Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kimm00
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-07 18:51
Hallo

bedankt voor het lezen alvast(hoop niet op negatieve reacties)

Ik zoek namelijk een particuliere lening van 6500 ivm een schuld dat opgelopen is tijdens mijn studie het zijn 4 verschillende schuldeisers dus als ik alles in 1 schuld heb is het voor mij voordeliger en overzichtelijker.
en aangezien ik nu bkr door deze schulden sta kom ik er zelf nite verder mee, helaas heb ik zelf weinig familie alleen mijn vader nog en hij is helaas niet in staat mij te helpen hiermee

iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?
heb wel is gehoord dat je ergens tegen een rente kan lenen en ik er iets voor de mensen kan doen bijv hun emails beantwoorden telefoons beantwoorden(ik heb namelijk veel ervaring in de administratie)

hoop op goeie tips :)
en niet negatieve berichten het is vervelend zat deze situatie

Acties:
  • +21Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-07 19:36

garriej

Ik last ondertieten.

quote:
ik heb namelijk veel ervaring in de administratie)
Dan moet 4 schuldeisers bijhouden niet zoveel moeite zijn. En al helemaal niet onoverzichtelijk.

Schulden met andere schulden afbetalen is eigenlijk altijd een slecht idee.

garriej wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:30 (19%)

2 Hours of Watkins Glen Project Cars - 12-3-2017 13:15

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Dat klinkt als een soort van schuldsanering. Dat is iets waar @ardana veel verstand van heeft, misschien kan zij jou wat advies geven.

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Kun je de rente over de schulden nu niet afbetalen? Dan gaat niemand je een nieuwe lening geven voor ¤6500, zelfs geen particulier. Je zou een keer een gesprek kunnen voeren met iets van budgetbeheer, dat lijkt me in deze situatie wenselijker.

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

quote:
Kimm00 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:27:

heb wel is gehoord dat je ergens tegen een rente kan lenen en ik er iets voor de mensen kan doen bijv hun emails beantwoorden telefoons beantwoorden(ik heb namelijk veel ervaring in de administratie)
Kun je niet (meer) gaan werken zodat je meer verdient en de schuld af kunt lossen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• Kimm00
voor de vragen over dat lenen niet gaat ivm dat ik de rente niet kan betalen,

jawel ik kan alles betalen alleen is het goedkoper voor mij als ik alles in 1 schuld heb mbt rente

• kevin33
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

kevin33

Welkom in Utopia.

quote:
Hallo

Ja, dat noemt men "werken"
Al bij je bank navraag gedaan?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Kimm00
en meer werken zou ik graag willen alleen ik werk 28 uur en meer lukt niet aangezien we een baby van 6 maand hebben

• Kimm00
lekkere oordeel kevin!

• Nilltris
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-07 22:39
Als je met deze reden BKR staat denk ik dat je vrij weinig kans hebt ergens geld te lenen om dit af te betalen. Wat je natuurlijk zou kunnen gaan doen is (als je dat al niet hebt) werk zoeken. Dan krijg je een dingetje dat salaris heet. Met dat salaris kun je telkens een klein deel van je schulden afbetalen. Ik zou beginnen bij de kleinste schuld zodat je minder verschillende schulden hebt.

Edit: Je werkt dus al. Kun je niet een deel wegzetten en daarmee je schulden afbetalen?

Nilltris wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:35 (10%)

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Je hebt dus wel inkomen, maar je kunt geen andere lening afsluiten omdat je bij de BKR geregistreerd staat? In dat geval zou ik zoveel mogelijk proberen af te lossen, ¤6500 is nou ook weer niet onmogelijk veel. Hoe meer je aflost, hoe minder je maandelijks hoeft te betalen.

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
quote:
garriej schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:29:
[...]
Da's misschien wat kort door de bocht. Als je 4 schuldeisers hebt met relatief hoge rentes, kan het voordelig zijn om dat te consolideren in 1 lening.

@Kimm00 Je zou eens bij de gemeente kunnen informeren of die hier iets in kunnen doen. Of, als je een vaste baan hebt, zou je eens met je werkgever kunnen gaan praten of die de schuld kunnen overnemen en in termijnen op je salaris inhouden.

anboni wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:37 (14%)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
[...]

Dan moet 4 schuldeisers bijhouden niet zoveel moeite zijn. En al helemaal niet onoverzichtelijk.

Dat is helemaal geen slecht idee. Als je een enkele lening kan krijgen met een lager rentepercentage of betere voorwaarden is dat makkelijker en goedkoper dan vier partijen afbetalen.

@Kimm00 je zult dus op zoek moeten naar een persoonlijke lening of doorlopend krediet met een lagere rente waarbij een BKR registratie geen probleem is. Veel partijen bieden ook het oversluiten van leningen aan, dat is voordeliger als het rentepercentage dat zij rekenen lager is dan die van anderen. Becam heeft hier regelmatig televisie spotjes over, al heb ik verder geen ervaring met ze.
Hier kan je eens kijken: https://www.becam.nl/lening-oversluiten/ Onderaan de pagina staat een rekenmodule.

Tsurany wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:38 (5%)

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Kan je niet bij 1 van de 4 schuldeisers meer lenen om de andere 3 af te betalen?

• MrRobert
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-07 12:59
Hmm eerlijk, als ik zelf in die positie zou zitten, dan zou ik eerst kijken naar wat ik zou kunnen aflossen.

Omdat je met particulieren te maken hebt zou je nog kunnen overwegen om een andere constructie te bedenken. Denk aan meer af betalen en minder rente. Of kijken wie het minste rente vraagt en daar meer lenen om de duurdere leningen af te betalen.

Maar alles valt of staat bij je maandelijkse budget en misschien mogelijkheden om dat te vergroten. Dan datgene wat het meeste kost het snelste af te lossen zodat je kosten reducerend werkt.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Er zijn toch ook aanbieders die aanbieden andere leningen over te nemen? Al eens navraag gedaan bij bijvoorbeeld een Freo? Of je eigen bank?

https://www.freo.nl/leningen/overstapservice/

Martinusz wijzigde deze reactie 12-07-2018 14:25 (14%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• kevin33
  • Nu online

kevin33

Welkom in Utopia.

quote:
Ik oordeel niet. Ik geef een antwoord op je vraag, je geeft zelf aan dat je eventueel mails zou willen afhandelen.
Daarnaast als je 26 uur werk, is tijdelijk opschakelen naar 40 uur niet mogelijk? En heb je al gesproken met bijv. je bank, of schuldsanering voor hulp?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• TECHcrime
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:07
Wij hebben een doorlopend krediet genomen. Dat kwam voor ons het gunstigste uit. Alles laten uitzoeken door onze financieel / hypotheek adviseur. Hij vroeg daar ook geen extra kosten voor. Schijnt dat ze voor dit soort producten geen extra geld mogen vragen.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:43

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor rentepercentages betaal je momenteel aan je huidige schulden? Pas als die bekend zijn kan er wat zinvols gezegd worden over oversluiten lonend is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:32

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@Kimm00 Kan je meer inzichtelijk maken hoe je schulden nu verdeeld zijn?
- Hoe hoog is de schuld per schuldeiser?
- Hoe hoog is de rente per schuldeiser?
- Wat is de afbetalingsregeling per schuldeiser?
- Lukt het om aan deze afbetalingsregeling te voldoen?

