De reden dat mensen moeilijk doen over 2 netwerk kaarten, 2e netwerk kaart is duurder bovendien kan het in een systeem die al vol zit met hardware geluid/tvkaart/scsi/netwerk een groot probleem zijn om daar dan nog een netwerk kaart bij te prikken. Vooral mijn #@$%^^ Abitkt7 boardje vind dat niet leuk...
Vandaag dus mijn ads/netwerk aangesloten, adsl+netwerk op 1 netwerk kaart is dus geen probleem voor windows 2000.
Wel grappig kom op het forum niemand tegen die deze 'truuk' ook gebruikt.

terwijl win2000 niet voor niets de mogelijkheid heeft extra ip nr's aan een kaart toe te kennen.
Zo heb ik het gedaan:
Eerst adsl/internet configgen.
Netwerk kaart krijgt ip 10.0.0.150 <1e ip nr.
Daarna ip/netmask nr opgeven voor je prive netwerk.
netwerk/tcpip/advanced add ip addres, in mijn geval 192.168.16.1 <2e ip nr.
Vervolgens kan je al je pc's in je netwerk pingen maar je ziet de pc's NIET via netwerk omgeving file/printer sharing werkt dus nog niet.
Volgens mij komt dat omdat windows 2000 nu standaard via het adsl ip 10.0.0.150 gaat zoeken naar netbios pc's.
Dit kan je oplossen door in de hosts file de ip nr+netbios namen op te geven van de aanwezige pc's.
Dus in winnt/drivers/etc/hosts zet je alle ip nr's + NETBIOS namen van de pc's op je netwerk.
Tevens heb ik alle pc's + ip's in lmhosts gezet maar volgens mij is dat laatste niet noodzakelijk.
Nu kan je via adsl internetten, via netwerk omgeving kan je nog steeds geen pc's in je netwerk zien maar als je nu via netwerk zoekt naar de naam of ip nr van een pc in je netwerk zal je hem wel vinden en kan je zonder problmeen files/printers sharen.
Als je de pc's niet opgeeft in de host file kan je ze met search tcpip_nr de pc's ook vinden alleen heb ik het idee dat het dan vrij traag gaat.
Volgens mij moet er ook nog wat te klooien zijn met de file networks of met het cmd route waardoor pc's via netwerk omgeving ook direct te zien zijn.
Maar deze oplossing vind ik wel errug handig, 1 netwerk kaartje + IRQ minder nodig en dat is vooral bij bagger

boardjes zoals de Abit kt7 een must...