Toon posts:

Alternatieven Microsoft Office pakket

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GodPigeon1982
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07-08 09:18
Hallo allemaal,

Zijn hier gebruikers van alternatieven van het Office pakket?

Al googlend kom ik op meerdere (gratis) mogelijkheden. Sommige mogelijkheden worden ook aangeraden door artikelen op tech sites. Ik kan alleen moeilijk inschatten hoe onafhankelijk die tech sites zijn.

Dus: zijn hier gebruikers van alternatieven voor het office pakket die mij hun pakket kunnen aanraden?

Alvast dank voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:24

keur0000

-------- N O N E --------

Heb je een hotmail account? dan heb je het office pakket gratis ;) alleen online natuurlijk.
Maar wel lokaal kunnen opslaan op je eigen computert of USB stick

Daarnaast is er de gratis open office
www.openoffice.org/nl/

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je hebt ook nog libreoffice
Is een opensource vork van openoffice

Bijde zijn gratis, dus wat let je het te proberen ?

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb veel met Libre- en Openoffice gewerkt, en met de office-opties van Google, en met de gratis online-versie van Microsoft, en met een lokale versie van MS Office.
Allemaal hebben ze hun voors en tegens...

Wat ik mis in je vraag is (behalve je eigen ervaringen) wat je precies wilt doen met je pakket.
Wil je effe snel een documentje typen en van (een beetje) opmaak voorzien, dan is er geen probleem om dat in een van bovengenoemde pakketten te doen. Wil je echter zware spreadsheets gaan maken, met de nodige (uitgebreide) formules, realiseer je dan hoeveel je precies hebt betaald voor je pakket...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 18-08 10:42
Office is de de-facto standaard. Eigenlijk zijn er geen serieuze alternatieven.
Tenzij je een dergelijke suite wil gaan gebruiken om af en toe een briefje te maken.
Ik heb LibreOffice en OpenOffice beide geprobeerd in een wat serieuzere omgeving en kwam er snel van terug. € 99/jaar vind ik een koopje voor dergelijke functionaliteit.

Houdoe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:50
WPS Office is een mooi pakket. De GUI lijkt erg veel op die van MS Office en is vele malen mooier dan die outdated versie van Libreoffice. De Compatibiliteit is erg goed. En lage systeemeisen. En nog gratis ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Witte schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:10:
Office is de de-facto standaard.
Waar?
Bij ons niet in ieder geval. En "officieel" bij de overheid ook niet. Ivm ISO 26300:2007

[Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 13-07-2018 14:10]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-09 12:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DJMaze schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:09:
[...]

Waar?
Bij ons niet in ieder geval. En "officieel" bij de overheid ook niet. Ivm ISO 26300:2007
Officieel niet nee, maar ik denk dat 90-95% van de mensen die in het verleden regelmatig Excel gebruikten om een spreadsheet te maken geen idee hebben hoe ze met een ander pakket moeten werken (qua formules en opties enzo) zodat ze min of meer 'gebonden' zijn aan Excel. De basisfuncties zijn wel makkelijk om te zetten/aan te leren, maar voor de wat zwaardere gebruikers vergt dit gewoon een flinke tijdsinvestering. Zo vind ik mezelf al in behoorlijke mate een expert in Excel, maar ik ga dat allemaal echt niet voor elkaar krijgen in een ander pakket. En ik ga mijn baas niet laten betalen zodat ik met een ander pakketje kan leren te doen wat mij nu prima in Excel lukt. Dat kost hem uiteindelijk méér dan dat gratis pakket.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:23

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Volgens mij is de compatibiliteit tussen MS Office en LibreOffice in de loop der jaren behoorlijk verbeterd, althans voor het meer eenvoudige gebruik van de pakketten, en ik denk dat dat met veel andere office-pakketten ook het geval is. Alleen wanneer je meer ingewikkelde functies wilt gaan gebruiken, dan is het goed om bij één pakket te blijven, en dan kan het handig zijn om bij MS Office te blijven als je regelmatig document uitwisselt met anderen.

Ikzelf blijf het liefst bij MS Office, omdat ik in Excel veel gebruik maak van macro's, die niet zullen werken in LibreOffice.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 26779
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
Als het om alternatieve software gaat kijk ik meestal even op alternativeto.net:
https://alternativeto.net/software/microsoft-office-suite/
Zelf ben ik een Linux gebruiker en dus op een alternatief aangewezen. Ik gebruik eigenlijk altijd LibreOffice.

Met LibreOffice kan je MS Office docuementen weergeven, maken en bewerken. Waar je problemen kan verwachten: documenten met (veel) VBS macro's.

Verder is de rendering soms net even anders dan in MS Office. Waar dit aan ligt? Ik verdenk MS ervan dat ze zich bewust niet aan hun eigen "standaard" houden.

[Voor 60% gewijzigd door 26779 op 13-07-2018 15:00]

• GodPigeon1982
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07-08 09:18
Dank jullie allemaal voor de antwoorden.

Ik zie LibreOffice meerdere malen terugkomen. Die ga ik proberen.

• reb3lzrr
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-09 10:47
Je kan ook eens kijken naar Google Docs, succes met je zoektocht!

• heuveltje
  • Laatst online: 23:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Icephase schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:18:
[...]

Officieel niet nee, maar ik denk dat 90-95% van de mensen die in het verleden regelmatig Excel gebruikten om een spreadsheet te maken geen idee hebben hoe ze met een ander pakket moeten werken (qua formules en opties enzo) zodat ze min of meer 'gebonden' zijn aan Excel. De basisfuncties zijn wel makkelijk om te zetten/aan te leren, maar voor de wat zwaardere gebruikers vergt dit gewoon een flinke tijdsinvestering. Zo vind ik mezelf al in behoorlijke mate een expert in Excel, maar ik ga dat allemaal echt niet voor elkaar krijgen in een ander pakket. En ik ga mijn baas niet laten betalen zodat ik met een ander pakketje kan leren te doen wat mij nu prima in Excel lukt. Dat kost hem uiteindelijk méér dan dat gratis pakket.
Ik ben een medium excel gebruiker op het werk, gebruik thuis libre office en heb daar niet echt problemen mee gehad om over te stappen. En als ik bij ons kijk, gebruiken 90% van de mensen niet veel formules behalve dingen als cel A + B en hoogstens iets als verticaal zoeken. Dus die hebben al helemaal geen problemen.

Met het werk zijn we nu overgestapt op google docs + drive. Dat is gruwelijk veel meer wennen.

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee