Videokaart upgrade, tijdelijk 1080ti kopen en doorverkopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-02 22:36
Ik heb momenteel een R290X en wil mijn videokaart upgraden.

Ik game nu 4k en dat het gaat redelijk goed. BF4 speelt aardig alleen krijg ik BF1 niet goed werkend dus moet 1080 spelen (alles ultra dan). Eind dit jaar wil ik zeker Battlefield 5 gaan spelen en hoop die 4k Ultra te kunnen spelen.

Ik wil eigenlijk wachten op de nieuwe generatie Nvidia's maar geen idee wanneer die verschijnen, las wisselende release tijden.

Nu bedacht ik me dat het misschien een goed idee is om nu een 1080ti te kopen en die later te verkopen en de nieuwe generatie te kopen.

Wss verlies ik 300 euro op de manier of zal dat meevallen?

Verdere specs:

6800k
16 ram.

Alle reacties

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik vermoed dat wanneer de nieuwe generatie Nvidia's op de markt komt, je niet de enige bent die van z'n 1080ti af wil. De prijs van tweedehands 1080ti's zal op dat moment aardig kelderen.

Beter even uitzingen met je 290x en misschien wat settings van Ultra afhalen. Van sommige settings zie je het verschil tussen low en ultra niet eens, terwijl de performance-impact aanzienlijk is.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:01

Dhrax

Prog Lord

Wat @cyberbetica aangeeft klopt en is het financieel gezien een slecht idee.
Je gaat er uiteindelijk wel meer dan 300 EUR op inleveren, als de markt weer aantrekt, nieuwe generatie kaarten a 800-1000 EUR, dan ga je geen 500 EUR meer vangen voor de bestaande.

Beter afwachten en komend jaar direct een 11xx aanschaffen welke 4K sowieso een stuk beter zal bedienen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koop dan iets als een 2e hands GTX 1080. Ga je flink minder op afschrijven en is snel zat.

• TweakerVincent
PilatuS schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:47:
Koop dan iets als een 2e hands GTX 1080. Ga je flink minder op afschrijven en is snel zat.
Dat is ook een idee maar weet niet of die bf1 en 5 ultra 4k kan spelen. Bf1 wss niet

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan ook een aantal settings ietjes lager zetten waar je toch weinig van ziet. Zo is AA op 4k niet zo heel nuttig. Iets als 16x MSAA is nergens voor nodig.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou geen geld uitgeven nu, je hebt het geld later dit jaar nog nodig voor de 1170 of wat je kiest

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TweakerVincent
ok thanks voor alle input. Ik wacht op de nieuwe generatie. Dan maar even niet 4k gamen,
Pagina: 1