Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:54
Hoi,

Al een tijdje wilde ik Onedrive eens "proberen" en bleek dat ik het moest installeren terwijl ik dacht
dat het standaard bij Windows 10 zat. Dat bleek ook het geval geweest te zijn tot ik Office Professional Plus 2016 heb geïnstalleerd. Dan blijkt het automatisch vervangen te worden door "Onedrive voor bedrijven" wat iets totaal anders is dan de "gewone" versie.

Via de originele setup-instructie van Office heb ik de versie voor bedrijven kunnen verwijderen.

Dan heb ik de "gewone" versie proberen te installeren via Onedrivesetup.exe van de Microsoft website.

En daar loopt het mis.

Bovenaan bij de apps staat bij "recentelijk toegevoegd" niet
het logo van Onedrive maar het klassieke gele map icoontje
met rechtsonder in dat mapje in het klein het Onedrive-logo,
net alsof het een soort snelkoppeling is. Als je tussen de lijst
met apps gaat kijken, ziet het er trouwens hetzelfde uit.

Als je daar op klikt gebeurt er niets.

Als je kiest om te verwijderen, wordt je direct naar de lijst met mogelijk
te verwijderen programma's gestuurd, net alsof je via het configuratiescherm
zou gaan. Onedrive staat in die lijst en ik heb het verwijderd.

Heeft iemand hier een verklaring of een oplossing voor?

Alvast bedankt voor élke reactie!!

**********************************************************************************

Relevante software is hier enkel de bovenvernoemde versie van Office
en dat ik Windows 10 Pro gebruik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Onedrive zit standaard bij Windows 10.

De Onedrive die je krijgt bij het installeren van Office 2016 is een andere Onedrive. Deze overschrijft de normale niet.

Heb je al eens geprobeerd Office er volledig af te gooien en dan Onedrive te herinstalleren?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
Snake, bedankt voor de snelle reactie!!

Nee, Office er volledig afgooien heb ik nog niet geprobeerd.

Maar als dat zou helpen, wil dat dan niet zeggen dat Office er op de een
of andere manier voor heeft gezorgd dat de "gewone" Onedrive niet enkel
niet meer naar behoren werkt, maar zelfs niet meer op de PC staat?

Daarom mijn eerste "reflex" om Onedrive voor bedrijven te verwijderen.
Maar als die inderdaad de gewone versie niet overschrijft, zal ik dit
dadelijk eens proberen.
****************************************************************************************
Edit: Office verwijderd, Onedrive geïnstalleerd, zelfde resultaat

Mogelijk nog suggesties voor ik Office er terug opzet?

Alvast bedankt!!

[ Voor 19% gewijzigd door Wimsomnia op 12-07-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
Ik heb het ondertussen opgelost.

M'n redenering was: als ik nu eens opzoek hoe ik Onedrive volledig van m'n systeem moet verwijderen, dan vind ik misschien instellingen die verkeerd staan en dan kan ik die mogelijk veranderen.

Ten eerste heb ik het een en ander moeten aanpassen in de "Editor voor lokaal groepsbeleid".
Alle instellingen in de Onedrive-map voorkwamen dat de app kon werken. Die heb ik op 1 na allemaal veranderd.

Ten tweede werd er ook verwezen naar het register waar, om Onedrive te verwijderen, enkele waarden moesten gewijzigd worden, namelijk in deze map:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\OneDrive

Daar bleek ook alles ingesteld alsof ik waarden had gewijzigd om Onedrive te verwijderen of op z'n minst "monddood" te maken.Ik heb de omgekeerde bewerking gemaakt om alles terug "normaal" te zetten.

Dan heb ik de PC terug opgestart en Onedrive.exe uitgevoerd en alles werd netjes geïnstalleerd
en kreeg direct het scherm waar ik kon kiezen waar op m'n PC ik m'n Onedrive-map wilde hebben.

't Werkt dus! Op 1 detail na: ik heb in de lijst van m'n apps nog altijd dat stomme gele map-icoontje met daarin linksonder het kleine Onedrive-icoon..... In de linkerkolom van verkenner staat Onedrive dan weer te blinken zoals het hoort.

Ik wilde printscreens bijvoegen van welke wijzigingen ik in omgekeerde richting heb uitgevoerd, maar blijkbaar kan ik alleen een URL invoeren en geen jpg-files uploaden. Klopt dat? Of heb ik ergens overgekeken waar ik wel een afbeelding kan uploaden?

Mét afbeeldingen hebben mensen in de toekomst misschien meer baat bij deze thread..

Snake, toch bedankt om mee te denken over dit probleem(pje)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Om hier plaatjes te posten zul je ze extern moeten hosten, bijvoorbeeld via https://nl.imgbb.com/

De icoontjes kun je ook resetten. Ik heb het zelf nog nooit hoeven doen, maar er zijn diverse handleidingen te vinden. Zoek op reset (of rebuild) icon cache windows 10. Succes!

edit: ik zie dat er ook een onofficieel tooltje bestaat https://www.thewindowsclu...-rebuilder-for-windows-10
(geen ervaringen mee let even op of er geen extra zooi wordt geïnstalleerd)

[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 13-07-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
**********************************************************************************************************
Toch even off-topic:

Hierbij een poging om de 2 afbeeldingen te posten met een link naar 2 verschillende cloudservices:

Afbeeldingslocatie: https://1drv.ms/u/s!Aj-2aPwj1UyL4BgXC0-IR-fdD3OB

Afbeeldingslocatie: https://knightfish.stackstorage.com/s/k4Ibyu3Bbdp9Q6i

Waarom lukt dit niet? Ik gebruik toch ook maar een link die ik als
cloud "beheerder" openbaar deel.... Of kan dit wél en moet ik dan
iets aanpassen?

**********************************************************************************************************

Maar waar het uiteindelijk over ging:

Icoontjes resetten lukte dus niet....

Het logo zoals het er in de lijst met apps uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/g8yuj8/One_Drive_Logo_In_Map_Icoon.jpg

En in Verkenner dus netjes zoals het hoort:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/n28uj8/Onedrive_Logo_In_Verkenner.jpg

Iemand enig idee hoe ik aan een logo kom zoals in de bovenste afbeelding?

Alvast bedankt en nog een prettige zondag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wimsomnia schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:19:
Toch even off-topic:

Hierbij een poging om de 2 afbeeldingen te posten met een link naar 2 verschillende cloudservices:

[afbeelding]

[afbeelding]

Waarom lukt dit niet? Ik gebruik toch ook maar een link die ik als
cloud "beheerder" openbaar deel.... Of kan dit wél en moet ik dan
iets aanpassen?
Waarschijnlijk omdat deze afbeeldingen niet gedeeld zijn met iedereen die de link heeft. En je ziet je plaatje niet hier verschijnen omdat het gedeelte tussen de img-tags altijd moet eindigen op .jpg of .png. Je hebt dus keurig een url er neer gezet maar die wijst niet specifiek naar die afbeelding, misschien naar een map waar de afbeelding in zit.

Daarom werkt imgbb of imgur ook zo lekker, kun je meteen de goede link kopiëren en hier plakken.
Pagina: 1