Als je probleem meer inzichtelijk is, kunnen we je ook beter helpen.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Ikke_Niels
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 11:51
Een sterke tip van de meeste hier: zoek experts om je te ondersteuning, hoe goed bedoeld de adviezen hier ook zijn ;)

Volgens mij heeft elke gemeente wel een vorm van ondersteuning (MaDi - maatschappelijke dienstverlening).

In Amsterdam bijvoorbeeld:
https://www.amsterdam.nl/...4720-9A61-E5125008429C%7D

User Error -- Please Replace User

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
zet het even voor jezelf uiteen.

Welke leningen heb je nu en welke rentepercentages?

Begin sowieso met aflossen op de hoogste rente. Leningen overnemen naar 1 grote lening zou kunnen maar met een negatief BKR beperkt dat wel je mogelijkheden (en terecht)

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als je ipv rente betalen ook administratief werk zou willen doen, dan kan je natuurlijk ook meer dan de 28 uur werken.

Hoewel 6500 niet niets is, is het ook weer niet een schokkend groot bedrag. Door je BKR kom je al snel bij dubieuze verstrekkers (misschien zit je daar al) en kom je van de regen in de drup.

Ik zou eerder hulp vragen hoe je het het beste kan aflossen dan hoe je het kan oversluiten.

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Je zegt dat "we" een baby hebben van 6 maanden, dat impliceert dat er een partner is. Hoeveel inkomen heeft die en kan die ook bijdragen?

Even vooruitlopend op mogelijke antwoorden: mocht het antwoord zijn: "ja, mijn partner werkt 40 uur maar we houden onze financiën apart", dan zou de partner in kwestie ook even mogen nadenken over de zorg voor "onze" baby. Als de zorg voor de baby namelijk betekent dat jij minder beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt, dan zou je partner jou ook best financieel mogen ondersteunen.

Maar mogelijk gebeurt dat al. In dat geval heb ik niks gezegd 🙊

... en gaat over tot de orde van de dag

• Marber
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-07 13:21
Even rekenen: (let op aannames, startpost is niet heel duidelijk)

4 leningen totaalsom ¤6500, betekend per lening ongeveer ¤1625,-
Dit zijn kleine schulden en volgens mij is het makkelijkst om 1 voor 1 versneld af te lossen.

Alleen voor een goed advies, hebben we meer inzicht nodig, in in en uitgaven + kosten en doorlooptijd van de leningen

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Marber schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:20:
Even rekenen: (let op aannames, startpost is niet heel duidelijk)

4 leningen totaalsom ¤6500, betekend per lening ongeveer ¤1625,-
Dit zijn kleine schulden en volgens mij is het makkelijkst om 1 voor 1 versneld af te lossen.
Misschien kun je mij uitleggen waarom het makkelijker is om vier keer achter elkaar ¤1625 af te lossen dan in één keer ¤6500, ik zie dat niet zo snel namelijk.

P_Tingen wijzigde deze reactie 12-07-2018 14:26 (10%)

• Marber
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-07 13:21
@P_Tingen
Door te focussen op 1 ipv alle tegelijkertijd (let op, niet je betaalverplichtingen verzuimen) moet het met dit soort bedragen snel kunnen gaan.

Met 4 leningen betaal je verschillende rente tarieven en mogelijk nog andere kosten. Door je steeds te richten op 1 lening (met de hoogste rente) kom je vanzelf tot 1 lening.

Maar zoals ik al zie, we missen informatie om goed advies te kunnen geven.

Marber wijzigde deze reactie 12-07-2018 14:30 (1%)
Reden: gericht aan P_Tingen

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:32

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

We kunnen kort of lang speculeren, totdat @Kimm00 met de gevraagde info komt, kunnen we blijven discussiëren tot we een ons wegen.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Nilltris
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-07 22:39
quote:
P_Tingen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:25:
[...]

Misschien kun je mij uitleggen waarom het makkelijker is om vier keer achter elkaar ¤1625 af te lossen dan in één keer ¤6500, ik zie dat niet zo snel namelijk.
Ik heb sneller ¤1.625 bij elkaar dan ¤6.500
Het is misschien niet makkelijker maar het zou voor mij wel meer rust geven als ik eenmaal 1 of 2 van deze leningen heb afbetaald.
quote:
Flimovic schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:30:
We kunnen kort of lang speculeren, totdat @Kimm00 met de gevraagde info komt, kunnen we blijven discussiëren tot we een ons wegen.
Het account is vandaag aangemaakt en dit zijn de eerste posts. Ik denk dat we vrij weinig feedback zullen krijgen.

Nilltris wijzigde deze reactie 12-07-2018 14:33 (28%)

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:35
Wellicht even een goede vraag. Wat voor zekerheid kan je bieden aan een eventuele leninggever (zij het een bank, persoon, of wat voor instelling dan ook).

Een private partij zal niet snel overgaan tot een lening aan iemand met schulden die ook geen zekerheid kan geven (denk aan huis, auto of andere waardevolle spullen). Het zijn immers geen liefdadigheidsinstellingen. En ze lopen een hoog risico op niet terugbetaling.

Hoog risico vertaalt zich in hoge rentepercentages.. Een beetje een vicieuze cirkel dus.

Uiterst vervelend, maar wel de realiteit.

hmr wijzigde deze reactie 12-07-2018 14:47 (4%)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• thundermo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15-07 08:28
@Kimm00
Hoe kom je erbij dat, wanneer je 1 schuldeiser hebt voor een bedrag van ¤6.500,-, dit qua rente goedkoper is?

Want (willekeurig rente percentage) 4% over 1.650,- x 4 (schuldeisers) is hetzelfde als 4% over 6.500,- bij 1 schuldeiser. Of verwacht je dat wanneer je 1 schuldeiser hebt, je een lager rente percentage gaat krijgen?

Acties:
  • +14Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-07 17:52
ok, ik ga even een duit in het zakje doen;

Stop met het slachtoffer spelen.

