VPN virtuele netwerkkaart en gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoi,

Wel gezocht maar niet zo snel een oplossing kunnen vinden voor mijn volgende probleem. Mijn broer woont in het buitenland en wij willen een VPN opzetten op zo een manier dat wij bijvoorbeeld AOE III kunnen spelen.

Wij hebben beiden een Fritzbox, hij draait Windows 10 en ik Windows 7. Op zijn PC is Shrew VPN geinstalleerd (Windows 10 VPN werkt blijkbaar niet voor Fritzbox) en op mijn Fritzbox heb ik een user aangemaakt met mogelijkheid tot VPN verbinding.

De verbinding komt via Shrew tot stand en de VPN tunnel is actief. Ik zie hem ook in de lijst in mijn Router. Op zijn pc heeft hij nu 2 netwerkkaarten, een "echte" en een "virtuele". De eerste laat zijn IP op zijn netwerk zien en de tweede heeft een IP gekregen uit mijn netwerk.

Wij starten allebei de game op (zelfde versie) en ik host de game. Toch ziet hij mijn game niet staan, wellicht omdat er twee netwerkkaarten zijn en hij op zijn eigen netwerk kijkt in plaats van via de VPN.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om bijvoorbeeld AOE te laten kijken naar de virtuele adapter ipv de echte? Of moet ik Port Forwarding aanzetten naar mijn PC, daar een binnenkomende verbinding aanmaken en hem laten inloggen? Het liefst zie ik dat we allebei op mijn netwerk zitten zodat wellicht hier thuis nog een derde speler kan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Ik zou de AOE poorten op je router open zetten en dan op je WAN IP connecten ipv VPN.
Dit is namelijk veel sneller.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gateway aanvinken in Shrew denk ik, dan loopt al het verkeer van hem over de vpn. Als het goed is moet hij jou dan zien.

Is het niet makkelijker om gewoon iets als hamachi te gebruiken? Zelf vpn verbindingen opzetten moet je ook wel een beetje kaas van hebben gegeten. Er kan dan zoveel mis gaan.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

CaDje

Framedrops for life

pyrofielo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:40:
gateway aanvinken in Shrew denk ik, dan loopt al het verkeer van hem over de vpn. Als het goed is moet hij jou dan zien.

Is het niet makkelijker om gewoon iets als hamachi te gebruiken? Zelf vpn verbindingen opzetten moet je ook wel een beetje kaas van hebben gegeten. Er kan dan zoveel mis gaan.
Ik zou idd ook aanraden om een dienst als Hamachi te gebruiken, ik heb vroeger wel eens probeert om te gamen via een VPN, alleen werkt broadcasten niet direct via VPN. Je kunt dan in een game lobby de host niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Wellicht heb je wat aan deze video.
Is op basis van Hamachi wat hierboven ook al genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom spelen jullie niet gewoon direct over het internet? Het lijkt mij dat je gewoon een private lobby aan kan maken waar je vrienden voor uitnodigt (zo werkt dat in elk geval bij AoE II).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkbizz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 14:07
voor age of empires 3 is er een launcher waarmee je de netwerkkaart kunt selecteren. AoE3loader is de naam. Eventueel kun je bij de eigenschappen van de vpn netwerkkaart aanpassen zodat al het verkeer er overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
TommyboyNL schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:21:
Waarom spelen jullie niet gewoon direct over het internet? Het lijkt mij dat je gewoon een private lobby aan kan maken waar je vrienden voor uitnodigt (zo werkt dat in elk geval bij AoE II).
AoE III is een stuk ouder dan de AoE II remake. Ik denk dat de servers er al uit liggen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Laatst online: 11-06-2024
kkbizz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:04:
voor age of empires 3 is er een launcher waarmee je de netwerkkaart kunt selecteren. AoE3loader is de naam. Eventueel kun je bij de eigenschappen van de vpn netwerkkaart aanpassen zodat al het verkeer er overheen gaat.
Deze oplossing werkt perfect voor AOE. Je kunt idd het IP kiezen en spelen. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1