Bol.com retourartikel en verlopen cadeaubonnen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.298 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 14:17
Ik heb vorige maand een bestelling bij bol.com gedaan van 2 artikelen. Artikel 1 kost 140 euro, artikel 2 kost 28 euro (bedragen even afgerond op hele euro's voor het gemak. Bij deze bestelling heb ik 2 cadeaubonnen van 10 en 15 euro gebruikt die nog net geldig waren.

Alles netjes ontvangen. Daarna een retourprocedure gestart voor artikel 2 van 28 euro. Hierop heeft bol.com 3 euro op mijn rekening teruggestort. De overige 25 euro is weer teruggestort op mijn cadeaubonnen. Vind ik op zich een prima oplossing. De cadeaubonnen verliepen echter tijdens de retourprocedure. Hierdoor heb ik slechts 3 euro mogen terugkrijgen op het artikel wat ik heb geretourneerd en kan ik de cadeaubonnen niet meer gebruiken.

Ik vraag mij af of het eerlijk is dat bol.com in dit geval de 25 euro niet terugboekt. Ik heb contact opgenomen en als tegemoetkoming heb ik wel een nieuwe cadeaubon van 15 euro gekregen.

Voor de duidelijkheid. Ik ben altijd tevreden klant geweest van bol.com. Dit is ook niet bedoel om m'n gelijk te krijgen, want dat heb ik wellicht niet eens. Ik vraag me alleen af of ik geen recht heb op meer.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

Eagle Creek

Breathing security

Klinkt alsof dat niet helemaal zou mogen, is mijn mening (geen juridische achtergrond). Je mag namelijk iets retour brengen en daar je geld voor terug krijgen. Bol mag zeggen een cadeaubon retourneren wij als cadeaubon. Maar om dan een geldige cadeaubon als het ware in een verlopen cadeaubon terug te storten...

Snap ook wel dat ze deze methode niet willen gebruiken om onbeperkt cadeaubonnen te verlengen maar toch..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een kortingsbon of echt een cadeaubon? Want je krijgt een nieuwe cadeaubon dan terug en die moet gewoon weer x tijd geldig zijn.

Ik zou adviseren ook wat harder te zijn richting bol.com aangezien ze dus niet je volledige bedrag hebben terug gegeven zijn ze in gebreken dit gaat over de wkoa en die is heel strikt in het terug betalen binnen 14 dagen

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2018 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-07 21:19

mark-k

AKA markkNL

Was dit 1 bestelling van beide artikelen of 2 losse bestellingen? Normaal gesproken zou je ervan uitgaan dat als iemand cadeaubonnen heeft hij deze ook gebruikt had als alleen het artikel van 140 euro besteld was, dus zou het normaal zijn dat je gewoon 28 euro teruggestort krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:04:
Is dit een kortingsbon of echt een cadeaubon? Want je krijgt een nieuwe cadeaubon dan terug en die moet gewoon weer x tijd geldig zijn.
Een cadeaubon.
mark-k schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:37:
Was dit 1 bestelling van beide artikelen of 2 losse bestellingen? Normaal gesproken zou je ervan uitgaan dat als iemand cadeaubonnen heeft hij deze ook gebruikt had als alleen het artikel van 140 euro besteld was, dus zou het normaal zijn dat je gewoon 28 euro teruggestort krijgt.
1 bestelling van 2 artikelen. Hier heb ik ook over na zitten denken. Als ze de cadeaubonnen 'uitsmeren' over de hele bestelling, dat ik 83,3% van de cadeaubonnen heb gebruikt voor het artikel van 140 euro (140/168) en dan ik 83,3 van het totale cadeaubon bedrag terug zou krijgen (20,83).