Stop met

X kan niet want
Y kan niet omdat ik het zo zwaar heb, want ik heb een kind
Z is onmogelijk, omdat ik het goedkoper wil

Begin met

X zou kunnen als we A & B doen
Y kan, als de buurvrouw/opvang/ouders op het kind passen
Z is te doen, als ik accepteer dat ik mezelf in deze situatie heb gebracht.

Er is geen slachtoffer, jij bent niet zielig. Jij bent zelf volledig bewust in deze situatie terecht gekomen, niemand is het jou verschuldigd om je eruit te helpen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:44
quote:
corset schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:50:
Er is geen slachtoffer, jij bent niet zielig. Jij bent zelf volledig bewust in deze situatie terecht gekomen, niemand is het jou verschuldigd om je eruit te helpen.
Dat weet je nie en kan je niet zo stellen.

Ben het verder wel met je eens dat er vooral gezocht moet worden naar oplossingen en niet naar problemen.

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:26
quote:
Hallo

Ik zoek namelijk een particuliere lening van 6500 ivm een schuld dat opgelopen is tijdens mijn studie het zijn 4 verschillende schuldeisers dus als ik alles in 1 schuld heb is het voor mij voordeliger en overzichtelijker.
en aangezien ik nu bkr door deze schulden sta kom ik er zelf nite verder mee, helaas heb ik zelf weinig familie alleen mijn vader nog en hij is helaas niet in staat mij te helpen hiermee

Stuur maar een pm
Dan kan je bij mij 6,5k lenen tegen 25% rente per week. Bij niet tijdig betalen leg ik beslag op je huis/appartement.

Nu even zonder dollen.
Zonder informatie over hoe welke lening is opgebouwd (bedrag, rente per leningdeel en afbetalingsregeling), kunnen we niks voor je doen.

Want hoezo denk jij dat oversluiten naar een partij meer overzicht zal geven en voordeiger is? Dat hang imho toch echt af van de rente die je betaald.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:25

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Hallo

Ik zou dan eerst eens aan je schrijfstijl e.d. werken, want zo laat niemand natuurlijk zijn zakelijke mails beantwoorden. ;)

Maar in de regel zijn de vier schuldeisers in dit soort gevallen: zorgverzekeraars, de Belastingdienst ivm teveel ontvangen toeslagen, de verhuurder.en telco's voor één of meer abonnementen.

Klopt dit? En kan je welicht elders besparen om sneller van een schuld af te komen? Maar goed, betaal bij 3 van de 4 het minimum en ga bij degene met het hoogste rentepercentage als eerste aan de slag.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 12-07-2018 14:55 (9%)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:35
quote:
BastaRhymez schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:52:
[...]

Stuur maar een pm
Dan kan je bij mij 6,5k lenen tegen 25% rente per week. Bij niet tijdig betalen leg ik beslag op je huis/appartement.

Nu even zonder dollen.
Zonder informatie over hoe welke lening is opgebouwd (bedrag, rente per leningdeel en afbetalingsregeling), kunnen we niks voor je doen.

Want hoezo denk jij dat oversluiten naar een partij meer overzicht zal geven en voordeiger is? Dat hang imho toch echt af van de rente die je betaald.
Gezien de situatie van de TS denk ik dat beslag leggen op haar huis/appartement geen zin heeft gezien de eigendom van het vastgoed waarschijnlijk ontbreekt.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02:08
quote:
corset schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:50:

ik zie hier niemand zielig doen, hij vraagt advies om 4 leningen te consolideren naar 1. Als ik jouw logica zou volgen dan staat heel tweakers vol met zielige mensen.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-07 17:52
quote:
peschinl schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:05:
[...]

ik zie hier niemand zielig doen, hij vraagt advies om 4 leningen te consolideren naar 1. Als ik jouw logica zou volgen dan staat heel tweakers vol met zielige mensen.
Als ik TS zie worden veel opties weg gestuurd met "ja maar ik heb een baby" (Hoe kunnen andere mensen dan well fulltime werken?) "Ja maar ik wil dit, of dat". Nee, zo werkt het niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• peschinl
quote:
corset schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Als ik TS zie worden veel opties weg gestuurd met "ja maar ik heb een baby" (Hoe kunnen andere mensen dan well fulltime werken?) "Ja maar ik wil dit, of dat". Nee, zo werkt het niet.
hij legt de thuis situatie uit, en ook dat is niet zielig. Iemand kan prima een lening van 6500 afbetalen met 28 uur baan.

• Nopheros
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:03
quote:
corset schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Wat maakt het uit of deze persoon meer kan werken? Er wordt gevraagd naar een mogelijkheid om 4 leningen te consolideren naar 1 lening, niet of je een lening sneller kunt afbetalen als je meer gaat werken.

Dat snappen we allemaal wel.

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

• Dinmi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-07 17:56
Sowieso advies inwinnen bij een financieel expert en/of je gemeente.

Via Google kun je ook alvast zelf de nodige informatie inwinnen zodat je in elk geval een beter idee hebt bij de (on)mogelijkheden.
https://blog.geld.nl/geld-lenen/alle-schulden-in-1-lening

From DEC to Dragon.

• Part
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:43

Part

Helemaal niets.....

quote:
....
....
Klinkt als een illegale constructie (katvanger) waarmee je alleen maar dieper in de problemen gaat komen.

Hulp zoeken via de gemeente is denk toch het beste.
Of als je het zelf wil doen:
-uitgave verlagen
Deel dan hier welke vaste lasten je hebt dan kan er meegedacht worden hoe die lasten teverlagen.
-inkomen verhogen
Laat weten wat je hierin belemmerd.

• peschinl
het hang een beetje af waar je de leningen hebt gedaan, als er 1 bij je bank zit, die willen dolgraag vaak andere leningen overnemen.

• Speedy55
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Je kan bij zo een organisatie als Becam, bijvoorbeeld al je lossen schulden in 1 persoonlijke lening zetten, met een bedrag van 6500 zou dat moeten lukken. Dan is de rente vaak wel lager als bij losse schuldeisers.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Als ik dit soort vragen had, dan had ik me vandaag niet geregistreerd op GoT om een topic over het oversluiten van 4 leningen naar 1 lening terwijl er achterstandscoderingen bij het BKR geregistreerd staan. Gek genoeg was GoT dan niet de eerste plek geweest waar ik aan zou denken.

Gezien de (flarden) van de thuissituatie is het advies om eens aan te kloppen bij de gemeente niet zo slecht. De meeste gemeenten hebben wel beleid voor inwoners met (al dan niet problematische) schulden en zullen je in ieder geval de goede kant in kunnen sturen.

