Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
Ik zoek een?
Telefoon.

Wat is je budget?
Rond 200-300, 350 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het standaard gedoe,Whats app en wat foto's e.d.

Eisen

- Goede camera
- gelieve nog een tijd (veiligheid)updates
- Ik heb zelf een Samsung Ativ S (Windows Phone) van 4.8" en ze vind dat wel een fijne grootte. Dus 4.8-5.2" is de praktische range in de modellen dan lijkt me.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom op wat modellen uit als Samsung Galaxy A5, Sony Xperia XA2 en de Samsung Galaxy S7, (van verscheidene punten in het budget).
A5 bijv. heeft een Tweakers review waar ze niet helemaal te spreken zijn over de camera e.d. En ik heb zelf niet zoveel ervaring met telefoon/camera.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Welke telefoon heeft ze nu, maw welk OS is ze gewend en wil ze daarbij blijven, of wil ze iets anders? Of wil ze juist persé niets anders, omdat ze dan weer opnieuw moet wennen? :)

De standaard zaken, WhatsApp, Facebook, Instagram, Twitter, etc. kunnen tegenwoordig wel met alle smartphones, ook de goedkope modellen.
Een 'goede' camera echter, vind je niet in een budget model. Maar dat hangt er ook weer vanaf, wat je gewend bent, kom je van een telefoon met een slechte camera, vind je een iets betere al gauw goed. Wie echter een telefoon met prima camera gewend is, is op dat gebied veeleisender...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nokia 8 dual sim (omdat deze uit de reeks nu eenmaal het voordeligst is op dit moment).

Bloedsnel, goed scherm, tamelijk compact, Oreo 8.1. Meer dan redelijke camera (gewoon goed bij voldoende licht). Enz..

Wel erg gladde achterkant, dus daar wel rekening mee houden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Nokia 8 is wel een serieus prettige telefoon, krijgt vroeg Android updates en heeft opvallend weinig meegeleverde ellende (bloatware).

Galaxy A6 (de A5 is het oude model) is ook best prima, maar heeft wel de standaard Samsung ellende. (Facebook zit standaard geïnstalleerd en is niet te deinstalleren, zo zijn er nog wat andere rare grappen en grollen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
Marly schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:57:
Welke telefoon heeft ze nu, maw welk OS is ze gewend en wil ze daarbij blijven, of wil ze iets anders? Of wil ze juist persé niets anders, omdat ze dan weer opnieuw moet wennen? :)

De standaard zaken, WhatsApp, Facebook, Instagram, Twitter, etc. kunnen tegenwoordig wel met alle smartphones, ook de goedkope modellen.
Een 'goede' camera echter, vind je niet in een budget model. Maar dat hangt er ook weer vanaf, wat je gewend bent, kom je van een telefoon met een slechte camera, vind je een iets betere al gauw goed. Wie echter een telefoon met prima camera gewend is, is op dat gebied veeleisender...
Huidige phone (was soort van tijdelijk bedoeld maar nu al weer iets langer in gebruik); gt- i8190 dus de Samsung Galaxy S III Mini.
Mijn vader heeft de Galaxy S5 Neo, 5.1". En die en mijn grootte (Ativ S, 4.8") was prima.

En idd, het heeft natuurlijk geen 500MP camera etc te zijn, maar een goede voor het budget dus.

Iets groter model dus, liever een betere camera en de huidige heeft ook barsten op het scherm en dat is ook wel handige reden voor nieuwe. :+
En OS, tja, in de praktijk zonder custom zit je op Android, IOS, heb zelf nog Windows (best ever!!!!one!) maar IOS kwa budget/camera zit je eigenlijk alleen op de SE.

-
Nokia gaat ff op het lijstje erbij, even kijken of er nog iets is wat erg in de buurt komt maar lager is budget om ff opties te hebben, dan mag zij zelf de afwegen maken tussen camera en de uiteindelijke kosten.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:52
Ik zit in dezelfde situatie...

En ik heb voor mijn moeder de Motorola Z2 Play gekocht.
Dit toestel was in het begin rond de 450 euro

Momenteel kan je hem op amazon kopen voor 299 euro.
En dan krijg je 2 mods er bij die je los kunt verkopen.

JBL Speaker voor ong 60 70 euro
En een Alexa speaker voor ong 60 70 euro.

Dan is het toestel +- 180 euro.

Tuurlijk.. het geen S9 kwaliteteit foto's ... maar de camera is gewoon goed bij daglicht foto's

Als je interesse hebt kan ik wel een link neerzetten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
reviews: Telefoons rond 300 euro - Twee stappen naar voren, een stapje terug

Samsung Galaxy A6 & Moto G6 Plus lijken ook goede opties.

edit; Alleen wel wat groter...

[ Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 14-07-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The Chosen One schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:37:
reviews: Telefoons rond 300 euro - Twee stappen naar voren, een stapje terug

Samsung Galaxy A6 & Moto G6 Plus lijken ook goede opties.

edit; Alleen wel wat groter...
Misschien is het verstandiger om met je moeder eens een winkel te bezoeken waarbij ze de modellen eens in het echt kan bewonderen en in de hand kan houden?

Gezien je kandidaten hierboven lijkt, buiten de grootte, de kwaliteit van de camera misschien ook wat minder belangrijk geworden? Als ze het in een review hebben over "camera presteert prima voor deze prijsklasse", dan moet je het volgende ook meenemen;

"Laten we vooropstellen dat er helaas geen verborgen juweeltje zit tussen deze telefoons; ze presteren op een manier die je in deze prijsklasse mag verwachten en er is er niet een die er op positieve manier bovenuit springt."

Persoonlijk vind ik de Nokia 8 nog steeds dát toestel wat verreweg het meeste waar bied voor zijn geld. Het toestel is dan misschien al even op de markt, en zelfs uitlopend als model, maar daar is de prijs ook naar (zie het prijsverloop), en v.w.b. updates zit je nog steeds gebakken. Zelfs Android P komt naar dit toestel en dat moet ik nog maar zien gebeuren bij die andere "goedkope" modellen.

Ik heb het toestel in handen gehad als eigenaar, maar voor mij voldeed ie niet omdat ik wat zocht wat eigenlijk dichter bij mijn Lumia 950 XL moest liggen, dus heb hem maar doorgeschoven naar mijn jongste zoon die nu op wereldreis is. Die is er werkelijk heel erg content mee en de foto's die hij dagelijks met mij deelt, zien er over het algemeen prima uit.

Testing, one, two ...

Pagina: 1