Vraag

• Arkenoid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05 10:55
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
~150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil een tablet hebben die ik gebruik als verjaardag kalender / memo bord. Het hoeft dus niet een fantastisch snel apparaat te zijn maar ik zou mij wel dood ergeren aan semi-lange wachttijden en responses op aanrakingen. Ben best bereid wat meer te betalen om dat niet te hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Lenovo Tab 4 8 (TB8504F)
Huawei MediaPad T3 10

Zijn niet hele dure tablets met redelijk hoge Android versie. Zit verder niet vast aan Android hoor.

Welke vragen heb je hier nog over?
Essentie is: balans tussen goedkoop en niet te crap! Thanks voor de hulp alvast!

Beste antwoord (via Arkenoid op 25-07-2018 15:59)

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-11 15:33
Even een gedachten gang.. Als je dan toch met een raspberry PI aan de gang gaat, zou je die ook kunnen uitbreiden met eigen code en voor een los schermpje kunnen gaan.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik lees je vraag, maar denk dan gelijk, waarom niet voor weinig een whiteboard of krijtbord kopen met een ouderwetse papieren verjaardagkalender er naast (of in de WC aan de muur) en dat ophangen? Nu ga je voor een budget tablet die in de praktijk bijna constant aan de stroom moet en daarmee geld blijft kosten. Tevens zul je na een paar jaar zien dat de software uit de ondersteuning gaat en de boel stopt te werken.
Daarbij heeft ook nog eens (bijna)iedereen een smartfoon waar je ook je agenda's met elkaar kunt delen.
Dus mijn advies, voor alleen een kalender/memo bord zou ik geen budgettablet kopen maar over gaan op de ouderwetse methodes, of gewoon de agenda's delen op de smartfoon, misschien is er zelfs een memo board app zodat je als team andere mededelingen kunt uitwisselen.

• Arkenoid
Haha, je hebt hier ook zeker tot bepaalde hoogte gelijk in. Ik zou dan ook als soort projectje een bewegingssenor er aan vast maken via een raspberry PI om het verbruik wat in te perken.

Ik wil gewoon mijn keuken in lopen op de ochtend, dat het schermpje aan gaat en ik in een oogopslag zie of er mensen jarig zijn en of ik afspraken heb ingepland zonder dat ik door mijn telefoon moet wroeten en/of dingen op lelijke borden en kalenders met plaatjes van honden heb moeten schrijven. Dit is een wens van een lui mens ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-11 15:33
Even een gedachten gang.. Als je dan toch met een raspberry PI aan de gang gaat, zou je die ook kunnen uitbreiden met eigen code en voor een los schermpje kunnen gaan.

• Arkenoid
Oh, dat is misschien wel een leuk project ja! Ga ik doen, thanks voor het idee.