Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01-09 15:12

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Topicstarter
Hallo,

Aankomend schooljaar begint mijn opleiding Applicatie Ontwikkelaar Niveau 4. Hierbij heb ik een laptop nodig die aan de eisen zal moeten voldoen. Nu ben ik behoorlijk out of the race als het gaat om aankoopadvies en dergelijke dus ik vroeg me af of jullie mij hierbij kunnen helpen?

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld voor mijn 3-jarige ICT Opleiding waar we veel gebruik gaan maken van VM's daarbij heb ik de volgende eisen gekregen:

CPU: Minimaal i5
GPU: Niet belangerijk, gamen doe ik wel op mijn desktop!
RAM: Minimaal 8GB
Schijf: Minimaal 256GB SSD-schijf
Draadloos Netwerk: ABGN dualband of AC
Scherm: 14 inch of groter (standaard is 15,6")
Virtualisatie Tech: Moet binnen de BIOS Intel VT of AMD-V ondersteunen t.b.v Hyper-V / VMware.

Wat is je budget?
Aangezien ik goed gespaard heb is er niet echt budget. Zolang het aan de eisen voldoet en geen overkill is verwacht ik rond de 1000-1200 euro. Als het goedkoper kan is dat mooi meegenomen!

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal elke dag heen en weer gesjouwd worden, 's Winters met het OV en overigen met m'n bromfiets (Ook in de regen)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeuren voor evt merken, het is immers Windows zolang het maar goed werkt!

Daarbij heb ik zelf natuurlijk al wat onderzoek gedaan, mij leek het handig dat ik toch wel voor een i7 ga aangezien het een laptop is en 16GB ram aangezien ik op m'n desktop soms ookal krap loop. En natuurlijk een SSD groot genoeg voor al m'n werk zodat het mooi vlot loop!
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd
pricewatch: Asus VivoBook Pro N580VD-FY701T
pricewatch: Asus ZenBook UX331UN-EG134T
pricewatch: Dell Inspiron 17 5770-F27DM

Alvast bedankt!

Android Fanaat!

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sarethai
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 09:13
Hallo,

Ik zal niet ingaan op de technische specs (er zijn hier vast mensen met meer verstand van die zaken), maar let op de system requirements van Hyper-V, met name dat Windows 10 Home daar niet bij staat.
Van de laptops uit je eigen onderzoek voldoet alleen de Dell standaard aan deze eis.

Houdt er dus met je budget rekening mee dat je bij een laptop met Windows 10 Home nog wat extra geld (en tijd) kwijt bent om te upgraden naar Pro.

Alvast succes met de opleiding!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EnforcedPine54
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 04-09 15:45
Dit is ook nog een optie: pricewatch: HP Pavilion 15-cx0675nd deze laptop heeft meer de koeling van de HP Omen.
Mijn klasgenoten hebben ook de: pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd en die heeft met gaming en andere zware programma's wel last van overheating.

• Puddi Puddin

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Topicstarter
quote:
sarethai schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:48:
Hallo,

Ik zal niet ingaan op de technische specs (er zijn hier vast mensen met meer verstand van die zaken), maar let op de system requirements van Hyper-V, met name dat Windows 10 Home daar niet bij staat.
Van de laptops uit je eigen onderzoek voldoet alleen de Dell standaard aan deze eis.

Houdt er dus met je budget rekening mee dat je bij een laptop met Windows 10 Home nog wat extra geld (en tijd) kwijt bent om te upgraden naar Pro.

Ik heb even nagevraagd rondom mij Slack groep en daar zeggen ze allemaal dat Win 10 Pro absoluut niet nodig is. Ik moet het nog even na vragen bij mijn opleiding.
quote:
EnforcedPine54 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:00:
Dit is ook nog een optie: pricewatch: HP Pavilion 15-cx0675nd deze laptop heeft meer de koeling van de HP Omen.
Mijn klasgenoten hebben ook de: pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb040nd en die heeft met gaming en andere zware programma's wel last van overheating.
Dat zijn ook hele mooie laptops. Wat opvalt is dat ze toch wat zwaar zijn en een GPU hebben die ik absoluut niet nodig heb. (Dan kan ik beter gaan gamen op deze laptop dan op mijn desktop).

Anyway ik heb nu de pricewatch: Asus ZenBook UX331UN-EG134T op het oog voor z'n specificaties en gewicht.
Edit: Heb net in de winkel gekeken en 13,3" is toch wel heel klein. Opzoek naar soort zelfde op 15,6" dus 🤔

Puddi Puddin wijzigde deze reactie 14-07-2018 12:05 (3%)

Android Fanaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• medal
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:53
Zelf gebruik ik voor me studie een laptop uit de Lenovo t series, nooit problemen mee lange batterijduur(12+ uur met vm's ) en geen enkel probleem met virtualisatie.

Ze zijn wel prijzig met er zit dan weer wel standaard 3 jaar binnen 24 uur onsite support bij.

pricewatch: Lenovo ThinkPad T580 20L90022MH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Puddi Puddin schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Ik heb even nagevraagd rondom mij Slack groep en daar zeggen ze allemaal dat Win 10 Pro absoluut niet nodig is. Ik moet het nog even na vragen bij mijn opleiding.
Dat zou ik zeker doen; Hyper-V en VMware Workstation zijn 2 compleet (kuch) verschillende hypervisors. Beiden stellen andere eisen aan het OS wat je draait.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puddi Puddin

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Topicstarter
quote:
medal schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:23:
Zelf gebruik ik voor me studie een laptop uit de Lenovo t series, nooit problemen mee lange batterijduur(12+ uur met vm's ) en geen enkel probleem met virtualisatie.

Ze zijn wel prijzig met er zit dan weer wel standaard 3 jaar binnen 24 uur onsite support bij.

pricewatch: Lenovo ThinkPad T580 20L90022MH
Inderdaad een mooie alleen zal deze wat te prijzig worden aangezien ik graag 16GB geheugen wil en extra opslag. Nog even verder kijken!
quote:
MAX3400 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:07:
[...]

Dat zou ik zeker doen; Hyper-V en VMware Workstation zijn 2 compleet (kuch) verschillende hypervisors. Beiden stellen andere eisen aan het OS wat je draait.
Ga ik inderdaad doen!

Puddi Puddin wijzigde deze reactie 15-07-2018 17:30 (18%)

Android Fanaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

ComputerHoed

Electronica <3

Xiaomi Notebook Pro.
Voor 900 euro heb je dan de snelste i7 in een laptop, MX150 GPU en 16GB RAM.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, Kingston HyperX 2666Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVM-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

quote:
ComputerHoed schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:42:
Xiaomi Notebook Pro.
En ook next business day aan huis reparatie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:12
quote:
MAX3400 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:47:
[...]

En ook next business day aan huis reparatie?
Wie bied die service wel aan voor geen / niet al te hoge meer prijs?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

quote:
JohanNL schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:06:
[...]

Wie bied die service wel aan voor geen / niet al te hoge meer prijs?
Geen idee; HP bood een paar maanden geleden nog 5 jaar aan huis aan voor nog geen 150. Wat kost het om je PC een week of langer te moeten missen? Zat mensen die geen backups maken en/of geen tweede PC hebben met alle VM's om je examen voor te bereiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puddi Puddin

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Topicstarter
quote:
MAX3400 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:09:
[...]

Geen idee; HP bood een paar maanden geleden nog 5 jaar aan huis aan voor nog geen 150. Wat kost het om je PC een week of langer te moeten missen? Zat mensen die geen backups maken en/of geen tweede PC hebben met alle VM's om je examen voor te bereiden.
quote:
ComputerHoed schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:42:
Xiaomi Notebook Pro.
Deze Xiaomi zou ik zeker overweegt hebben als het niet om mijn school ging. Service is wel belangrijk omtrent hardware. Voor de rest kan ik mezelf prima redden. Ik ben nog druk aan de zoek. De pricewatch: Asus ZenBook UX331UN-EG134T voldeed perfect alleen is het scherm wat klein helemaal als ik hele dagen lang loop te coderen en uit te pluizen is meer ruimte op je scherm toch wel handig voor het overzicht. Helaas nog niet iets gevonden!

Android Fanaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superjulian
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:59
quote:
sarethai schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:48:
Hallo,

Sommige scholen bieden gratis windows (pro/home/education) licenses aan misschien kan je kijken of je nieuwe school ze ook aan bied dan hoef je je geen zorgen te maken over het feit dat je laptop home heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 24-09 11:48
quote:
superjulian schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:22:
[...]

Sommige scholen bieden gratis windows (pro/home/education) licenses aan misschien kan je kijken of je nieuwe school ze ook aan bied dan hoef je je geen zorgen te maken over het feit dat je laptop home heeft.
Inderdaad, bij ons op de ICT Opleiding (weliswaar doe ik Beheer ICT) kunnen wij van Dreamspark allerlei servers en OS'en downloaden. Voor AO weet ik niet of ze dat hebben. Zou je ook even bij je opleiding na moeten vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puddi Puddin

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Topicstarter
Ik wil even laten weten dat ik een laptop heb gevonden! Ik was een dagje uit in Rotterdam en direct daar naar de media markt geweest voor het grote assortiment.

Deze is het geworden: https://photos.app.goo.gl/GwXDZXgpqdXXEN2B7

Leek mij ontzettend goed voor de prijs, ze hadden hem net een dag binnen dus goedje nieuwe. Ik laat hem nog 14 dagen in de doos om te kijken of hij tegenvalt qua reviews!

Android Fanaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

quote:
Puddi Puddin schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:18:
... direct daar naar de media markt geweest voor het grote assortiment.

Leek mij ontzettend goed voor de prijs, ze hadden hem net een dag binnen dus goedje nieuwe. Ik laat hem nog 14 dagen in de doos om te kijken of hij tegenvalt qua reviews!
Wat wil je met die 14 dagen bereiken dan? Wist niet dat je binnen 14 dagen "zomaar" kon terugbrengen bij MM?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puddi Puddin

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

Topicstarter
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:08:
[...]

Wat wil je met die 14 dagen bereiken dan? Wist niet dat je binnen 14 dagen "zomaar" kon terugbrengen bij MM?
Als je de doos niet opent en het bonnetje hebt kan je hem gewoon terug brengen en krijg je al je geld terug. Verder leek het me geen gek idee aangezien je het maar nooit weet met hun verkoop praatjes.

Android Fanaat!

Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True