Ik heb de vraag ook nog even neergelegd bij consuwijzer, voordat ik weer contact opneem met bol.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:40
Cadeaubonnen mogen volgens de wet sowieso geen geldigheid hebben.
Tenzij het "gratis" cadeaubonnen waren.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:22

Trouble

Everything is awesome

Driek schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:46:
Dat mag wel, maar dan moet er een einddatum op de bon staan. Een cadeaubon mag niet korter dan een jaar geldig zijn (tenzij dat dan weer redelijk is overigens)

[ Voor 6% gewijzigd door Trouble op 13-07-2018 11:54 ]

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:40
Trouble schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:54:
[...]

Dat mag wel, maar dan moet er een einddatum op de bon staan. Een cadeaubon mag niet korter dan een jaar geldig zijn (tenzij dat dan weer redelijk is overigens)
Ik zie het inderdaad, ik had wat tekst verkeerd vertaald.

Des te mee reden om nooit cadeaubonnen te gebruiken.
Geld heeft geen geldigheid, als je het omruilt voor een bon ineens wel.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
Driek schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:46:
Wat Trouble hierboven zegt. Voor de details, check Consumentenbond

Edit: Je was er al achtergekomen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jabbah op 13-07-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Vind het zoiezo onterecht dat ze beginnen met het terugstorten van de cadeaubonnen.
Aangezien de verhouding 80/20% is (plus minus) vind ik dat zij het besteede bedrag van de cadeaubon ook zo moeten berekenen.

Houd dus in dat je in mijn optiek €5 terug zou moeten krijgen op de cadeaubon.

dat het geld is gestort op een verlopen bon, zal waarschijnlijk wel door bol opgelost worden, als je even aangeeft hoe het gelopen is.
Waarschijnlijk automatisch proces, waarbij niet gekeken is wat de geldigheid van de cadeau bon nog was,
Maar alleen "nog geldig ja/nee check uitvoert"

maar zoals al gezegd, speel het hard, en kaart dus aan dat je de bon voor de hele bestelling hebt gebruikt, en niet alleen voor dit artikel, en dat ze maar naar verhouding moeten terugstoren.
Of als je regelmaatig bij bol besteld, of van plan bent, in ieder geval een geldige bon afdwingen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dit lijkt me zo'n kwestie van: bel ze nog een keer op, leg het uit en dikke kans dat ze het meteen voor je in orde maken. Het is duidelijk dat je een klant bent die ze graag willen behouden en het gaat om zo weinig geld dat elke helpdesk medewerker dit voor je moeten kunnen regelen als je het probleem vriendelijk uitlegt.

"Hard spelen" kan altijd nog maar in mijn ervaring werkt het net zo goed om gewoon vriendelijk te doen, te laten blijken dat je normaal gesproken een tevreden klant bent, en er nog een keer netjes om te vragen.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ianal, maar volgens mij zegt de wet dat bij gebruikmaken van het herroepingsrecht, de transactie teruggedraaid moet worden. Dat is nu gebeurd. Ik denk dat je puur op coulance moet rekenen om nog wat extra geld terug te krijgen op de cadeaubonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
Kurkentrekker schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:23:
Ianal, maar volgens mij zegt de wet dat bij gebruikmaken van het herroepingsrecht, de transactie teruggedraaid moet worden. Dat is nu gebeurd. Ik denk dat je puur op coulance moet rekenen om nog wat extra geld terug te krijgen op de cadeaubonnen.
En die overige 140 die niet retour is gestuurd? Misschien was dat wel het cadeau bon artikel. Tevens lijkt het mij wel zo fair om de consument een kans te geven om het als nog te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
Wat zegt Bol.com hier zelf over? Heb je de situatie al uitgelegd? Kan me voorstellen dat Bol je gewoon een nieuwe cadeaubon geeft twv 25 euro; je had het tegoed immers ook kunnen inzetten voor artikel 1 dat je wel gehouden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
https://www.bol.com/nl/m/cadeaubonvoorwaarden
In geval bol.com op basis van artikel 9.2 van de Algemene Verkoopvoorwaarden overgaat tot restitutie van (een deel van) de factuurwaarde, zal in geval naast één of meer Cadeaubon(nen) tevens betaling door middel van acceptgiro of creditcard heeft plaatsgevonden, restitutie zoveel mogelijk plaatsvinden door verhoging van het Cadeaubonsaldo in je account.
Ik denk dat Bol.com deze situatie niet heeft voorzien, maar het recht is hier niet zwart/wit. Aan de ene kant wordt per saldo je retouurrecht om zeep geholpen, aan de andere kant zou je dit (in het algemeen) kunnen zien als een poging om een verlopende cadeaubon te 'vernieuwen'.
Lan Mandragoran schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:59:
Wat zegt Bol.com hier zelf over? Heb je de situatie al uitgelegd? Kan me voorstellen dat Bol je gewoon een nieuwe cadeaubon geeft twv 25 euro
Staat in de topicstart: hij heeft een cadeaubon van 15 euro gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:51
Ik vind dit maar een vreemd verhaal, de situatie ontstaat nu waarbij je in feite maar 1 artikel hebt besteld met een waarde groter dan de cadeaubonnen. Had je het tweede artikel niet besteld, dan had je dezelfde bonnen gebruikt. Ik zou dit dan ook absoluut niet accepteren persoonlijk.

