Laptop voor een docent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
Wat ga je met je laptop doen?
Het is puur bedoeld voor werk, dus Office365, leerlingenvolgsysteem, verslagen typen.

Wat is je budget?
Ongeveer €500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, aangezien er klassen zijn die puur met laptops/chromebooks werken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb dus een aanbod gekregen van de school. Het gaat om een Dell latitude 3189 (touch) die is €599, maar ik kan het via de school bestellen voor €445.
pricewatch: Dell Latitude 31896-V2VC
Mijn vraag is dus of dit het waard is? Ik heb namelijk de laptop best buy gelezen van juni en daar komen ook interessante keuzes in voor rond het budget van €500.
pricewatch: HP 14-bp021nd
pricewatch: Lenovo Yoga 520-14IKB 80X80055MH

Wat zouden jullie mij aanraden? (qua prijs-kwaliteitsverhouding)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:36
Hyack schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:43:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb dus een aanbod gekregen van de school. Het gaat om een Dell latitude 3189 (touch) die is €599, maar ik kan het via de school bestellen voor €445.
pricewatch: Dell Latitude 31896-V2VC
Mijn vraag is dus of dit het waard is?
Ik lees dit als dat je een laptop nodig hebt voor je werk, dat de school jou daar niet in voorziet, maar je wel tegen gereduceerd tarief een laptop kan aanschaffen?

Ik werk zelf in het onderwijs en wat je vanuit school krijgt is meestal om te janken, maar dit is wel erg bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je ook compensatie krijgen vanaf werk voor een aanschaf? Bijvoorbeeld, werk vergoed 500 Euro en de rest leg je zelf bij?

Allicht kan je dan naar een Surface Go gaan kijken; levertijd laat helaas nog even op zich wachten maar met 8GB, 128GB SSD, 10" touchscreen op 1800x1200 en tot wel 9 uur accutijd, lijkt me dat een ideaal stukje gereedschap voor een (rondtrekkende) leraar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 08:44
ik kan puur uit persoonlijke ervaring de HP aanraden. Deze bied (in mijn ogen) een hoop waar voor zijn geld. Bouwkwaliteit is uitstekend, en performance is meer als prima. De laptop word elke dag overal mee heen gezeuld, en is goed draagbaar

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Ik vind de Dell best duur voor wat je krijgt.

Ik zou als docent kiezen voor deze:

https://www.coolblue.nl/p...ok-r13-cb5-312t-k5g1.html ivm de lagere prijs en de hogere resolutie.

De school van mijn kinderen hebben vandaag een klap gegeven op 150 stuks Lenovo e300 vanwege de stevigheid, touchscreens en omklapbaarheid voor het PO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:35
Mijn vriendin kon een dergelijke laptop vorig jaar ook via haar werkgever aanschaffen (onderwijs). Toch besloten om het niet te doen. Deels omdat wij zelf nog een prima functionerende MacBook pro hebben die ze nu en dan eens meeneemt. Anderzijds omdat de bouwkwaliteit van de Dell te wensen over liet. Een magere celeron processor etc.. (en dan is 500 euro best veel geld)..

Momenteel zijn we aan het kijken of een iPad pro (met pencil en Tb) een oplossing is.
Al die kinderen hebben tegenwoordig een laptop en moeten verslagen inleveren. Met de iPad + pencil kan mijn vriendin de stukken digitaal voorzien van opmerkingen en feedback. Scheelt haar namelijk een hoop sjouw werk en ik het zo ook prima vind dat zij al die werkstukken niet meer mee naar huis hoeft te nemen.

Leerling volgsysteem (magister) is voor zover ik weet ook een online omgeving (website) of via een speciale app te gebruiken.
Daarnaast kun je de iPad zelf ook nog privé gebruiken. Echter ben ik zelf nog van mening dat een onderwijs instelling ook wel het e.e.a. kan faciliteren als men verwacht dat leerlingen wel alles digitaal gaan inleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door koentjuh1987 op 13-07-2018 07:48 ]

...

Pagina: 1