BazzH wijzigde deze reactie 12-07-2018 15:51 (7%)

Think smart........ Act stupid........

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-07 05:24
quote:
[...]

Niet per definitie. Het is een uitstekend idee als de voorwaarden, inclusief de kosten, van die nieuwe schuld gunstiger zijn de voorwaarden van de oude leningen.
quote:
Nilltris schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:34:
Als je met deze reden BKR staat denk ik dat je vrij weinig kans hebt ergens geld te lenen om dit af te betalen. Wat je natuurlijk zou kunnen gaan doen is (als je dat al niet hebt) werk zoeken. Dan krijg je een dingetje dat salaris heet. Met dat salaris kun je telkens een klein deel van je schulden afbetalen. Ik zou beginnen bij de kleinste schuld zodat je minder verschillende schulden hebt.
Nee, je legt je prioriteit bij de duurste schuld, niet de kleinste. De schuld met de hoogste rente moet je het snelste vanaf zien te komen.

ATS wijzigde deze reactie 12-07-2018 16:01 (41%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:47

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Als je je huidige schulden (betalingsregelingen) kan betalen dan is het niet nodig om ze te vervangen door één lening. Dat hele argument van "het is overzichtelijker" is bullshit. Als de rente op die ene schuld veel lager is dan op de bestaande schulden gezamenlijk, dan is het uit dat oogpunt interessant maar ik verwacht niet dat iemand je geld gaat lenen tegen een lage rente (een lening met als bestedingsdoel het betalen van schulden = hoog risico).

Als je je huidige schulden al niet kan betalen, dan is het óók geen oplossing. Immers geen schuldvermindering. Je vult het spreekwoordelijke ene gat met het andere.

De enige oplossing waar je wat aan hebt is geld lenen van een derde om een akkoord mee te treffen voor je bestaande schulden. Stel je hebt 10.000 aan schulden en die kan je niet betalen. Je kunt van een derde 5.000 euro lenen. Je biedt je schuldeisers aan om nu 50% tegen finale kwijting te betalen, mits alle schuldeisers akkoord gaan. Gaan alle schuldeisers akkoord, dan betaal je ze 50% en heb je daarna alleen nog maar een schuld van 5.000. Dat is schuldsanering, en alleen dáár schiet je wat mee op.

Mooi fout is niet lelijk

• Martinusz
  • Nu online
quote:
ATS schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:58:
[...]

Niet per definitie. Het is een uitstekend idee als de voorwaarden, inclusief de kosten, van die nieuwe schuld gunstiger zijn de voorwaarden van de oude leningen.
Idd prima route om te onderzoeken.

Stel de schulden zijn als volgt:
Partij A: 7%
Partij B: 6,5%
Partij C: 6%
Partij D: 3%

Partij E verdient op dit moment nog niks aan TS, maar zou best kunnen zeggen, ik betaal Partij A,B,C,D voor je af en je komt bij mij voor 6% lenen voor het gehele bedrag :)
Voor Partij E kan het dus prima interessant zijn om TS te 'helpen'.

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
BazzH schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:50:
Als ik dit soort vragen had, dan had ik me vandaag niet geregistreerd op GoT om een topic over het oversluiten van 4 leningen naar 1 lening terwijl er achterstandscoderingen bij het BKR geregistreerd staan. Gek genoeg was GoT dan niet de eerste plek geweest waar ik aan zou denken.
Kan best zijn dat TS hier ook een regulier account heeft, maar dat iets te herkenbaar vindt voor dit soort vragen. Ik spendeer hier zelf ook heel wat tijd én ben vrij herkenbaar qua inlognaam, dus ik kan me daar iets bij voorstellen.

Dat zeggende, waar IS @Kimm00 eigenlijk?

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

Het gebeurt toch zo vaak dat een TS niet terugkomt als hij wat posts gehad heeft die m niet aan staan. Dit topic is dood gok ik zo, TS heeft vast op een ander forum wat gestart in de hoop daar niet op zn teentjes getrapt te worden.

• TIGER79
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13-07 15:39
een kind van 6 maanden kan echt een handvol zijn, dus er van uit gaan dat Kimm00 er te lang over doet om te reageren of de aanname maken dat dit topic dood is vind ik nogal kort door de bocht...
Laten we niet vergeten dat niet iedereen overdag de hele tijd heeft om op een forum te zitten....

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

quote:
TIGER79 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:30:
een kind van 6 maanden kan echt een handvol zijn, dus er van uit gaan dat Kimm00 er te lang over doet om te reageren of de aanname maken dat dit topic dood is vind ik nogal kort door de bocht...
Laten we niet vergeten dat niet iedereen overdag de hele tijd heeft om op een forum te zitten....
Klopt, maar het gebeurt zo vaak dat de kans heel groot is dat we hem hier niet meer terug gaan zien. Nieuw account, met eerste post meteen om hulp vragen met iets vaags (geen IT ding ofzo, in dit geval ongespecificeerde schulden), een aantal keer ontwijkend of verontwaardigd reageren, en vervolgens doodse stilte.

99/100 is dan afgelopen.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Anderzijds ook wel begrijpelijk. Wat voor de TS een legitieme vraag lijkt te zijn naar de mogelijkheden om 4 leningen te consolideren levert naast een paar goede tips vooral een stortvloed aan reacties op van mensen die vinden dat er meer gewerkt moet worden, minder uitgegeven moet worden, de zorg voor het kind maar aan een ander over te laten, en commentaar op zijn/haar schrijfstijl. En dat terwijl hij/zij zich toch redelijk kwetsbaar opstelt door hier een topic te openen waarin een beknopte schets wordt gegeven van de privésituatie, de totale hoeveelheid schuld etc. (Ik zou dat niet zo snel doen denk ik).
Van veel van de reacties wordt ik ook een beetje treurig (stelletje betweterige nerds :p) en zou ook al snel zoiets hebben van Zak er maar in !

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

Acties:
  • +11Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-07 10:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik snap overigens niet waarom ik bij ieder topic die vervelende, betweterige reacties zie. De vraag is toch vrij duidelijk?

Dan klagen over dat iemand niet terug komt, nee, dat zou ik ook niet doen als ik zulke reacties zou krijgen. 'Heb je al wel eens aan werken gedacht', dat is toch uiterst vreemd om te reageren?

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 12-07-2018 17:17 (21%)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bij 28 uur werken is die vraag gewoon valide. TS vertelt niet of hij/zij alleen is. Met een 6 maanden oude baby verwacht je van niet, maar je weet het nooit zeker.

