[Lenovo] Heb ik hem gesloopt? (kan niet meer booten)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 18:20

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik was klaar met Windows 8 op mijn Lenovo S440 Thinkpad. Dus ik heb vol goede moed Windows 10 gekocht en een bootable USB gemaakt. Tijdens installatie moest ik een partitie kiezen en kreeg ik een lijstje met 5 partities (recovery, system en nog 3 onduidelijke dingen). Ik probeerde hem eerst op de Windows system (139gb) schijf te zetten, maar dat mocht niet (want: iets over een GPL-indeling ofzo).

Toen dacht ik: prima, ik gooi al die partities weg en begin met een schone lei. Slecht idee kennelijk, want het systeem sloeg vast (eeuwige zandloper) terwijl ik de 2e partitie probeerde te verwijderen.

Laptop herstart en nu blijft hij hangen op het ThinkPad logo. Ik kom ook niet de bios meer in (met F1, F12 of Enter). Ik hoor hem even opkomen maar daarna is hij stil en blijft hij op het logo hangen.

Iemand een idee wat ik hier nog mee kan doen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 08:13

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lenovo helpdesk bellen, mogelijk heb je een recovery disk nodig nu je zelf de ingebouwde recovery om zeep hebt geholpen.

Zie ook https://support.lenovo.com/nl/en/solutions/ht035659

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-07-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lijkt me toch meer aan de hand als hij het bios niet meer inkomt.

hij boot ook niet meer via usb? zou de schijf er eens uithalen en in een pc hangen ofzo. Wellicht dat je niet goed timed met F1 en dat ie toch van de schijf probeert te bootten

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hmm... de schijf lijkt helemaal dood. Bijzonder, toch? Ik had 'm net gewoon heel lang aan laten staan en dan krijg ik een "2100: Detection error on HDD0" foutmelding. Als ik dan (nadat hij er HEEL lang over nadenkt) de USB-installatie van Windows 10 tegenaan gooi geeft hij aan dat er geen HDD aanwezig is... :-(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Schijf er uit halen en even in een docking of externe behuizing testen? Desnoods in een andere computer?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
spaceboy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:01:
Hmm... de schijf lijkt helemaal dood. Bijzonder, toch? Ik had 'm net gewoon heel lang aan laten staan en dan krijg ik een "2100: Detection error on HDD0" foutmelding. Als ik dan (nadat hij er HEEL lang over nadenkt) de USB-installatie van Windows 10 tegenaan gooi geeft hij aan dat er geen HDD aanwezig is... :-(
schijf overleden, toeval denk ik.
zou een nieuw schijfje halen en dan nog eens windows 10 installeren.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is dit niet zo'n model waar een deel van de UEFI bios op de hardeschijf stond? Als je dat wist krijg je inderdaad problemen bij het opstarten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi moment om er een SSD in te zetten... Kan je S440 nog een paar jaar mee... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

MadMarky schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:33:
Is dit niet zo'n model waar een deel van de UEFI bios op de hardeschijf stond?
Heb ik echt nog nooit gezien.. vraag mij af of het dan ook nog voldoet aan de uefi specs.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:35:
Mooi moment om er een SSD in te zetten... Kan je S440 nog een paar jaar mee... ;)
Precies dit heb ik gedaan. Er zát al een SSD in trouwens. Productiedatum 12 juni 2014. Tja... ga voor die paar tientjes niet moeilijk doen. Net even bij de MediaMarkt een Evo860 gekocht en ben hem nu aan het installeren.

Bedankt iedereen voor het meedenken, ik hou het ook op toevallig overleden... :|

Pagina: 1