Ik heb geen idee of het juridisch gezien klopt wat ze doen. Zelfs wanneer dit wel zo is wil dat overigens nog niet zeggen dat het een fatsoenlijke manier is om met je klanten om te gaan. Wat mij betreft zelfs een goede manier om voor weinig van je trouwe klanten af te komen... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Ik zie het inderdaad, ik had wat tekst verkeerd vertaald.

Des te mee reden om nooit cadeaubonnen te gebruiken.
Geld heeft geen geldigheid, als je het omruilt voor een bon ineens wel.
Dit dus.... Er is maar 1 partij die beter wordt van cadeaubonnen en dat is de partij die ze uitgeeft. Er wordt flink verdiend op cadeaubonnen (helemaal als ze ook nog eens een beperkte geldigheidsduur hebben). Je kunt er eigenlijk gewoon op rekenen dat een klein percentage nooit verzilverd zal worden en dan heb je het over heel wat meer geld dan de kosten rond het cadeaubonnensysteem. Dat is in principe gewoon gratis geld voor de uitgever van de bon.

Ik geef dan eigenlijk ook altijd maar 1 soort cadeaubon: bankbiljetten. Die verlopen nooit en je kunt ze op echt heel veel plaatsen gebruiken. :) OK, als iemand specifiek om bijvoorbeeld bol.com cadeaubonnen vraagt zodat hij/zij met die bonnen en wat bijleggen het perfecte cadeau kan kopen.... prima. Maar uit mezelf ga ik het niet doen. Ik vind ook dat je cadeaubonnen het beste direct uit kunt geven, want voor je het weet:
- is de uitgever failliet
- is de bon verlopen
- weet je niet meer waar je die bon gelaten hebt
- koop je iets van een lagere waarde en ben je de rest van het bedrag kwijt (al zie je wel steeds vaker systemen die dan een deel van de bon beschikbaar laten voor een volgende aankoop)

Ik snap die hele cadeaubonnen hype niet zo. Wat is er nou zoveel leuker aan een bol.com bon van 20 euro dan aan een bankbiljet van 20 euro?

Mijn vrouw is het ideale "slachtoffer" voor de cadeaubonnen-maffia: als ik haar niet regelmatig eraan herinner dat we nog cadeaubonnen hebben liggen, dan zou ze ze nooit uitgeven. Die dingen zouden eeuwig in de kast blijven liggen.

Mijn werkgever heeft volgens mij ook bol.com aandelen, want voor je verjaardag (en andere speciale gelegenheden) krijg je hier ook altijd een bol.com bon. Die bon is al verzilverd voor ik naar huis ga, meestal wel binnen een uur of 2. Desnoods bestel ik er gewoon verbruiksartikelen voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
Deze reactie kreeg ik terug van consuwijzer:

"Het probleem is dat hierover geen duidelijke wetgeving bestaat. Het is dus afwachten tot er wetgeving komt of tot een rechter hier uitspraak over doet. We raden je daarom aan om een klacht in te dienen bij Bol.com en om coulance te vragen. En je zou eventueel contact op kunnen nemen met Thuiswinkel.org om te bemiddelen. Ik kan je dus helaas geen duidelijk antwoord geven, maar kan je hier wat mee?"

Dus voor een tweede keer contact opnemen en vragen om een oplossing voor het resterende bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 06:26
Beetje vreemd, het lijkt mij dat je wanneer je cadeaubonnen gebruikt, het eerste deel van het bedrag daarmee betaalt en de rest nog via de bank.
Dat ze dan als eerste cadeaubonnen gaan teruggeven, vind ik nogal vreemd. Als je nu alles geretourneerd had was dat weer anders geweest natuurlijk, maar wie belet jou de 2 bonnen voor product 1 in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23
Mathijs schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:20:
Beetje vreemd, het lijkt mij dat je wanneer je cadeaubonnen gebruikt, het eerste deel van het bedrag daarmee betaalt en de rest nog via de bank.
Dat ze dan als eerste cadeaubonnen gaan teruggeven, vind ik nogal vreemd. Als je nu alles geretourneerd had was dat weer anders geweest natuurlijk, maar wie belet jou de 2 bonnen voor product 1 in te zetten?
Sterker nog, als hij ze los had besteld (en het €140 artikel gedeeltelijk met bonnen had betaald) was je evenveel kwijt geweest, maar had bol.com dubbele verzendkosten gehad. 8)7

Dat de bestelling van de artikelen gecombineerd is, is dus alleen maar in het voordeel van Bol geweest, en nu gebruiken ze het tegen de TS.. :/

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 13-07-2018 20:15 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jabbah schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:48:
Deze reactie kreeg ik terug van consuwijzer:

"Het probleem is dat hierover geen duidelijke wetgeving bestaat. Het is dus afwachten tot er wetgeving komt of tot een rechter hier uitspraak over doet. We raden je daarom aan om een klacht in te dienen bij Bol.com en om coulance te vragen. En je zou eventueel contact op kunnen nemen met Thuiswinkel.org om te bemiddelen. Ik kan je dus helaas geen duidelijk antwoord geven, maar kan je hier wat mee?"

Dus voor een tweede keer contact opnemen en vragen om een oplossing voor het resterende bedrag.
Als er nog geen wetgeving over bestaat, zou ik voorstellen dat ze je de tijd teruggeven die resteerde op je cadeaubon voordat je de bestelling deed. Dus dat ze de cadeaubon herstellen en de geldigheid verlengen met X dagen, waarbij X het verschil is tussen nu en het moment van bestellen. Je hoeft er immers niet beter van te worden, maar je wilt ook niet het schip in gaan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jabbah
En eind goed al goed! Ik heb een duidelijk doch netjes bericht gestuurd met als resultaat dat ik een tweede cadeaubon heb gekregen twv 10 euro. De situatie is nu dus hetzelfde als voor mijn bestelling. Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Goed om te horen, dank voor de update.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Ik snap die hele cadeaubonnen hype niet zo. Wat is er nou zoveel leuker aan een bol.com bon van 20 euro dan aan een bankbiljet van 20 euro?
Cadeaubonnenhype? Jemig, er worden ruim 40 jaar VVV bonnen verkocht en jij spreekt over een hype? Een hype van meer dan 40 jaar?

Geld geven is niet leuk. Ja het is handig voor de ontvanger, maar het is zo saai en afstandelijk. Een bon is nog enige vorm van moeite doen en geld niet. Het is ook lekker veilig, want het is in elk geval geen cadeau wat de ontvanger al heeft, nooit gebruikt, niet past of mooi vindt. Ik vind een cadeaubon van bol.com hartstikke leuk om te krijgen. Bestel er best vaak iets, dus komt altijd van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droefsnoet schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 01:23:
[...]

