Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-04 17:23
Blijkbaar is er een technisch probleem in productieproces reisdocumenten:
https://www.rijksoverheid...ctieproces-reisdocumenten

In de Q&A staat dat De reisdocumenten met een mogelijk technisch probleem hebben een serienummer dat eindigt op 03
https://www.rijksoverheid...poort-en-identiteitskaart

Wat ik nu vreemd vind is dat mijn paspoort dat uitgifte datum 27 juni 2018 heeft, eindigt op 02. (MODEL 009 | 2018 | SERIE 027 | 02) Is dit dan geen volgnummer? Of geeft dit nummer aan welk type chip er is gebruikt? Is er iemand die weet hoe dat zit met de model nummers van reisdocumenten?

Op onderstaand document wordt hierover in ieder geval niets vermeld:
https://www.rijksoverheid...erlandse-identiteitskaart

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Jij hebt een serienummer dat eindigt op 02 en dus heb je niet het mogelijke technische probleem. Alleen als je pasooort tussen 1 april en 30 juni is aangemaakt en het serienummer eindigt op 03 is er een kans dat ie niet goed is.

PVOutput

• pacificocean
quote:
noo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:14:
Jij hebt een serienummer dat eindigt op 02 en dus heb je niet het mogelijke technische probleem. Alleen als je pasooort tussen 1 april en 30 juni is aangemaakt en het serienummer eindigt op 03 is er een kans dat ie niet goed is.
Dat zeg ik. Alleen wordt dan mijn tweaker nieuwsgierigheid gewekt. Hoe kan het dat ik aan het eind van de periode een modelnummer hebben dat eindigt op 02. Ik had dan eerder 04 of zo iets verwacht. Dus hoe wordt nu zo'n modelnummer opgebouwt?

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05:58
Misschien tellen ze af ipv op.

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Ik zie ook een serienummer staan.

• noo
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
... of ze hadden nog een doos van de 02 serie in het magazijn liggen.

PVOutput

• pacificocean
quote:
noo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:45:
... of ze hadden nog een doos van de 02 serie in het magazijn liggen.
Daar lijkt het wel op inderdaad. Zoals ik nu lees is het probleem eind juni ontdekt. Het meest logische lijkt mij dat de laatste 2 cijfers van het serienummer het versienummer van de chip is. De producent is waarschijnlijk weer teruggegaan naar een eerdere versie van de chip.

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 15:30

Amphiebietje

In de blubber

Het kan ook zijn dat er meerdere productielijnen zijn, en dat maar een van de lijnen het probleem had. Ofwel, zijn er mensen met paspoort uit die periode met een 01, 04, of iets anders?

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:18

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
pacificocean schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:01:
...

Wat ik nu vreemd vind is dat mijn paspoort dat uitgifte datum 27 juni 2018 heeft, eindigt op 02. (MODEL 009 | 2018 | SERIE 027 | 02) Is dit dan geen volgnummer? Of geeft dit nummer aan welk type chip er is gebruikt? Is er iemand die weet hoe dat zit met de model nummers van reisdocumenten?

...
Ik heb toevallig in begin maart een nieuw paspoort gehaald.
In mijn paspoort staat "SERIE 007 | 02", het zou me niet verbazen als het getal achter SERIE het weeknr is waarin het paspoort is gemaakt?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:27

Roozzz

Plus ultra

Ik ben helaas wel een van de geluksvogels met een serienummer 3. 100% zeker of er een defect is er dan nog niet begrijp ik, maar checken mbv die app is geen optie gezien ik geen android gebruik.

Ik lees in de Faq dat er een brief zou moeten gaan komen. Is er al iemand die iets ontvangen heeft en een beeld heeft bij het vervolgproces?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-04 22:47

mvdam

Tweaker-Gekkie

quote:
Roozzz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:19:
Ik ben helaas wel een van de geluksvogels met een serienummer 3. 100% zeker of er een defect is er dan nog niet begrijp ik, maar checken mbv die app is geen optie gezien ik geen android gebruik.

Ik lees in de Faq dat er een brief zou moeten gaan komen. Is er al iemand die iets ontvangen heeft en een beeld heeft bij het vervolgproces?
offtopic:
Onze overheid kennende, mag je een nieuw paspoort gaan aanvragen, moet je die betalen en krijg je het betaalde bedrag volgend jaar met je belastingaangifte terug :+

Nissan Leaf 2016 30kWh Tekna

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Brief in het weekend ontvangen.
Zelf ook geen Android/IOS gebruiker dus via een collega mijn paspoort getest
Mijn paspoort serie 013/03 (afgifte datum 15 juni 2018) is goed volgens de BZK-ID app

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• HvanL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-04 08:25
Ik snap niet dat 600.000 mensen zijn aangeschreven en dat ze zelf moet checken of of reisdocument goed is. Hadden ze die mensen met foute documenten toch ook gelijk kunnen aanschrijven?
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True