• KaiseRRuby
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:19:
Bij 28 uur werken is die vraag gewoon valide. TS vertelt niet of hij/zij alleen is. Met een 6 maanden oude baby verwacht je van niet, maar je weet het nooit zeker.
Volgens mij is dit niet de plek voor een discussie daarover, maar daar vraagt TS toch niet om? Het is toch ook niet relevant voor het antwoord? Hij vraagt niet: hoe kan ik sneller van mijn lening afkomen, maar hoe kan ik het bundelen en overzichtelijk maken..

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Met daarbij haken en ogen en een hoop onduidelijkheid. Blijkbaar is de standaard oplossing van 1 lening om de andere 4 af te lossen al niet mogelijk.

• peschinl
inderdaad, hij geeft aan dat hij het alleen doet voor overzichtelijkheid en wellicht dat het voordelig kan. Het gaat er niet om dat hij in de problemen zit (want dat is niet het geval), hij kan momenteel alles betalen.

Vind wel grappig (en ook wel weer treffend voor Tweakers) dat een vrij simpele vraag 2 pagina's heen-en-weer discussie nodig heeft.

peschinl wijzigde deze reactie 12-07-2018 17:29 (23%)

• KaiseRRuby
De enige haken en ogen die ik zie zijn door andere mensen hier opgeworpen, zonder dat de TS het hier over heeft gehad.

Het hele topic is vertroebeld met aannames en mensen die aannames doen op die aannames. Wat we zouden moeten doen in mijn ogen:

Een knopje waarin je alle reacties van TS kunt zien zodat je zelf kunt samenvatten wat er aan de hand is. Nu moet je altijd alle reacties doorlezen om te kijken of wat jij gaat zeggen niet al eens gezegd is, en dan heb je direct te maken met al die aannames waardoor je zelf aannames gaat doen.

En nu stop ik hierover. :)

• BrockOlee
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 23:16
Wat ik persoonlijk zou doen in zo'n situatie, is eerst goed kijken naar mijn inkomen en uitgaven. Hoeveel kan je extra vrij maken om af te lossen. En dan streng zijn. Vast bedrag per maand voor boodschappen, goedkope kleren enzovoort. Dan berekenen hoe lang het duurt om je leningen af te lossen. En dat als doel stellen. Bijvoorbeeld 2 jaar. Vervolgens zou ik de leningen aflossen beginnend met de lening met de hoogste rente. Dan die met iets lagere rente enzovoorts.

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:20

ardana

DT Doktersteam

Army of undead unicorns

Tegen de tijd dat iemand hulp vraagt bij schulden, ongeacht hoe die hulpvraag verwoord is, is de boel meestal al zo ontspoort dat je veel verder moet kijken dan enkel de concrete vraag van de hulpvrager.

Wat er nl. vaak gebeurd is dat de hulpvrager essentiële zaken over het hoofd ziet. En daarom is er ook altijd een intake-gesprek waarin de volgende zaken aan de orde komen:
War is het inkomen? Is dit in orde, kan dit vergroot worden?
Wat zijn de vaste lasten? Zijn deze te hoog?
Wat is de algehele situatie?
Waardoor zijn de schulden ontstaan?
Wat voor schulden zijn het, wat is de hoogte en in welke incasso-fase zitten ze?

Heel vaak ziet een schuldenaar bijv. het achteraf betalen van de huur of andere vaste lasten niet als schuld, terwijl het toch echt 1 maand achterstand is.

Ook worden vaak schulden vergeten.

Daarnaast: dweilen met de kraan open wil je sowieso niet. Dus als het onderliggende probleem niet verholpen is, is het regelen van schulden niet nuttig.

Dus tenzij TS hier (of in DM) openheid van zaken wil geven, kan niemand hier meer doen dan verwijzen, naar schuldhulpverlening (die ook budgetadvies geven) of banken / andere kredietverstrekkers.

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m ¤ 750 all in

• peschinl
quote:
ardana schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:44:
Tegen de tijd dat iemand hulp vraagt bij schulden, ongeacht hoe die hulpvraag verwoord is,
prachtig staaltje derailment, hij vraagt geeneens hulp, hij vraagt tips om 4 schulden naar 1 te consolideren.

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

quote:
peschinl schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:47:
[...]

prachtig staaltje derailment, hij vraagt geeneens hulp, hij vraagt tips om 4 schulden naar 1 te consolideren.
Waarbij hij een BKR notering heeft en dus geen normale toegang tot krediet meer.

Een beetje doorvragen of dit wel de beste manier is lijkt me echt niet zo slecht....

• ardana

ardana

DT Doktersteam

Army of undead unicorns

quote:
[...]
Tips, hulp, advies, informatie, potato, potato. Als je tips nodig hebt, heb je kennelijk niet genoeg kennis, informatie of vaardigheden in huis om het zelf op te lossen. Dat is geen schande en de ene hulpvraag is de andere niet, maar als je geen hulp / informatie / advies nodig hebt, vraag je ook geen anderen en open je geen topic op Tweakers. Dan los je het nl. gewoon zelf op. Zonder hulp.

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:55
Wat een heerlijk kansloos draadje dit. TS vraagt tips, wordt daarmee overladen, maar ook geconfronteerd met zijn eigen tekortkomingen en drukt vervolgens zijn snor, terwijl de discussie vrolijk voort kabbelt. Lange tenen stonden al in de OP: hoop niet op te veel negatieve reacties....

Ik zeg: toedeledokie, slotje erop @Señor Sjon

• Martinusz
  • Nu online
Wat een kortzichtige lui hier zeg bah, misschien is ze wel werken en heeft ze even wat uren geen kans om te reageren? Niet iedereen zit uren op Tweakers.

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

En wel grappig dat TS consequent met 'hij' wordt aangeduid...

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
quote:
[...]

Of het nou om schulden, auto's of programmeer problemen gaat, heel vaak vragen mensen hoe ze oplossing A moeten implementeren, terwijl ze met probleem X zitten, waarbij oplossing A helemaal geen handige oplossing is. Dus dan kan je wel kijken hoe oplossing A te implementeren is, maar het is veel handiger om te kijken hoe probleem X het beste op te lossen is.

Wil je alleen antwoord op letterlijk je vraag, dan had je niet naar een forum moeten gaan waar mensen gratis andere helpen.

• MAX3400
  • Laatst online: 08:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Martinusz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:39:
Wat een kortzichtige lui hier zeg bah, misschien is ze wel werken en heeft ze even wat uren geen kans om te reageren? Niet iedereen zit uren op Tweakers.
Aangezien bij financien en rentes elk moment belangrijk kan zijn, vind ik het wel zo slim dat topicstarter er proactiever mee omgaat?

