Beste Tweakers,
Mijn vraag:
Voor mijn studie heb ik een nieuwe laptop nodig. Momenteel heb ik een Asus 17 inch laptop met een GTX 950M, 16GB ram, 128gb SSD, 1TB geheugen en een i7-4720HQ. Deze is ondertusse al 3 jaar oud en de meeste programmas beginnen het zwaar te krijgen. Wat is dan verstandig? en is het slim om te wachten tot nieuwe modellen uitkomen(als die uberhaubt deze zomer uitkomen) en is dit het waard om op te wachten? Een nieuwe is nodig voor het nieuwe schooljaar begint. Wanneer zijn de hoogste kortingen om een laptop te kopen?
Welke programma's wil je gebruiken?
Maya 3D, Substance Painter/designer, Unreal Engine, Zbrush, Houdini (en standaard gamen natuurlijk)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Liefst niet teveel, veel laptop voor weinig geld zou fijn zijn. budget rond de €1500,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ja, dagelijks, thuis heb ik ook 2 schermen staan waar ik deze graag op aan zou sluiten. dus 15 inch zou prima moeten zijn.
Gewicht dus ook zo laag mogelijk en liever onder de 3kg
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur, liefst niet te overdreven uiterlijk.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf gekeken naar laptops met de volgende specs:
GTX 1060 (6gb)
256gb SSD (minimaal)
512gb HDD (minimaal)
16GB Ram
I7
15 inch Full HD IPS scherm
Denk dan aan de HP Omen 15-ce096nd, GF62VR 7RF-1013NL en de Asus ROG Strix GL503VM-ED110T
is een van deze een verstandige keus?
Overig
accuduur maakt niet uit, stroom is altijd aanwezig.
Liefst ook met een bouwjaar uit 2018.
Aluminium behuizing is een plus
Alvast Bedankt
Mijn vraag:
Voor mijn studie heb ik een nieuwe laptop nodig. Momenteel heb ik een Asus 17 inch laptop met een GTX 950M, 16GB ram, 128gb SSD, 1TB geheugen en een i7-4720HQ. Deze is ondertusse al 3 jaar oud en de meeste programmas beginnen het zwaar te krijgen. Wat is dan verstandig? en is het slim om te wachten tot nieuwe modellen uitkomen(als die uberhaubt deze zomer uitkomen) en is dit het waard om op te wachten? Een nieuwe is nodig voor het nieuwe schooljaar begint. Wanneer zijn de hoogste kortingen om een laptop te kopen?
Welke programma's wil je gebruiken?
Maya 3D, Substance Painter/designer, Unreal Engine, Zbrush, Houdini (en standaard gamen natuurlijk)
Wat mag je laptop gaan kosten?
Liefst niet teveel, veel laptop voor weinig geld zou fijn zijn. budget rond de €1500,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ja, dagelijks, thuis heb ik ook 2 schermen staan waar ik deze graag op aan zou sluiten. dus 15 inch zou prima moeten zijn.
Gewicht dus ook zo laag mogelijk en liever onder de 3kg
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur, liefst niet te overdreven uiterlijk.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf gekeken naar laptops met de volgende specs:
GTX 1060 (6gb)
256gb SSD (minimaal)
512gb HDD (minimaal)
16GB Ram
I7
15 inch Full HD IPS scherm
Denk dan aan de HP Omen 15-ce096nd, GF62VR 7RF-1013NL en de Asus ROG Strix GL503VM-ED110T
is een van deze een verstandige keus?
Overig
accuduur maakt niet uit, stroom is altijd aanwezig.
Liefst ook met een bouwjaar uit 2018.
Aluminium behuizing is een plus
Alvast Bedankt