1050Ti laptop is gecapped op 60 fps max?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Hallo daar tweakeraars,

Ik heb vandaag deze laptop gekocht: https://www.coolblue.nl/p...5/hp-omen-15-ce060nd.html
Als ik Fortnite opstart en ik speel op beetje high en sommige dingen uit, krijg ik alleen maar 60 fps, het schommelt niet, het blijft gewoon op 60 fps.
Als ik uit fullscreen ga, met mijn taakbalk erbij, dan heb ik ineens wel tot 120+fps, maar als ik weer fullscreen aanzet heb ik maar maximaal 60fps.
Is mijn video-kaart ergens op vastgezet? En hoe fix ik dit?

Dankjewel alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
Controleer je instellingen bij fortnite eens. Die kun je namelijk op FPS vast zetten.

Anders lijkt het op Vsync die aan staat. Die zorgt voor gelijk aantal frames en verversingssnelheid van je monitor.
Die uitzetten zorgt wel voor mogelijke screentearing, tenzij je een gsync monitor hebt maar dat betwijfel ik bij de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vsync dus. Verder zal je scherm waarschijnlijk 60Hz zijn en dus niet meer frames kunnen laten zien dan 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat voor paneel zit erin? Want als je zometeen Fortnite wel fullscreen op bijvoorbeeld 80fps krijgt, is er weer kans op andere "issues" zoals tearing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Op een of andere manier, wanneer ik mijn anti-virus heb geinstalleerd heb ik er geen last meer van...... lol.
Iniedergeval bedankt!