Beste tweakers,
Ik heb enkele dagen geleden eerst mijn laptop geupgrade naar de 1803 versie van win 10. Mijn desktop was op dat moment nog op versie 1709. Na de upgrade van de laptop kan ik vanop de desktop niet meer verbinden via remote desktop (mstc) met de laptop.
Ik dacht eerst dat dit door het versie verschil zou komen, dus intussen is de desktop ook op versie 1803, beiden zijn volledig up to date met windows up-date.
Ik krijg enkel volgende weinig zeggende foutmelding:
An internal error has occurred.
Nadat ik op verbinden klik in het mstc venster waar de laptop naam is ingevuld.
Relevante software en hardware die ik gebruik
beide toestellen hebben Windows 10 Pro 64 bit spring creators update (versie 1803)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Hopelijk kunnen jullie mij verder mee op weg helpen, alvast bedankt!
Ik heb enkele dagen geleden eerst mijn laptop geupgrade naar de 1803 versie van win 10. Mijn desktop was op dat moment nog op versie 1709. Na de upgrade van de laptop kan ik vanop de desktop niet meer verbinden via remote desktop (mstc) met de laptop.
Ik dacht eerst dat dit door het versie verschil zou komen, dus intussen is de desktop ook op versie 1803, beiden zijn volledig up to date met windows up-date.
Ik krijg enkel volgende weinig zeggende foutmelding:
An internal error has occurred.
Nadat ik op verbinden klik in het mstc venster waar de laptop naam is ingevuld.
Relevante software en hardware die ik gebruik
beide toestellen hebben Windows 10 Pro 64 bit spring creators update (versie 1803)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- gegoogled op de weinig zeggende foutmelding, gezocht op search term remote desktop samen met spring creators update, versie 1803,...
- remote desktop staat ingeschakeld op beide toestellen
- gebruikersnaam zitten nog steeds in de remote desktop users groep
- beide toestellen zitten in dezelfde "workgroup" in een private network
- een andere programma geprobeerd voor remote (mRemoteNG), geeft zelfde melding als mstc
- in windows defender firewall is remote desktop app toegestaan
- network level authentication uitgeschakeld, gaf nog zelfde probleem
- pingen van de laptop naar desktop lukt wel en vice versa
- de share die ik op de laptop had kan ik nog steeds benaderen van de desktop.
Hopelijk kunnen jullie mij verder mee op weg helpen, alvast bedankt!