Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo, excuus als ik helemaal verkeerd ben of deze vraag al gesteld is, maar ik heb 0 ervaring op Tweakers.
Ik ben lid van het forum Bokt.nl en na de 1 aprilgrap van een aantal jaar geleden in samenwerking met Tweakers heb ik wel eens van deze site gehoord en hoop hier geholpen te kunnen worden.

Wij hebben sinds een aantal dagen een nieuwe auto; Renault Megane Estate Bose.
We willen graag gebruik maken van telefoon mirroring en op het scherm hebben ze het over over 'Android Auto'. Echter is deze niet vindbaar in de playstore en na wat google zoekwerk kwam ik er achter dat je het via omwegen moet installeren. Heb een link gevonden via apk (?) om het te kunnen installeren op mijn mobiel maar krijg de melding dat het de telefoon kan beschadigen en alleen moet installeren als ik zeker weet dat het safe is. Maar ik ben echt een leek hierin en durf het niet aan.

Wie kan mij in dummie taal uitleggen hoe ik Android auto veilig kan krijgen en gebruiken?

Alvast bedankt!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
Android Auto is inderdaad niet beschikbaar in NL omdat Nederland door Google nog niet officieel is vrijgegegeven.

Je dient dus wel een APK handmatig te downloaden. Dit kan bijvoorbeeld via een website als apkmirror.

Op internet staan overigens wel handleidingen hoe je APK's bestanden op je telefoon kan installeren. Zoek maar eens op ''APK bestanden installeren''

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Android auto is niet beschikbaar in Nederland. Daarom staat hij niet in de store.

https://www.android.com/auto/faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah ja, op apkmirror was ik inderdaad tereht gekomen maar toen ik wilde gaan installeren kreeg ik dus zo'n popup met dat het schadelijk kan zijn voor de telefoon, daarom durfde ik niet. Wel betrouwbaar dus?
En die Android Auto zal dus engelstalig zijn in gebruik? Mensen ervaring of het de moeite waard is in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd alle APK bestanden op APKMirror worden van te voren gecontroleerd, dus ze zijn niet schadelijk voor je telefoon en kan je prima installeren. Let wel op, het plaatsen van linkjes naar APK files is op Tweakers niet toegestaan. :)

Verder hebben we een los topic voor Android Auto in Nederland: Android Auto in Nederland. Kijk ook daar eens in voor ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSTX
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10-01 12:29
Hallo,

Als ik andriod auto download en wil installeren zegt mijn s7 de hele tijd 'unable to scan'.
Ik heb de download beveiliging uitgezet/
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Pagina: 1