Vraag

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-10 09:41
Ik zoek een?
high end mobiel met een scherm onder de 5.5 inch met top end specs. Android/IOS.

Wat is je budget?
Prijs maakt niet uit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mobiel die goed gebruikt kan worden om comfortabel met 1 hand te typen. Verder zijn een goede camera en een mooi scherm belangrijk

Edit:

Waarom ik niet gewoon in de pricewatch kijk?

Ja ik kan daar wel kleine high end telefoons vinden. Maar ik ben meer benieuwd in de meningen van mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met bepaalde telefoons

Mobieltjes die interessant leken/lijken:

Iphone 8
Pixel (eerste variant)
Samsung S9

[ Voor 73% gewijzigd door pretraket op 11-07-2018 22:10 ]

Beste antwoord (via pretraket op 11-07-2018 23:32)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:37
Ik ben er zeer tevreden over.
Beter dan mijn Nexus 5X in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432775/dEsze2Fi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432777/CNhdsH7o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432776/LYVfWB9I.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432778/Rg6BY37R.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432779/f01XDu4v.jpg

Even snel een paar foto's gezocht.
Geen idee of het een beetje is wat je zoekt als voorbeeld.

Edit: de kwaliteit zou nog een stapje hoger kunnen maar ik heb de instelling op 16:9 staan (8,3 MP) zou ik voor 3:4 gaan dan zou dat 12,2 MP zijn.

Edit 2: een vriendin heeft de iPhone 8 en die foto's zijn ook zeker niet slecht al lijken die van de Pixel 2 net wat helderder en scherper.

[ Voor 19% gewijzigd door Ad de Jong op 11-07-2018 22:52 ]

Mijn profiel op Discogs

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPhone X

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:35
Wel gelezen? Onder de 5,5" geeft de beste man aan.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
categorie: Smartphones

En speel eens een beetje met de verschillende filters, er zullen vast een paar mogelijkheden uitrollen... als je dan nog vragen hebt dan wordt het helpen wat makkelijker, nu is je TS wel heel erg karig.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Robsel_NL en blijkbaar is de vraag neer plempen ook iets wat op tweakers gewoon mag?

@pretraket als je eens filtert in de pricewatch hier en dan een aantal telefoons post die je interessant lijken?
Wat wil je doen met je telefoon? Dat kan het high end misschien zelfs iets omlaag brengen.

Ikzelf ben erg tevreden geweest over de oneplus 3t en nu de 5t.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 11-07-2018 22:05 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-11 17:44

Emiel1984

Made in NL

categorie: Smartphones

Waarom kon je het niet vinden in de pricewatch ? Je hebt geen bijzondere wensen namelijk..

[LTS][MTS][HTS]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De S8 en S9 zitten op 5.8 inch. Voldoen verder wel aan de eisen.

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:35
Arunia schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:04:
@Robsel_NL en blijkbaar is de vraag neer plempen ook iets wat op tweakers gewoon mag?

@pretraket als je eens filtert in de pricewatch hier en dan een aantal telefoons post die je interessant lijken?
Waar zei ik dat ook alweer?

• pretraket
Verdere informatie.

Ik heb nu een Samsung S7 edge en die is voor mij toch echt te groot. Ik leer een aantal talen en spendeer dus veel tijd aan typen op mijn mobiel. Met 1 hand is dit gewoon niet te doen en daar erger ik me kapot aan

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat is er met één hand wel nog te doen tegenwoordig aan de bovenkant van de markt? Ik ben zelf tevreden van m'n XZ1 Compact. Kleiner ga je niet vinden met vergelijkbare specs.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kleiner dan Galaxy s7 qua afmeting - iPhone8

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Robsel_NL schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:03:
[...]

Wel gelezen? Onder de 5,5" geeft de beste man aan.
Afmeting van toestel kan verschillen in schermafmeting. Zie iPhone 8 plus vs iPhone X

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 16:00

ronaldm3

Apple Watch :)

iPhone SE?

Ook al is die slecht leverbaar, hij kan nog aardig mee met de 8 en 9 modellen van de huidige markt.

Power to the beat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ronaldm3 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:19:
iPhone SE?

Ook al is die slecht leverbaar, hij kan nog aardig mee met de 8 en 9 modellen van de huidige markt.
Slecht leverbaar ?

• pretraket
ronaldm3 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:19:
iPhone SE?

Zou een Iphone SE niet een aardige setback zijn aangezien ik nu een s7 edge heb?

• PilatuS
  • Niet online
pretraket schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:06:
Verdere informatie.

Ik heb nu een Samsung S7 edge en die is voor mij toch echt te groot. Ik leer een aantal talen en spendeer dus veel tijd aan typen op mijn mobiel. Met 1 hand is dit gewoon niet te doen en daar erger ik me kapot aan
Ligt dat niet misschien ook aan hoe je de telefoon vast hebt ?

Ik leg mijn telefoon helemaal links op de 3 middelste vingers van mijn rechterhand. Ondersteun de onderkant met de pink waardoor mijn duim op een S8 makkelijk ver voorbij het scherm kan komen.

