Toon posts:

Epox moederbord problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een Epox 8K7A+ in mijn bezit maar veel problemen :(

Mijn Systeem :

AMD TB 266 1200mhz
2 x IBM 60GPX 40 GB 7200
256 NEC 266 DDR
Asus V7700 GTS
Creative Live 5.1 OEM

De 1e stap Windows installeren, dat gaat redelijk. Dan Mobo drivers installeren en videokaart gaat ook nog. Maar als ik die Creative Live probeer te installeren begin het gedonder. Veel Win-blauwe schermen :(. En na het opstarten een paar keer de error :

Insufficient Memory to initialize Windows. Quit one or more programs etc...

Dan ook nog register problemen. Dus word het oude nog goede register terug gezet. En dan ben ik weer bij het oude.

Misschien kan er iets liggen aan de manier waarop ik FDISK en FORMAT gebruik? Ik doe dus CRTL-H om in die RAID bios te komen, en maak een Striping array. 64k. Dan FDISK maar dan wordt er geen 80 GB of daar iets in de buurt aangegeven. (In windows daarna wel overigens).
Ik maak een Primary Dos partitie. Doe format c: /s/u. En daarna de Win98 installatie. (gaat goed) In die RAID Administrator prog die bij de MOBO cd zit krijg ik een error dat ie geen schijven kan detecteren. Maar misschien is dat omdat ik eerder in de BIOS al een array heb gemaakt.

Misschien kan iemand mij helpen?, heel graag zelf :-)

Owjaah, die Mosfetts worden erggggg heet. Maar daar heb ik al veel mensen over horen klagen.

Verwijderd

nieuwe liveware installeren versie drie ofzo... scheelt al 99% van de standaard-schermbeveiliging van windows :) :) :) :)

standaardschermbeveiliging= blue screen

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op dinsdag 17 juli 2001 21:59 schreef double_j_wicked het volgende:
nieuwe liveware installeren versie drie ofzo... scheelt al 99% van de standaard-schermbeveiliging van windows :) :) :) :)
ehh :?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
Ik heb dat bordje ook.. draait hier perfect..
Mijn live zit in het 3e pci slot..
Mischien heb je daar wat aan..

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=7]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dank Dromer.

Ik heb het dus over een Live 5.1 OEM, wat ik net heb geweizigd

• Dromer
Ik heb de live Platinum maar volgens mij maakt dat niet veel uit..
Ik gebruik wel liveware 3 dus ik weet niet welke versie jij hebt..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die Live 5.1 kaart nu eruit gehaald, en dus zit er alleen nog een Asus V7700 GTS videokaart in. Dus dat kan het probleem niet zijn.

Maar nog steeds problemen met het register.... :(

Ik ben benieuwd wie dit bord heeft in combinatie met een RAID array. En stabiel draait.?!?

• Dromer
Heb je niet je geheugen te agressief draaien e.d.?
Ik vraag me nml af of het door de raid komt.

Verwijderd

Topicstarter
nopes, heb niets aan de instellingen van het geheugen veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alleen een Asus V7700 GTS kaartje erin. In combinatie met RAID geeft windows steeds register problemen met die installatie :(

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik heb ook zo'n bord en gebruik raid ...

tot gister (na herinstallatie :( ) draaide alles perfect stabiel (met een RAID0 en een RAID1 array) ... beide alleen aangemaakt via het bios (dat windows proggie heb ik niet geinstalleerd; dus ik weet niet of dat fouten laat zien ofzo)

ik heb ook een 5.1 (ook een oem versie geloof ik)l die werkt ook prima als ik eerst de drivers vanaf de bijgeleverde cd installeer ... daarna kan ik die drivers updaten (gelijk nieuwe drivers installeren geeft probs)

Ik krijg nu ook veel blauwe schermen (voor gister dus niet :( ) ik draai met winME, maar ik heb nog geen tijd gehad om echt uit te zoeken waar het bij mij aan ligt.

[edit->
Het kan m'n nieuwe bios zijn ... heb gister nl bios geflashed naar 8k7a1711.exe (07/11/2001)

succes

PS SBlive zit bij mij in 3de slot van onder

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik mijn probleem gevonden. Defect geheugen :(

Nu ff nieuwe halen, en hopen dat de problemen voorbij zijn

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

http://www.belgianoverclockers.com/
Kijk hier eens op 18 juli, als je stabiliteitsproblemen hebt met je Epox.

Verwijderd

Topicstarter
Al die blauwe schermen, teweinig geheugen schermen bleken allemaal aan mijn kapotte geheugen te liggen.
Heb nu 512mb Hyundai en draait lekker :-)

Verwijderd

win2k erop gooien, win9x/ME :r

Verwijderd

Ik zou als ik jou was eens op het forum van amdmb.com kijken. een vriend van mij heeft precies hetzelfde mobo. En hij had ook de problemen die jij hebt. We hebben daarna ff op dat forum gekeken en er stonden heel wat oplossingen voor die problemen!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ook ff op
[topic=190323]

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Op dinsdag 17 juli 2001 21:57 schreef Frigidus het volgende:
Ik doe dus CRTL-H om in die RAID bios te komen, en maak een MIRROR. Dan FDISK maar dan wordt er geen 80 GB of daar iets in de buurt aangegeven.
Als jij van 2 40 Gig harde schijven een 80 Gig harde schijf wilt maken zou ik toch maar eens kiezen voor Striping (RAID0) i.p.v. Mirror (RAID1).

Mirror betekend nix anders dan een spiegelbeeld maken van je eerste harde schijf, zodat je als de eerste uitvalt je de tweede nog hebt waar exact het zelfde opstaat.

Als je van twee HD's een grote wilt maken met een grotere gegevens doorvoer zul je gebruik moeten maken van Striping, met het nadeel dat als een van de schijven de geest geeft, je alle data kwijt bent.

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, Het moet dus ook striping RAID 0 zijn. ff editten.

Verwijderd

Topicstarter
Alles leek een beetje te werken. Alleen zie ik bij Systeem Eigenschappen dat de PCI Mass Storage Controller niet werkt. Ik laat hem zoeken naar de beste drivers op die mobo cd. Installeren en rebooten. Pats boel slaat alles vast :(. Register verneukt dus kan ik weeer opnieuw beginnen :(

Wie heeft dit ook gehad, of weet wat ik moet doen?
Pagina: 1