Wifi netwerk in Tuinhuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
In onze tuin hebben we een tuinhuisje
Hierin zou ik graag een wifi netwerk willen hebben, ook zodat we in de tuin normale wifi verbinding hebben.

ik heb alleen helaas niet de mogelijkheid om een kabel te trekken van de router (binnen in het huis) naar het tuinhuis.
Is er een manier om toch een (goede) wifi verbinding te krijgen in het tuinhuis?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:20
Eldro19 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:48:
In onze tuin hebben we een tuinhuisje
Hierin zou ik graag een wifi netwerk willen hebben, ook zodat we in de tuin normale wifi verbinding hebben.

ik heb alleen helaas niet de mogelijkheid om een kabel te trekken van de router (binnen in het huis) naar het tuinhuis.
Is er een manier om toch een (goede) wifi verbinding te krijgen in het tuinhuis?
Zoek op het forum eens op wifi + tuin(huis). Je komt echt aan een legio topics dan die al antwoord geven op je vraag ;). De vraag is namelijk al vrij vaak voorbij gekomen.

Uit nieuwsgierigheid: waarom is er niet te mogelijkheid om een kabel te trekken?
Daarnaast is wat meer informatie over de lay-out van de tuin ook wel handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Panini op 13-07-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Hoi Panini,

De mogelijkheid om geen kabel te kunnen trekken is omdat dit +- 30 meter is.
Dit zou allemaal onder de grond moeten omdat boven de grond uiteraard niet mooi is.

De tuin bestaat uit een stenen pad, met behoorlijk wat planten + gras.

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
Een fatsoenlijk setje powerline adapters met wifi? Dat gebruik ik nu ook om wifi in de tuin te krijgen. Of tegen de naar de tuin gerichte binnenmuur een fatsoenlijke router met wi-fi plaatsen en deze bekabeld aansluiten op je bestaande netwerk? Dan krijg je een accespoint met wellicht genoeg bereik in de tuin.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-06 16:38
30 meter is echt peanuts, dat kun je prima met een ethernetkabel overbruggen.
Als het punt is dat je niet wilt graven, dan zou ik gewoon een goeie accesspoint aan de buitenmuur van je huis hangen. Dat moet echt ruimschoots voldoende zijn om je hele tuin + tuinhuisje van voldoende signaal te voorzien. Eventueel zou je een sectorantenne kunnen overwegen maar dat lijkt me eigenlijk al overkill als het om zulke kleine afstanden gaat.