• pretraket
Het helpt ook niet dat ik een ontzettend dik hoesje om mijn mobiel heb. ( dat tevens wel meerdere malen mijn mobiel gered heeft)
En ja ik ben nu constant mijn duim aan he uitrekken zodat ik enigszins aan de linkerkant van mijn scherm kan komen
PilatuS schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Ligt dat niet misschien ook aan hoe je de telefoon vast hebt ?

Ik leg mijn telefoon helemaal links op de 3 middelste vingers van mijn rechterhand. Ondersteun de onderkant met de pink waardoor mijn duim op een S8 makkelijk ver voorbij het scherm kan komen.

• ronaldm3

ronaldm3

Ja dat was een tijd zo, nu even niet zie ik net.

Er zal een opvolger van gaan komen en dan is die helemaal niet meer leverbaar... ;)

Power to the beat.

• ronaldm3

ronaldm3

pretraket schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:21:
[...]

Zou een Iphone SE niet een aardige setback zijn aangezien ik nu een s7 edge heb?
Is afhankelijk van wat je er allemaal mee doet.

Hardware matig is de se gebaseerd op de 6s en dat is volgens mij een toestel wat vergelijkbaar op de markt kwam met de s7edge. Tevens zonder de software zooi van Samsung ;).

Power to the beat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ronaldm3 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:30:
[...]

Ja dat was een tijd zo, nu even niet zie ik net.

Er zal een opvolger van gaan komen en dan is die helemaal niet meer leverbaar... ;)
Dat zijn speculaties en dan vervalt het toestel bij Apple zelf.
Eind dit jaar pas

• PilatuS
  • Niet online
pretraket schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:28:
Het helpt ook niet dat ik een ontzettend dik hoesje om mijn mobiel heb. ( dat tevens wel meerdere malen mijn mobiel gered heeft)
En ja ik ben nu constant mijn duim aan he uitrekken zodat ik enigszins aan de linkerkant van mijn scherm kan komen
[...]
Hou je de telefoon dan niet misschien vast in het midden van je hand met 4 vingers aan de zijkant ? Als ik mijn telefoon zou vast hou dan kan ik ook slecht aan de linkerkant van het scherm komen. Doe ik het op de manier die ik aangaf en dus de manier zoals ik het altijd doe, dan kan ik makkelijk met mijn duim een paar cm over het scherm komen waarbij ik ruimte zat heb.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyJ5glvy4NHVfkSUEm-f3AfRLXqmEWd8LmKgvbm3etLxOI7xPsNw

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 11-07-2018 22:35 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pretraket pricewatch: Sony Xperia XZ2 Compact Zwart

Is ook een mooi compact toestel
( wat tegenwoordig compact is)

• Ad de Jong
Pixel 2, lang over moeten denken of ik het er wel voor uit zou geven maar totaal geen spijt van gehad.
Gewoon een kaal Android toestel die doet wat ie moet doen en doet dat nog goed en snel ook.
(Voorheen had ik oa een Nexus 5, Nexus 5X die mij ook erg goed bevielen).

Je hoeft dan ook niet lang te wennen omdat je nu ook Android gewend bent.

Mijn profiel op Discogs

• pretraket
Heeft iemand ervaringen met de camera's van de Xperia XZ2 compact, Iphone 8 en Pixel 2?

Qua CPU en Ram hoef ik er niet zozeer op vooruit te gaan. Maar mooie foto's zijn wel een vereiste voor me.

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:25
Je kunt ook je toetsenbord zo instellen dat het makkelijker met één hand te bedienen is. Zie bijvoorbeeld op https://www.howtogeek.com...androids-google-keyboard/

Acties:
  • Beste antwoord

• Ad de Jong

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432775/dEsze2Fi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432777/CNhdsH7o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432776/LYVfWB9I.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432778/Rg6BY37R.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/432779/f01XDu4v.jpg

Edit: de kwaliteit zou nog een stapje hoger kunnen maar ik heb de instelling op 16:9 staan (8,3 MP) zou ik voor 3:4 gaan dan zou dat 12,2 MP zijn.

Edit 2: een vriendin heeft de iPhone 8 en die foto's zijn ook zeker niet slecht al lijken die van de Pixel 2 net wat helderder en scherper.

[ Voor 19% gewijzigd door Ad de Jong op 11-07-2018 22:52 ]

Mijn profiel op Discogs

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-10 21:21

Beurlap

Kak!

Wellicht iets minder highend, maar ik ben nog steeds superblij met mijn S7 (niet edge, dus kleiner). Voor mij is'ie met 5" precies groot genoeg om met 1 hand te bedienen. Hij heeft een goede camera, goede batterijduur, kan qua snelheid nog prima mee én een vingerafdrukscanner aan de voorkant. Ohja en hij is inmiddels sterk in prijs gedaald.

• pretraket
Bedankt voor de voorbeeld fotos! die zien er inderdaad erg mooi uit.

Ik ga zowel de pixel 2 als de iphone 8 maar eens uitproberen bij mijn lokale T-mobile winkel. Bedankt voor de hulp!
Ad de Jong schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Pagina: 1