Cadeaubonnenhype? Jemig, er worden ruim 40 jaar VVV bonnen verkocht en jij spreekt over een hype? Een hype van meer dan 40 jaar?

Geld geven is niet leuk. Ja het is handig voor de ontvanger, maar het is zo saai en afstandelijk. Een bon is nog enige vorm van moeite doen en geld niet. Het is ook lekker veilig, want het is in elk geval geen cadeau wat de ontvanger al heeft, nooit gebruikt, niet past of mooi vindt. Ik vind een cadeaubon van bol.com hartstikke leuk om te krijgen. Bestel er best vaak iets, dus komt altijd van pas.
De VVV bon kun je dan tenminste nog op veel plaatsen gebruiken. Tegenwoordig krijg je zelfs bonnen van de plaatselijke poelier of de viswinkel.

Je kunt natuurlijk ook wat moeite stoppen in het kopen van een kaartje. Ik vind een cadeaubon juist het teken van geen moeite doen. Zelfs een kaartje hoeft dan niet meer, want de bon zit in een kleurig hoesje.h

Oh... ik lees net dat we de VVV bon ook moeten laten liggen voortaan. Die wordt sinds november vorig jaar na 3 jaar minder waard. Daar doen we dus ook niet meer aan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:29
Heeft het toevallig te maken met een externe leverancier van een van de producten? Dan kan het zijn dat ze als aparte "sub-orders" worden gezien.
Neemt niet weg dat het totale onzin is en ze eerst het geld moeten overmaken en als aller-allerlaatste iets met die waardebonnen moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-07 08:57

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik dacht dat er enkele jaren geleden al uitspraak was gedaan door een rechter dat kadobonnen geld vertegenwoordigen en dus geen geldigheid mogen hebben :s waarmee ben ik dan in de war?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-07 23:15
Eagle Creek schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:06:
Klinkt alsof dat niet helemaal zou mogen, is mijn mening (geen juridische achtergrond). Je mag namelijk iets retour brengen en daar je geld voor terug krijgen. Bol mag zeggen een cadeaubon retourneren wij als cadeaubon. Maar om dan een geldige cadeaubon als het ware in een verlopen cadeaubon terug te storten...

Snap ook wel dat ze deze methode niet willen gebruiken om onbeperkt cadeaubonnen te verlengen maar toch..
Op die manier zou je een cadeaubon oneindig kunnen verlengen, dat gaat natuurlijk niet.

De cadeaubon is toegevoegd aan je bol.com account met een bepaald tegoed, je krijgt bij retournering gewoon het tegoed terug op die bon maar de originele verloopdatum blijft bestaan.
DirtyBird schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:08:
Ik dacht dat er enkele jaren geleden al uitspraak was gedaan door een rechter dat kadobonnen geld vertegenwoordigen en dus geen geldigheid mogen hebben :s waarmee ben ik dan in de war?
Waarmee je in de war bent weet ik niet maar bonnen mogen wel een verloopdatum hebben, aldus de Consumentenbond.

@OP mooi dat het toch goedgekomen is :) De bol.com klantenservice is over het algemeen heel schappelijk als jij dat ook bent.

[ Voor 25% gewijzigd door EnigmaNL op 19-07-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07 18:49
Cadeaubonnen zijn een vorm van gedwongen winkelnering waarbij een toekomstige rekening vooraf wordt voldaan. Daarnaast is het een goedkope financiering voor de uitgevende partij en er is daardoor geen noodzaak om deze te laten vervallen.
Pas als de Nederlandse bank een geldigheidsdatum op de eurobiljetten print dan accepteer ik een vervaldatum op cadeaubonnen.

Bijvoorbeeld Pathé ziet mij nooit meer als klant terug omwille van een verlopen bon van €25, ik doe geen zaken met bedrijven die stelen van hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic (van een half jaar oud) kicken met een inhoudsloze mededeling over Pathe in een topic over cadeaubonnen van Bol.com is niet de bedoeling.

Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.