Toon posts:

Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen.

Ik heb werkelijk van alles al geprobeerd maar tot heden toe tevergeefs

Mijn pc start niet meer op naar windows
Hij gaat naar een blauw scherm en geeft het volgende aan..

Windows\system32\winload.efi
Foutcode 0xc000000f

Ik heb afgelopen week een virus opgelopen in de pc
En na verschillende scans uit te hebben gevoerd bleken deze verwijderd te zijn. Was echter niet het geval.

Afgelopen nacht ben ik gehackt en zijn er spullen aangekocht via ebay die afgerekend waren met mijn paypal en overduidelijk verscheept werden naar een adres in Italië met een ip adres uit wichita , us

Dat probleem was gauw opgelost... Maar mn pc probleem dus niet. Het gaat mij vooral om een aantal documenten te behouden die erop staan.
Documenten van emotionele waarde

Ik heb verschillende dingen gelezen op internet over deze foutcode maar tot heden toe nog niets gelukt

Ik heb de installatiecd van 8.1 erin en gelukkig boot hij via de cd op naar het menu
Repair modua geprobeerd .. Geen geluk
Nu bezig met cmd maar ik snap er de ballen niet van.

Wie wil en kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

gaat alleen om documenten?
Dan gewoon installatie CD van windows er in.
Daar kan je via CMD gewoon de bestanden kopieren naar een USB disk.

Daarna gewoon format en clean install doen.(en zorgen voor backup voor je emotionele documenten)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder andere... Ik heb wat mappen op de pc staan die ik er graag af wil halen. Maar het liefst kom ik terug op mijn bureaublad.

Ik heb net gelezen op een andere site om diskpart te openen in cmd. Dat heb ik gedaan maar ik heb heen idee hoe ik verder moet aangezien het compleet anders is dan op zijn afbeeldingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over wat voor machine hebben we het en heb je een andere machine?

Dan is het sneller om de "defecte" disk aan de werkende PC te hangen, waar nodig een drive-letter toekennen, Ownership overpakken en de bestanden kopieren die je nodig hebt.

Daarna de disk formatteren, terugplaatsen en Windows weer installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is peaq
Pdt c1010-8I2 nl
Model mt 14
Med mt 8107
Ac input 230-240v 4a 50-60hz
ML 110000

Hij draait op windows 8.1

Ik hoop dat je dit bedoeld.. Want ik ben echt een leek in dit soort dingen

Er is geen 2e machine aanwezig. Ook heb ik geen beschikking tot een 2e machine.

Als ik cmd gebruik krijg ik x:sources> .. K weet niet hoe ik verdere info kan verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Terug brengen naar Media Markt heeft denk ik ook geen zin. Iemand die ik ken heeft een Peaq en die kwam vrolijk altijd net zo stuk terug 8)7

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:21:

Ik hoop dat je dit bedoeld.. Want ik ben echt een leek in dit soort dingen
Advies: ga dan niet zelf proberen maar ga, fysiek, naar iemand die wel ervaring heeft. Zeker als het een winkel is met expliciet de opdracht om vooral de data te redden. Althans als het je gaat om de data en niet het weer aan de praat krijgen van Windows.
Anders gaat een winkel met pech domweg een imager er overheen gooien.

Anders: gebruik een Linux boot cd en kopieer daarvandaan naar een USB drive.

offtopic:
en zorg er voortaan voor dat je van alles dat je belangrijk vindt backups maakt!

Ik verplaats je topic trouwens van P&B naar WOS, aangezien het gaat over Windows als OS. En ik pas de topictitel aan, bijna alle topics betreffen een hulpvraag dus dat benoemen is wat onzinnig ;)

Als je het zelf wilt doen, zoek hier in WOS en ook in subforum CSA naar vergelijkbare topics, daar zul je veel tips vinden nav. mensen met dezelfde vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 13-07-2018 09:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

DarkSide

theres no place like ::1

Lees je even in in DOS commandos
Maar C:\ is voor je C- schijf
Dan CD om naar directory te gaan. "browse" zo naar je emotionele documenten

en zoek even op Xcopy. Daarmee kun je alles naar een USB stick/disk kopieren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 11:33
Bent u, of iemand in uw kennissenkring in het bezit van een Windows 8 Recovery Disc? Het is het proberen waard. Waarschijnlijk heeft u ook geen image van uw besturingssysteem gemaakt. Dan zou het probleem opgelost zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door LordLister op 16-07-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
F_J_K schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:21:
[...]

Advies: ga dan niet zelf proberen maar ga, fysiek, naar iemand die wel ervaring heeft. Zeker als het een winkel is met expliciet de opdracht om vooral de data te redden. Althans als het je gaat om de data en niet het weer aan de praat krijgen van Windows.
Anders gaat een winkel met pech domweg een imager er overheen gooien.
Ja, mee eens. Je zegt dat er belangrijke documenten op het systeem staan en je er niet veel verstand van hebt: Niet zelf klooien dus. Net als dat je niet zelf een draagmuur zou slopen in je huis als je geen aannemer bent.

Anders: Hirens Boot CD kan de schijven uitlezen en een (ietwat gedateerde) grafische UI weergeven die eigenlijk gewoon Windows 95 is. Ik maak er zelf in dit soort situaties graag gebruik van. Daarmee kan je je bestanden veilig stellen naar een externe schijf. Hoef je ook niet zo veel DOS-commando's te leren.
Pagina: 1