Toetsenbord en muis werken niet bij installeren windows 7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Als ik bij het menu kom dat ik de taal en toetsenbord indeling moet aanpassen, werken mijn toetsenbord en muis niet.

In windows 10 werken deze wel gewoon.

Het gaat om een mini desktop van HP.
Wat ik verder al geprobeerd heb om te doen is, toetsenbord en muis vervangen. Gekeken in w10 of de drivers up to date waren.

Verder als ik de windows 7 versie op een USB stick boot "herkent" hij hem wel en kan ik de installatie aan klikken (in de bios). Zodra hij dan uit de bios gaat en ik w7 verder wil installeren werken toetsenbord en muis niet meer.

Iemand ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 20:48

TommieW

Numa numa.

Ik mis nog over welke hardware we het hebben. Ik gok dat Windows 7 niet de benodigde drivers heeft. Als ik mij het goed herinner, heeft W7 niet eens drivers voor USB 3 aanboord. Zeker als het een enigszins nieuwe Intel chipset is, heb je een hele grote kans dat het überhaupt niet ondersteund wordt.

Waarom wil je Windows 7?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

USB3 poort, waarvan de setup van Win7 geen drivers aan boord heeft?

http://codeabitwiser.com/...-with-only-usb-3-0-ports/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
TommieW schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:45:
Ik mis nog over welke hardware we het hebben. Ik gok dat Windows 7 niet de benodigde drivers heeft. Als ik mij het goed herinner, heeft W7 niet eens drivers voor USB 3 aanboord. Zeker als het een enigszins nieuwe Intel chipset is, heb je een hele grote kans dat het überhaupt niet ondersteund wordt.

Waarom wil je Windows 7?
Klant wil graag met bepaalde software werken (geen idee welke) die alleen op Windows 7 kan. Verder zijn de mini desktops nu in testfase.
Het betreft een HP Mini Prodesk 400 G3 Mini
In het boekje zie ik dat W7, W8 en W10 er op kunnen. Ook gebruik ik de standaard meegeleverde randapparatuur (muis, toetsenbord). Als je meer info nodig hebt over de hardware duik ik er wat dieper in.

Editted.

[ Voor 3% gewijzigd door MrNobody28 op 12-07-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:45:
USB3 poort, waarvan de setup van Win7 geen drivers aan boord heeft?

Ik ga hier even naar kijken. In principe zou er wel windows 7 op moeten kunnen. Maar dan inderdaad via de "guide" die jij stuurt. Ik ga hier even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrNobody28 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Ik ga hier even naar kijken. In principe zou er wel windows 7 op moeten kunnen. Maar dan inderdaad via de "guide" die jij stuurt. Ik ga hier even mee aan de slag.
Zou eerst even checken of er niet "gewoon" een USB2 poort aanwezig is, daar werkt het waarschijnlijk wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je een OEM HP installatie CD/USB-key ? Daar zijn de drivers namelijk geslipstreamed.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46
en sluit anders een PS/2 toetsenbord aan zodat je de installatie kan doen. Na de installatie van de USB3 drivers kan je de USB toetsenbord- en muis aansluiten.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
Allard schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:16:
en sluit anders een PS/2 toetsenbord aan zodat je de installatie kan doen. Na de installatie van de USB3 drivers kan je de USB toetsenbord- en muis aansluiten.
Helaas, geen aansluiting daarvoor.
Heb nu wel wat gelijke problemen kunnen vinden op het net dus ik ga deze stappen even volgen en kom later op de dag terug of dit gelukt is.

https://community.spicewo...-work-in-windows-xp-setup

Alvast bedankt voor jullie snelle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Niet je vraag, maar ik moet het eerste softwarepakket dat ECHT niet op Windows 10 wil draaien, maar wel op 7, nog tegen komen.
Pagina: 1