Adviezen van vandaag, zoals rentemiddeling of oversluiten, kunnen een dag later nutteloos zijn als rente-percentages drastisch stijgen.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• Martinusz
  • Nu online
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:06:
[...]

Aangezien bij financien en rentes elk moment belangrijk kan zijn, vind ik het wel zo slim dat topicstarter er proactiever mee omgaat?

Adviezen van vandaag, zoals rentemiddeling of oversluiten, kunnen een dag later nutteloos zijn als rente-percentages drastisch stijgen.
Wat een onzin, rentes voor allerlei leningen staan al lange tijd rond hetzelfde peil. Daarnaast is overhaast beslissen nooit goed en heb je daarbij binnen een dag nooit een lening geregeld. Dus dat TS alles op alles moet zetten om hier te reageren zo snel mogelijk is onzin, zoals ik zei wellicht is ze gewoon aan het werk.

• MAX3400
  • Laatst online: 08:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Martinusz dus het is onzin omdat iets stabiel lijkt te zijn? Dus een beurskrach kan niet voorkomen omdat het allemaal wel niet zo snel gaat? Of BTC heeft alleen maar winnaars omdat iedereen een grote verandering ziet aankomen?

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• Clush
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:34

Clush

Whuddathunkit?

6,5k is niet heel veel, dat moet voor een werkende met een goed plan van aanpak wel op te lossen zijn.

Weet je overigens zeker dat je die negatieve bkr-registratie hebt? Het bkr registreert alleen schulden ivm kredieten, dus alleen geldleningen. Denk aan roodstaan, creditcards, koop op afbetaling.

Een schuld bij je energieleverancier of telefoonmaatschappij bijvoorbeeld levert je dus geen bkr-registratie op. Kan je wel een wanbetaler zijn geweest, voor de bkr maakt dat niet uit omdat ze je geen krediet hebben verstrekt. Zelfde geldt voor een huurschuld, daar doet het bkr niets mee.

Uitzondering wat betreft telefoonmaatschappijen zijn natuurlijk de dure toestellen die je bij het afsluiten van je abonnement er op afbetaling bijkoopt. Dát is wel een krediet.

Tegenwoordig kan je dankzij de AVG gratis een overzicht van je registraties opvragen bij het bkr. Ik zou daar mee beginnen als je dat nog niet hebt gedaan. Kan heel goed zijn dat die soep lang niet zo heet gegeten wordt en je gewoon bij een bank terechtkan.

Mocht je dat al gedaan hebben heb ik uiteraard niets gezegd. Behalve het eerste: jouw schuld is erg behapbaar, het is vooral zaak om hem niet verder op te laten lopen en samen met iemand die verstand van zaken heeft een degelijk plan te maken. Met goede deurwaarders valt vaak ook wel te praten als ze merken dat je er serieus mee bezig bent.

Tenslotte: ga met een grote boog om bedrijfjes heen die zich 'specialiseren' in dit soort problematiek. Die ratten doen meer kwaad dan goed. Als je hulp nodig hebt kan je het beste gewoon naar de gemeente stappen... daar lopen mensen rond die voor wel hetere vuren hebben gestaan.

Would that it were so simple.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
ATS schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:58:
Nee, je legt je prioriteit bij de duurste schuld, niet de kleinste. De schuld met de hoogste rente moet je het snelste vanaf zien te komen.
Nou zou eenvoudig zou ik het niet willen noemen. Een kleine schuld is wellicht goedkoop af te kopen met finale kwijting. 1 schuld minder, meer over voor de rest.

Daarnaast zou ik het liefste een schuld bij de belastingdienst zo snel mogelijk weg hebben. Daarentegen worden teruggaves meteen verrekend en kan het hard gaan met de schuldafbouw.

Daarentegen kunnen niet meewerkende schuldeisers een beslag door een preferente schuldeiser tegen zich krijgen.

Maar goed, ik zou @Kimm00 verwijzen naar https://www.zelfjeschuldenregelen.nl/ om tot een goede aflossing te komen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ardana

ardana

DT Doktersteam

Army of undead unicorns

quote:
PcDealer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:16:
[...]

Nou zou invoudig zou ik het niet willen noemen. Een kleine schuld is wellicht goedkoop af te kopen met finale kwijting. 1 schuld minder, meer over voor de rest.

Daarnaast zou ik het liefste een schuld bij de belastingdienst zo snel mogelijk weg hebben. Daarentegen worden teruggaves meteen verrekend en kan het hard gaan met de schuldafbouw.

Daarentegen kunnen niet meewerkende schuldeisers een beslag door een preferente schuldeiser tegen zich krijgen.

Maar goed, ik zou @Kimm00 verwijzen naar https://www.zelfjeschuldenregelen.nl/ om tot een goede aflossing te komen.
Als schuldhulpverlener vind ik belastingschulden juist vaak de minst problematische... belastingdienst is meestal erg schappelijk in z’n regelingen, en goed voor rede vatbaar. Ja, als de toeslagen verrekend worden kan het zijn dat er nieuwe problemen ontstaan, maar dan zit je waarschijnlijk in een veel problematischer situatie dan die TS nu lijkt te hebben.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
ardana schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:20:
[...]

Als schuldhulpverlener vind ik belastingschulden juist vaak de minst problematische... belastingdienst is meestal erg schappelijk in z’n regelingen, en goed voor rede vatbaar.
Mits je ze kan bereiken. Meerdere keren heb ik tussenkomst van de Nationale Ombudsman moeten vragen om contact te krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:08

CurlyMo

www.pilight.org

quote:
Sissors schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:01:
[...]
heel vaak vragen mensen hoe ze oplossing A moeten implementeren, terwijl ze met probleem X zitten, waarbij oplossing A helemaal geen handige oplossing is. Dus dan kan je wel kijken hoe oplossing A te implementeren is, maar het is veel handiger om te kijken hoe probleem X het beste op te lossen is.
Misschien ten overvloede, maar hier is een term voor: XY probleem. En sinds vrij recent met een eigen wikipedia pagina.
quote:
The XY problem is asking about your attempted solution rather than your actual problem.
https://meta.stackexchange.com/a/66378

CurlyMo wijzigde deze reactie 13-07-2018 07:55 (11%)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:33
Als TS nog leningen wil vergelijken dan kan ik www.independer.nl wel aanraden. Als je maar eerlijk bent over de situatie is het misschien mogelijk dat je gewoon een lening kunt afsluiten met een redelijk lage rente.

Ga bij een lening niet liegen, dan kom je alleen maar meer in de problemen.

