Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• figment
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-11 21:16
Hallo,

Nadat ik terug kwam van vakantie gaat mijn desktop PC niet meer aan. Geen beeps, geen lampjes en geen draaiende fans, helemaal dood :(. Voor de vakantie draaide alles als een zonnetje. Ik heb al een aantal dingen getest en gegoogled en ben ook al door de hangen en opstartproblemen faq gegaan maar weet inmiddels niet meer hoe verder.

Mijn systeem:
Intel Core i5 3570K
Asrock Z75 Pro3
Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
XFX Pro 550W voeding
Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 RAM
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB HDD
Samsung 830 series 256GB SSD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Alle ‘domme dingen’ zoals stekker, stopcontact etc gecheckt.
-Daarna heb Ik de paperclip test gedaan met de voeding, de fan van de voeding draait en de 12V en 5V lijnen zijn ok (gemeten met multimeter).
-Ik heb ook de videokaart eruit gehaald en dan geprobeerd de PC aan te zetten, zonder succes. Ik heb 1x een teken van leven gehad toen ik de power connectors van de videokaart los had gehaald en met de kaart in het mobo de PC probeerde aan te zetten, toen gingen kort de fans draaien maar dit kon ik daarna niet nog eens reproduceren.

Ik vermoed dat het moederboard kapot is maar weet niet hoe ik dit zou kunnen testen. Ik heb niet even een tweede systeempje waar ik dingen in kan testen, en heb graag wat ideeen van jullie voordat ik evt. nieuwe onderdelen ga bestellen.

Alvast bedankt!

Ik ben niet echt hier...

Beste antwoord (via figment op 13-07-2018 21:23)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

Batterij ook even controleren (knoopcel, meestal CR2032). Moederborden willen wel eens wisselend reageren als de batterij leeg is, sommige starten wel maar zijn 'dement', anderen starten bijvoorbeeld helemaal niet (scherm blijft zwart, geen POST of error codes).

Alle reacties

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik zou eerst een andere voeding proberen. Dat je voeding onbelast de goede waardes geeft zegt niets, dan kan hij belast nog steeds rare dingen doen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Batterij ook even controleren (knoopcel, meestal CR2032). Moederborden willen wel eens wisselend reageren als de batterij leeg is, sommige starten wel maar zijn 'dement', anderen starten bijvoorbeeld helemaal niet (scherm blijft zwart, geen POST of error codes).

• figment
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-11 21:16
Nemesizz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:35:
KONING! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het was inderdaad de batterij. Bedankt!

Ik ben niet echt hier...

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:32
Mijn batterij was ook dood, maar dat resulteerde dan altijd in een datum en BIOS reset als de stroom van de pc af ging. Nooit geweten dat dit ook voor een dooie pc kon zorgen :)

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Vlassie1980 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:30:
Mijn batterij was ook dood, maar dat resulteerde dan altijd in een datum en BIOS reset als de stroom van de pc af ging. Nooit geweten dat dit ook voor een dooie pc kon zorgen :)
Heb zelfs gevallen gehad waarbij de PC helemaal niks meer deed (zelfs de fans en ledjes niet), zoek je je ook eerst suf (voeding is dan immers hoofdverdachte) en blijkt het iets simpels als een lege knoopcel te zijn... ;)

Al is het inderdaad bij de meeste moederborden (gelukkig maar...) alleen datum/tijd en andere settings weg maar nog wel een POST.
Pagina: 1