Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Geeft G-Sync voordeel in competitive gaming ivm V-sync?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tomaat23
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-09 10:30
Mijn vraag
Geeft G-Sync voordeel in competitive gaming omdat V-sync dan uit kan?

Zoals ik begrijp zijn V-sync en triple buffering niet goed voor de snelheid van beeldverversing, echter zet ik het liefst altijd V-Sync aan omdat ik tearing een verschrikkelijk effect vind. Nu zoek ik een nieuwe monitor en ben veel met Overwatch bezig. Nu bedacht ik me dus dat naast een 144hz paneel, G-Sync ook een toegevoegde waarde kon zijn, voornamelijk voor mijn situatie, maar ik weet niet zeker of ik alles juist in mijn hoofd heb. Het zou zonde zijn om een monitor te kopen met G-Sync als uiteindelijk blijkt dat ik niet veel heb aan de functie, bijvoorbeeld omdat G-Sync nog meer vertraging veroorzaakt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvidia GTX 1060 3GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Even een 144hz uitgeprobeerd, maar nog zonder G-sync.

Ik hoor dus graag van mensen die een G-Sync monitor hebben en dit als een verbetering zien in FPS, of die uit kunnen leggen dat ik de functie van die techniek niet goed heb begrepen.

Beste antwoord (via tomaat23 op 14-07-2018 09:03)

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:02

KneoK

Not in a million lightyears

Leuk leesvoer (gsync input lag test): https://www.blurbusters.c...t-lag-tests-and-settings/

Conclusie:
quote:
G-SYNC provides input response that rivals high framerate V-SYNC OFF, with no tearing, and at any framerate within its range.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

G-Sync of FreeSync past de refresh-rate van je monitor aan aan het aantal fps van de GPU waardoor tearing en andere zaken bijna 100% voorkomen worden en je dus een "smooth" game hebt.

Dat gezegd; er zijn meerdere "experts" die je zullen vertellen dat de mens niet meer dan xx fps kan waarnemen. Dus of je dus beter speelt als je meer dan xx fps uit je GPU weet te halen, zal altijd ter discussie staan.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:15
(jarig!)
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:56:
G-Sync of FreeSync past de refresh-rate van je monitor aan aan het aantal fps van de GPU waardoor tearing en andere zaken bijna 100% voorkomen worden en je dus een "smooth" game hebt.

Dat gezegd; er zijn meerdere "experts" die je zullen vertellen dat de mens niet meer dan xx fps kan waarnemen. Dus of je dus beter speelt als je meer dan xx fps uit je GPU weet te halen, zal altijd ter discussie staan.
Toch zijn er games waarbij mijn oog het wel merkt. CS:GO bijvoorbeeld zie ik echt groot verschil tussen 60fps en 200fps. Op 60fps als ik mij concentreer op randen zie ik shifts (niet vloeibare bewegingen) die ik op 200fps in veel mindere mate zie.

Dat je ogen het verschil niet kunnen zien dat geloof ik wel, alleen hoe een game rendert tussen 60 en 200 fps is toch merkbaar anders.

Maar die shifts zie ik ook in bewegende randen op blurays (pixelshifts) dus misschien neem ik dat sterker waar dan anderen (in gefilmde beelden niet maar in renders van logos zie ik vaak pixelshifts)

RedHat wijzigde deze reactie 12-07-2018 23:07 (10%)

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 9

• tomaat23
Ik heb wellicht mijn vraag niet goed of duidelijk gesteld. Het gaat me niet zozeer om 144hz en of dat wel of niet op te merken valt, maar over de consequentie van G-sync.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:02

KneoK

Not in a million lightyears

Leuk leesvoer (gsync input lag test): https://www.blurbusters.c...t-lag-tests-and-settings/

Conclusie:
quote:
G-SYNC provides input response that rivals high framerate V-SYNC OFF, with no tearing, and at any framerate within its range.

• tomaat23
Dat was wat ik zocht.
Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True