Echter verwacht ik dat TS hier niet meer kijkt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
quote:
Marcva schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:12:
Wat een heerlijk kansloos draadje dit. TS vraagt tips, wordt daarmee overladen, maar ook geconfronteerd met zijn eigen tekortkomingen en drukt vervolgens zijn snor, terwijl de discussie vrolijk voort kabbelt. Lange tenen stonden al in de OP: hoop niet op te veel negatieve reacties....

Ik zeg: toedeledokie, slotje erop @Señor Sjon
Ik schrik ook wel van de vijandigheid hier. Ben zelf een dagje niet online geweest dus had dit topic nog niet gezien. Man, wat een hoop hatelijke reacties die verre van behulpzaam zijn. Er worden overal maar aannames gedaan (TS wordt constant met hij aangesproken, best vreemd met een nickname die begint met Kim) die het zo negatief mogelijk maken..

Wellicht wat verstandiger idd om met een slotje de boel hier even te laten bezinken zodat de TS ook de tijd krijgt te reageren en niet eerst door honderden hatelijke reacties moet waden? Dan kan het weer open wanneer de TS dat aangeeft bij de mods..

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
quote:
[...]

En als aanvulling hierop.. het gaat je alleen maar nog meer geld kosten.. (tenzij je een lagere rente kunt bespreken).
Weet verder niet hoe je inkomsten zijn maar wellicht een 2de baantje in de weekenden er bij om wat extra te kunnen verdienen.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
SmurfLink schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:22:
[...]

Ik schrik ook wel van de vijandigheid hier. Ben zelf een dagje niet online geweest dus had dit topic nog niet gezien. Man, wat een hoop hatelijke reacties die verre van behulpzaam zijn. Er worden overal maar aannames gedaan (TS wordt constant met hij aangesproken, best vreemd met een nickname die begint met Kim) die het zo negatief mogelijk maken.
@Kimm00 heeft zelf niet aangegeven een vrouw te zijn, dus de users hier lezen niet goed. Daarbij komt dat Kim prima een Koreaanse naam voor een man kan zijn. Dus geen aannames doen.

Maar ook ik vind het vreemd (alhoewel het vaker voorkomt) dat een nieuw account een vraag neerplempt en vervolgens niet meer reageert.

User kan ook nog aankloppen bij een kredietbank om daar een saneringskrediet aan te vragen. Wellicht kan het alleen via de gemeente.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Maar ook ik vind het vreemd (alhoewel het vaker voorkomt) dat een nieuw account een vraag neerplempt en vervolgens niet meer reageert.
Vreemd? Kijk alleen naar de eerste reacties van pagina 1, niet bijzonder dat hij/zij niet meer reageert. Gros hier op T.net is wel moraalridder 1.0, conclusies op minimale info, natuurlijk altijd goed bedoeld.

Tuurlijk, pagina 3/4 nog wat nuttige reacties, maar na de stortvloed van pagina 1/2 zou ik ook niet meer zijn teruggekomen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:09:
[...]

Vreemd? Kijk alleen naar de eerste reacties van pagina 1, niet bijzonder dat hij/zij niet meer reageert. Gros hier op T.net is wel moraalridder 1.0, conclusies op minimale info, natuurlijk altijd goed bedoeld.

Tuurlijk, pagina 3/4 nog wat nuttige reacties, maar na de stortvloed van pagina 1/2 zou ik ook niet meer zijn teruggekomen.
Ts is zelf niet erg volledig. Qua negatieve reacties vind ik het wel meevallen, behalve ene @kevin33 die meteen een verkeerde conclusie trekt, wat @Kimm00 zelf ook al aangeeft..

Als de reacties hier een probleem zijn, dan zijn de irl problemen veel groter. Ik gok trouwens op een troll om te testen hoe er gereageerd wordt vanwege het in de ts 2x aangeven geen negatieve reacties te wensen. Dan zal het met de problemen wel meevallen. Punten en komma's zijn ook niet gevonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevin33
  • Nu online

kevin33

Welkom in Utopia.

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:14:
[...]

Ts is zelf niet erg volledig. Qua negatieve reacties vind ik het wel meevallen, behalve ene @kevin33 die meteen een verkeerde conclusie trekt, wat @Kimm00 zelf ook al aangeeft..

Als de reacties hier een probleem zijn, dan zijn de irl problemen veel groter. Ik gok trouwens op een troll om te testen hoe er gereageerd wordt vanwege het in de ts 2x aangeven geen negatieve reacties te wensen. Dan zal het met de problemen wel meevallen. Punten en komma's zijn ook niet gevonden.
Negatief? Dat lijkt me niet. Ik interpreteer het verhaal van TS, dat dat als negatief wordt opgepakt heeft denk ik meer te maken met de fijngevoeligheid van mensen. Kom op zeg, ¤ 6500 schulden, niet meer kunnen/willen werken omdat baby, maar wel extra administratief werk willen doen? Dat rijmt toch niet? Daarnaast geef ik ook nog een stukje goed gemeend advies aan TS, waar je compleet aan voorbij gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:14:
[...]

To be fair, in de TS stond niks of er al gewerkt werd, dat is pas later bekend.

Ik vind de reacties ook wel meevallen, aangezien er maar summier informatie verstrekt wordt.

Particulier 6.500 lenen, omdat banken e.d. het niet willen is in basis al iets dat op problemen duidt.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
mark-k schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:33:
Klopt, maar het gebeurt zo vaak dat de kans heel groot is dat we hem hier niet meer terug gaan zien. Nieuw account, met eerste post meteen om hulp vragen met iets vaags (geen IT ding ofzo, in dit geval ongespecificeerde schulden), een aantal keer ontwijkend of verontwaardigd reageren, en vervolgens doodse stilte.

99/100 is dan afgelopen.
Ook nogal kort door de bocht. Gezien de nickname en een 6 maanden oud kind, zou ik het vreemd vinden als de TS een hij is, bijvoorbeeld. :+ Daarnaast als iemand niet reageert, gelijk maar aannemen dat diegene gevlogen is en het topic dood laat bloeden is pas echt killing voor (de sfeer in) een topic. ;)

Ik heb in de jaren dat ik lid ben bij Tweakers meermaals gezien dat een topicstarter 'weg' ging, maar na verloop van tijd (hoeveel verschilt) gewoon terug kwam. Sommige mensen hebben daadwerkelijk een leven buiten de computer / Tweakers of andere prioriteiten. ;)
quote:
emnich schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:13:
Waarbij hij een BKR notering heeft en dus geen normale toegang tot krediet meer.

