Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-08 09:02
Mijn vraag
Ik heb zojuist een Samsung Galaxy J3 (2017) en een Samsung Galaxy A3 (2017) geleverd gekregen. Nu staat er groot op: EU sim only op de A3. De toestellen zijn voor gebruik in Zimbabwe. Ik heb gelezen over een regio lock ophebben. Moet ik bellen in Europa met een Nederlandse sim of moet ik bellen met een Nederlandse sim in Zimbabwe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Samsung Galaxy J3 (2017)
- Samsung Galaxy A3 (2017)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.coolblue.nl/a...hoe-kom-je-ervan-af.html: Simpel. Door 5 minuten te bellen of gebeld te worden met een simkaart uit de regio waarvoor het toestel bedoeld is, vervalt de regiolock automatisch en permanent. Stel dat we uitgaan van het bovenstaande voorbeeld: je wilt een Europese Samsung telefoon gaan gebruiken met een Aziatische simkaart. Om de regiolock op te heffen, bel je dus eerst 5 minuten met een Europese simkaart. Hierna kun je simkaarten uit elke regio gebruiken in je Samsung-smartphone.

Graag ontvang ik bevesting van bovenstaande. Dus simpel europeese SIM kaart erin in zimbabwe, 5 minuten duur mee bellen en daarna Zimbabwaanse simkaart erin. Better safe then sorry! :P

PS. Zoals vroeger met verschillende frequenties enzo bestaat dat nog? :X

Beste antwoord (via Vitruvius op 20-02-2019 16:57)

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-08 17:25
Voor wat het waard is (oude post): ja dit klopt nog steeds. Het staat ook nog steeds op de verpakkingen van Samsung telefoons vermeld. Direct onder de seal van de verpakking.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BertNL
Voor wat het waard is (oude post): ja dit klopt nog steeds. Het staat ook nog steeds op de verpakkingen van Samsung telefoons vermeld. Direct onder de seal van de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertNL
Nog een toevoeging: ik kan inmiddels ook bevestigen dat het werkt in de praktijk. Stop dus een NL sim in de Samsung, bel er 5 (of meer) minuten mee en haal daarna de NL sim er weer uit. Het toestel (in dit geval een Samsung A8 dual sim 2018) werkt daarna probleemloos buiten Europa.

[ Voor 7% gewijzigd door BertNL op 14-03-2019 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-08 09:02
Bedankt voor je antwoord. Heeft inderdaad gewerkt.