Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvrdelft1
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12-2023
Hoi,
Mijn Canon 70-200 lens is gevallen en de voorzetlens is kapot gevallen. Ik heb al het kapotte glas verwijderd en de lens zelf lijkt onbeschadigd. Maar door de deuk in de ring van de voorzetlens is de schroefdraad geblokkeerd. Heeft iemand misschien een oplossing? ik zag op Youtube hoe Adam Savage dit probleem probeerde op te lossen met een speciale tool die de ring uitboog maar hij kreeg hem daar ook niet gedraaid. Hij heeft toen met een bandzaag 2 inkepingen gezaagd en met een stalen lineaal de ring losgedraaid. Iemand hier ervaring mee?
Ik zou graag de lens weer in volle functionalitiet gebruiken.
Mvg, Joris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Zou je niet heel voorzichtig de ring die er nu nog op zit (van de voorzetlens) kunnen verbuigen zodat je die er uit kan trekken?
Als je een rand van de voorzetlens kan vast pakken met een tangetje zou je met wat buigwerk het moeten kunnen verwijderen lijkt me.
Zo heb ik iig al eens de restanten van een cpl kunnen verwijderen op een 24-105L

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 07:44

Isniedood

nee, echt niet!

Met elastiek eromheen voor extra grip kan je hem ook niet losdraaien?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Zelf genoeg ervaring mee, inderdaad rand van het filter net een tang naar binnen buigen tot de cirkel klein genoeg is en het filter eruit komt.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:56

g0tanks

Moderator CSA
Foto voor de duidelijkheid?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:12
Ik knip ze meestal door als ze verbogen zijn.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1