Een beetje doorvragen of dit wel de beste manier is lijkt me echt niet zo slecht....
Is natuurlijk ook zeer kort door de bocht. Een BKR-registratie betekend niet direct dat je niet meer kan of mag lenen. De BKR is ervoor om te zorgen dat iemand niet teveel kan lenen, dat is wel even een groot nuance verschil.

Reden dat nieuwe abonnementen voor een mobiele telefoon, waarbij de telefoon meer waard is dan ¤250,- krijgen immers om exact dezelfde reden een BKR-registratie; voorkoming dat men meer abonnementen afsluit dan men eigenlijk betalen kan. Dit is gedaan omdat gebleken is dat mensen met schulden vaak meerdere abonnementen hebben voor mobiele telefonie inclusief (te) dure telefoon. ;)

Daarom heeft een dergelijke abonnement dus ook invloed op de hypotheek, die bovendien in de regel vele malen hoger zijn dan het bedrag wat TS open heeft staan aan schulden.

Ik snap dan ook wel dat de TS afschrikt, met sommige 'botte horken reacties' die er hier tussen zitten (en niet alleen hier, maar merk wel vaker dat ook maar een beetje empathie af en toe vaak ver te zoeken is hier op Tweakers), terwijl niemand de situatie (van de TS) kent. Maar het vervolgens wel vreemd vinden, dat TS niet meer reageert. :N

En nee, ik ken de TS ook niet, ook niet persoonlijk, maar ik zal, terwijl ik de situatie niet ken, geen oordeel erover vellen, die anderen hier wel menen te moeten geven.

CH4OS wijzigde deze reactie 13-07-2018 12:39 (44%)

[ Overwatch ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Als er voor iedere 'botte' Tweaker een ts is die zich niets aantrekt van etiquette op een forum, voorbereiding of zelf enige bewijs van inspanning toont......wat vind jij dan vervelender? Zeker als een deel van die mensen zich hier enkel registreert voor hun dumpvraag en zelf nooit meer iets toevoegen in een discussie.

Ik weet het dan wel.
Als je bij iedere situatie maar moet aannemen dat een persoon er echt niks zelf aan kan doen, alles geprobeerd heeft (behalve een uitgebreidere ts maken dan), een enorm slachtoffer is etc. Dan zou het ook een beetje saai worden. Op Tweakers zijn zelfs de 'hardere' reacties nog best ok doorgaans. En anders grijpt een mod wel in (soms nog te snel of te vaag).
Het is een gemeenschap van mensen, enerzijds moet maar alles geaccepteerd worden, anderzijds mag een andere groep niet te 'bot' zijn. Dat botst, maar de mensen die in topic roep dat alles zo afschrikt vind ik weer erg teer van ziel. Het is hier geen Dumpert ofzo waar je uitgekotst wordt door een horde barbaren.

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@CH4OS als dat te kort door de bocht is had de TS anders verwoord moeten worden...

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@emnich Want iedereen moet altijd maar direct de perfecte topic start schrijven? Kan me niet voorstellen dat jij toen jij pas lid was op Tweakers ook direct de perfecte topicstart schreef.
quote:
Hoijong schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:58:
Als er voor iedere 'botte' Tweaker een ts is die zich niets aantrekt van etiquette op een forum, voorbereiding of zelf enige bewijs van inspanning toont......wat vind jij dan vervelender? Zeker als een deel van die mensen zich hier enkel registreert voor hun dumpvraag en zelf nooit meer iets toevoegen in een discussie.
Ik zou op zijn minst een poging doen om die informatie te halen, niet door te reageren en de topic starter af te branden. Tja, voor jou komt het over als een dumpvraag, maar dat hoeft niet per se zo te zijn voor een ander. Daarom dat ik ook aangeef dat wat meer empathie de Tweakers Community zeer zou sieren.
quote:
Op Tweakers zijn zelfs de 'hardere' reacties nog best ok doorgaans.
Tja, schijnbaar waren sommige reacties hier dusdanig, dat TS besloten heeft niet meer te reageren. Is dat aan de TS te wijten dan? :?
quote:
En anders grijpt een mod wel in (soms nog te snel of te vaag).
Dat verschilt heel erg per forum en per mod, kan ik je zeggen. Zonder met het vingertje naar wie dan ook te wijzen, kijk bijvoorbeeld eens naar Storing gehad?, alwaar ook voorbarige conclusies worden getrokken en aantijgingen over en weer. Ondanks topic reports is er niet ingegrepen door mods. ;)
quote:
Het is een gemeenschap van mensen, enerzijds moet maar alles geaccepteerd worden, anderzijds mag een andere groep niet te 'bot' zijn. Dat botst, maar de mensen die in topic roep dat alles zo afschrikt vind ik weer erg teer van ziel.
Dat kan, maar dat zal vast ook allemaal niet zonder reden zijn. Ik zeg nergens dat je niet bot mag zijn, maar dan zou ik het op een andere manier brengen. Juist omdat je niet weet hoe een ander erop reageert. De TS heeft in de topic start meermaals aangegeven om het positief te houden (en dus een goede sfeer te behouden!) en zelfs dat is door sommigen compleet genegeerd.
quote:
Het is hier geen Dumpert ofzo waar je uitgekotst wordt door een horde barbaren.
Maar men plaatst soms wel comments in topics van vergelijkbare aard. De topic start is dan misschien niet gelijk kristalhelder geweest, er miste wat info, maar gaande het topic kwam er mondjesmaat wel wat meer info, maar om dan vervolgens te zeggen 'Ja, dat heet werk', vind ik dat best bot, ja. Naast het kind van 6 maanden kan de topicstarter best meer redenen hebben waarom ze niet fulltime werkt. Maar schijnbaar ontgaat dat sommige Tweakers alhier, helaas. En dat is precies wat ik bedoel met dat meer empathie niet zou misstaan. Een beetje rekening houden met elkaar en op een normale manier reageren is toch niet al te veel gevraagd, hoop ik? En zo zijn er meer recente voorbeelden van hoe het niet moet, maar dat lijkt me nogal offtopic voor hier. Hierover verder praten kan, maar dan zie ik graag een DM tegemoet als jij daar ook wel oren naar hebt. :)

CH4OS wijzigde deze reactie 13-07-2018 16:39 (88%)

[ Overwatch ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
CH4OS schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:27:

Dat verschilt heel erg per forum en per mod, kan ik je zeggen. Zonder met het vingertje naar wie dan ook te wijzen, kijk bijvoorbeeld eens naar Storing gehad?, alwaar ook voorbarige conclusies worden getrokken en aantijgingen over en weer. Ondanks topic reports is er niet ingegrepen door mods. ;)
Meerdere malen ingegrepen, reacties verwijderd en gesloten.

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True