik het beste nemen als ik een andere wil?!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 14:43
Volgens mij heb dat niks te maken met die AMD maar met die chipset op het MB. Is volgens mij al een fix voor, was een vrij bekend probleem. Vraag me niet meer wat die bug ook alweer was. Weet iemand het nog ???

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Ligt (dacht ik) aan die VIA chipset, die ALI had er geen last van. Maar ik heb nooit een fix kunnen vinden ervoor, als iemand er 1 vind laat het me dan even weten.

Verwijderd

De chipset op je MOBO is inderdaad belangrijk je moet zorgen dat je een via kx133(op de north bridge) heb die is perfect die van AMD zijn klote... Verder is ook een goede voeding heel belangrijk minimaal 250 WATT maar ik raad 300 aan

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
DildoBoy Het gaat hier om een K6-2 500 en geen Athlon 500. Die draait dus op (super)socket 7 en niet met een VIA kx133
Verder is ook een goede voeding heel belangrijk minimaal 250 WATT maar ik raad 300 aan
Is ook alleen bij een Athlon.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 20:04
Volgens mij is DildoBoY een beetje in de war met een Athlon.... :)

Grtz, Muyz

Verwijderd

sorry jullie hebben gelijk sorry ik had iets te hard geneukt met me rechter hand daarvoor sorry

• mattymat
Okee, dus wat kan ik nou doen??!
Een ander mobo kopen?
Het is me nog niet helemaal duidelijk welke stukje hardware ik het beste kan vervangen.
- moederbord (ivm de chipset)
- videokaart (als het daar aan ligt)
- processor (lijkt me niet eigenlijk)

Verwijderd

Welke MOBO BIOS-versie heb je?
Welke VIDEO BIOS-versie heb je?
Welk OS draai je?
Welke chipset zit er op dat mobo?
Welke chipset-driver versies heb je geinstalleerd?
Welke video-drivers heb je geinstalleerd?
Heb je je K6-2 en/of Vanta overgeklokt?
Hoe heet wordt je K6-2?
Loopt ie alleen in games vast of ook met andere software?
Loopt ie in alle games vast of alleen bij bepaalde games?
Loopt ie tijdens het spelen vast of bij het starten al?
Loopt ie ook vast als je je K6-2 tijdelijk op 300MHz zet?

Zonder die info is er zowieso weinig te zeggen over waar evt. vastlopers aan te wijten zijn.

• mattymat
Welke MOBO BIOS-versie heb je? -> 1.0B

Welk OS draai je? -> WIN98

Welke video-drivers heb je geinstalleerd? -> Bijgeleverde drivers (met de nieuwste drivers loopt ie meteen al vast!)

Heb je je K6-2 en/of Vanta overgeklokt? -> NEE

Loopt ie alleen in games vast of ook met andere software? -> Vooral in games maar ook met andere software.

Loopt ie in alle games vast of alleen bij bepaalde games? -> Alleen in games die de 3D mogelijkheden gebruiken (denk ik)

Loopt ie tijdens het spelen vast of bij het starten al? -> Is wisselend, maar de 1ste keer altijd tijdens het spelen. Na rebooten ook soms bij het starten al.

Loopt ie ook vast als je je K6-2 tijdelijk op 300MHz zet? -> HOW??!

De details van mobo en chipset enzo weet ik niet want ik zit op het moment niet thuis...
Pagina: 1