Remote desktop lukt niet meer na win10 1803 upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Beste tweakers,

Ik heb enkele dagen geleden eerst mijn laptop geupgrade naar de 1803 versie van win 10. Mijn desktop was op dat moment nog op versie 1709. Na de upgrade van de laptop kan ik vanop de desktop niet meer verbinden via remote desktop (mstc) met de laptop.

Ik dacht eerst dat dit door het versie verschil zou komen, dus intussen is de desktop ook op versie 1803, beiden zijn volledig up to date met windows up-date.

Ik krijg enkel volgende weinig zeggende foutmelding:

An internal error has occurred.

Nadat ik op verbinden klik in het mstc venster waar de laptop naam is ingevuld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
beide toestellen hebben Windows 10 Pro 64 bit spring creators update (versie 1803)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • gegoogled op de weinig zeggende foutmelding, gezocht op search term remote desktop samen met spring creators update, versie 1803,...
  • remote desktop staat ingeschakeld op beide toestellen
  • gebruikersnaam zitten nog steeds in de remote desktop users groep
  • beide toestellen zitten in dezelfde "workgroup" in een private network
  • een andere programma geprobeerd voor remote (mRemoteNG), geeft zelfde melding als mstc
  • in windows defender firewall is remote desktop app toegestaan
  • network level authentication uitgeschakeld, gaf nog zelfde probleem
  • pingen van de laptop naar desktop lukt wel en vice versa
  • de share die ik op de laptop had kan ik nog steeds benaderen van de desktop.
Ik ben een beetje teneinde raad nu. Ik weet dat de homegroup eruit gesloopt is met deze upgrade maar aangezien de share wel nog werkt vind ik het beetje vreemd dat de remote desktop plots niet meer werkt.

Hopelijk kunnen jullie mij verder mee op weg helpen, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:38

meneerdeman

Mister The Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Wij hebben dit op het werk gehad met een server dat niet up to date was. Ik weet niet of dit hetzelfde probleem is maar probeer dit eens:

To work around this issue, follow these steps:
1.On the client has the CredSSP update installed, run gpedit.msc, and then browse to Computer Configuration > Administrative Templates > System > Credentials Delegation in the navigation pane.
2.Change the Encryption Oracle Remediation policy to Enabled, and then change Protection Level to Vulnerable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Of kopieer deze string in een cmd die je runt als admin;

REG ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\CredSSP\Parameters /v AllowEncryptionOracle /t REG_DWORD /d 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Nu online
Dank allen voor jullie snelle antwoord.

Heb
1.On the client has the CredSSP update installed, run gpedit.msc, and then browse to Computer Configuration > Administrative Templates > System > Credentials Delegation in the navigation pane.
2.Change the Encryption Oracle Remediation policy to Enabled, and then change Protection Level to Vulnerable.
uitgeprobeerd, daarna een gpupdate/foce gedaan + reboot van machines maar krijg helaas nog steeds de melding "an internal error has occured".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Zadda heb je na de reboot ook de genoemde regkey op beide machines gecontroleerd? Ik vind het een opvallende constatering dat het niet werkt; eenzelfde opstelling met 1803 alsmede RS4 (insider build) werkt vlekkeloos thuis, zelfs zonder de GPO/REG.

Hoe is je targeting van de GPO; heb je (als test) zowel "authenticated users" alsmede "domain computers" eraan gehangen? Nou ik erover nadenk; hoe hang je een GPO aan een WORKGROUP?

Staat er niks in je logfiles van elke machine?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 13-07-2018 07:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Nu online
Ja de regkey is gewijzigd op beide machines naar de correcte value. Wat betreft de targeting, weet ik niet zeker of dit volledig begrijp en of dit hier van toepassing is aangezien het om twee machines thuis gaat.

Ik heb de logfiles gecontroleerd op de machines onder: Application and Service Logs > Microsoft > Windows> > en dan de verschillende Remote onderdelen.

Het enige dat ik zie is operational messages, geen errors of warnings en geen meldingen op het moment van of na de foutmelding.

Heb ondertussen ook een sfc /scannow geprobeerd en DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth beiden zonder resultaat of errors.

Had er zelf eerst nog niet aan gedacht maar remote van de laptop naar de desktop lukt wél. Kreeg op de laptop wel eerst melding dat het certificaat van de desktop niet is uitgegeven door een CA authority.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Iig nog niet gelezen dat dit gedaan.
Heb je op beide systemen al geprobeerd een echt nieuwe user aan te maken, de permissies voor RDP daarvoor in te stellen, eventueel een reboot en proberen maar?
Mss dat bij het aanmaken van een nieuw user profiel het effect v/d update beter geïmplementeerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Nu online
Dat zal ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:31
- kan je andersom wel RDP-en?
- Kan je vanaf een 3de systeem beide systemen bereiken met RDP?
- Kan je vanaf je laptop met een 3de systeem RDP-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Nu online
- Ja van laptop naar desktop lukt wel

ik heb geen 3de systeem ter beschikking (thuis of in de buurt) helaas
Pagina: 1