Filters op deel-beoordelingen van reviews in PW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Voor sommige aspecten van een apparaat voldoet het niet om je alleen te richten op de technische aspecten ervan. Een voorbeeld daarvan is de camera in een smartphone. Megapixels of aantal camera's zegt niet alles. Ik zou graag een filter willen zien voor relatieve camerakwaliteit. Dit zou wat mij betreft in een 5-sterren systeem kunnen waarbij 3 sterren voor gemiddeld staat, 4 voor beter dan gemiddeld en 5 voor topkwaliteit.

De vragen die dan opkomen zijn natuurlijk: wat is gemiddeld en wat is goed? Tweede vraag: moet je rekening houden met de prijs van de telefoon?

Het aantal sterren zou je evt uit reviews kunnen laten verzamelen en prijs zou niet van belang moeten zijn voor het oordeel.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Zoiets bestaat toch al? Wat dacht je van de (gebruikers) reviews :P

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

BartvanOranje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:28:
Zoiets bestaat toch al? Wat dacht je van de (gebruikers) reviews :P
Ja maar dan moet hij lezen :+

Ik denk dat hij het volgende bedoeld:
Kies het aantal ram, cpu, opslag en scherm. En daarnaast wilt hij zoeken naar een camera die met 3 sterren wordt beoordeeld, maar dus ook aan de andere eisen voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:28
Ik denk dat dat geen relatief filter is, maar een subjectief filter. Een camera die ik ontzettend goed vind kan iemand anders als zeer teleurstellend beschouwen. En daarvoor hebben we dus al de gebruikersreviews.

Als je ziet hoe veel (weinig...) gebruikersreviews er zijn (ja, er zijn er best veel, maar er zijn nog veel meer producten) dan denk ik eerlijk gezegd niet dat het een hele nuttige toevoeging gaat zijn, omdat het voor de meeste producten niet ingevuld is.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Uiteraard begrijp ik het idee, helaas onmogelijk om uit te voeren. Hoe definieer je goed of slecht?

De (gebruikers) reviews voldoen al aan deze vraag. Anders krijg ik straks weer reacties ''ik heb het product gekocht en de Pricewatch medewerker geeft het een 5, maar het is een 1 waard'' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BartvanOranje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:46:
Uiteraard begrijp ik het idee, helaas onmogelijk om uit te voeren. Hoe definieer je goed of slecht?

De (gebruikers) reviews voldoen al aan deze vraag. Anders krijg ik straks weer reacties ''ik heb het product gekocht en de Pricewatch medewerker geeft het een 5, maar het is een 1 waard'' ;)
Zo onuitvoerbaar is dat toch niet? De huidige reviews hebben (afhankelijk van de categorie) toch al een aantal standaard criteria waarop een score wordt gegeven? Dan kan je (in theorie, ik zeg niet dat het weinig werk is om te implementeren) toch ook prima een filter bouwen waarmee je op die criteria kan filteren op minimum score?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Technisch zal deze filter vast te bouwen zijn (is er al in de vorm van beoordeling) met onmogelijk ging het mij vooral om de vraag ''wat is goed/slecht'' :) Kort gezegd: één filter is meer dan voldoende en anders kun je de (gebruikers) reviews ook lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BartvanOranje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:11:
Technisch zal deze filter vast te bouwen zijn (is er al in de vorm van beoordeling) met onmogelijk ging het mij vooral om de vraag ''wat is goed/slecht'' :)
Daar moet je verder helemaal geen oordeel over willen vellen denk ik. Gewoon filteren op de gemiddelde review score zelf.
Kort gezegd: één filter is meer dan voldoende en anders kun je de (gebruikers) reviews ook lezen.
Ik kan me wel voorstellen dat er meerwaarde is in het uitsplitsen van dat filter in specifieke filters voor de beoordeling van een paar belangrijke criteria.

Maar misschien dat we daarvoor dit topic moeten verplaatsen naar Mooie Features zodat Product daar een uitspraak over kan doen. Dit is hoe dan ook niet iets wat jullie als content medewerkers kunnen fixen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
garriej schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:34:
[...]
Ja maar dan moet hij lezen :+

Ik denk dat hij het volgende bedoeld:
Kies het aantal ram, cpu, opslag en scherm. En daarnaast wilt hij zoeken naar een camera die met 3 sterren wordt beoordeeld, maar dus ook aan de andere eisen voldoen.
Precies dit. Ik snap ook dat een subjectief (inderdaad beter dan relatief) filter, eh - subjectief is, maar dat lijkt me overduidelijk.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

We hebben lang niet van alle producten reviews door gebruikers en als de historie een goede indicator is, zal dat ook nooit gebeuren. In de praktijk krijgen vooral relatief populaire producten reviews.
Onze redactie en de testers bij HWI hebben ook niet voldoende tijd of voldoende toegang tot al die producten om daar vanuit onze kant een serieuze deuk in de 'ongeteste producten'-lijst te maken.

Kortom, we zullen vooralsnog slechts bij een beperkt deel van de producten reviews hebben.

In de reviews door gebruikers die we wel hebben wordt bovendien lang niet altijd de moeite gedaan om een uitgebreide review te schrijven en degenen die dat wel doen hebben alsnog niet altijd beoordelingen op de losse criteria.

Al met al zal in de praktijk dan een heel groot deel van de relevante producten steeds wegvallen simpelweg omdat ze geen beoordeling hebben. Daarnaast zullen veel die wel reviews hebben alsnog een beperkt aantal beoordelingen op de specifieke criteria hebben, waardoor de betrouwbaarheid van het gemiddelde waardeoordeel ook nog ter discussie gesteld kan worden.

Dus ongeacht of we dit technisch mogelijk kunnen en willen maken, vraag ik me wel sterk af of we het daadwerkelijk nuttig kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb trouwens je titel aangepast en verplaatst van Pricewatch naar Mooie Features
Pagina: 1