Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 13:35
Beste Tweakers,

Al enkele dagen ben ik het e.e.a aan het testen betreft gamen, video streamen etc over 4G.
Hiervoor gebruik ik een Huawei B315s-22 en haal ik snelheden van ongeveer 14mbit down en 3mbit up met een ping van tussen de 24 en 44ms.

Echter wanneer ik deze simkaart overplaats naar mijn Apple Iphone 6 en ik opnieuw een speedtest doe, zijn mijn snelheden een enorm stuk beter.

101mbit down en 32mbit up met een ping van 32ms.

Ik dacht toch wel om en nabij, al dan niet hogere snelheden te kunnen halen via de Huawei.
Echter maken externe antenne's etc ook geen verschil.

Iemand een idee hoe dit kan? of wat ik nog zou kunnen proberen?

Mvg Justin

Beste antwoord (via rens-br op 16-07-2018 10:34)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de huawai is een CAT4 modem volgens mij.. mogelijk dat die ook fatsoenlijke CA wil doen :?
waar je iphone dat wel wil doen :?

404 Signature not found

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heb je de laatste firmware voor je Huawei B315s-22? Ik lees op internet dat het bepaalde settings unlocked waardoor je je performance kan tweaken en ook wat fixes uitvoert.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Om wat voor simkaart gaat het? Niet alle simkaarten mag je in een router stoppen, en het kan dat ze op basis van IMEI blokkeren/throttlen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Slavy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:26:
Heb je de laatste firmware voor je Huawei B315s-22? Ik lees op internet dat het bepaalde settings unlocked waardoor je je performance kan tweaken en ook wat fixes uitvoert.
Software version: 21.318.01.00.1386 , dit lijkt volgens het apparaat de laatste versie te zijn inderdaad.
GreNade schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:27:
Om wat voor simkaart gaat het? Niet alle simkaarten mag je in een router stoppen, en het kan dat ze op basis van IMEI blokkeren/throttlen
Hmm, ik heb er nu een Tele2 unlimited in , maar op de testen met KPN en Vodafone heb ik inderdaad het zelfde verhaal.

Wist niet dat het via IMEI te checken was voor een provider en daarmee eventueel gelimiteerd wordt

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Tele2 unlimited mag je volgens mij inderdaad niet gebruiken in een router volgens de voorwaarden. Over de legaliteit kan ik niet spreken, maar ik denk wel dat daar het probleem zit.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
GreNade schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:50:
Tele2 unlimited mag je volgens mij inderdaad niet gebruiken in een router volgens de voorwaarden. Over de legaliteit kan ik niet spreken, maar ik denk wel dat daar het probleem zit.
Ah dan ben ik iig. een stuk wijzer! top dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 09:02
Hmm, ik heb het juist andersom. Ook tele2 unlimited.
Ben van een Samsung S6 Edge naar iPhone 6S gegaan, Samsung had altijd speeds boven de 100 mbit, en met de iPhone kom ik daar bij lange na niet in de buurt. Buiten dat valt de verbinding zo nu en dan eens weg sinds ik de iPhone heb.
Heb ik me verder nooit druk om gemaakt :')

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de huawai is een CAT4 modem volgens mij.. mogelijk dat die ook fatsoenlijke CA wil doen :?
waar je iphone dat wel wil doen :?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justin2005
SMSfreakie schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:59:
Zojuist even gegoogeld wat CAT4 betekend, daar ben ik inmiddels achter.
Maar wat bedoel je met CA?

Edit:
Denk dat je DIT bedoelt?

[ Voor 22% gewijzigd door justin2005 op 13-07-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
klopt

404 Signature not found

Pagina: 1