HTML lang attribute is verkeerd ingesteld

Pagina: 1
Acties:

• Par Hasard
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 08:21
Goedenamiddag.

Ik bezocht net het forum en kreeg een popup in Chrome om de site te vertalen. Dat doet ie normaal gezien enkel als de site in een vreemde taal staat en waarvan Chrome vermoed dat ik die niet begrijp.

Ver moest ik niet zoeken.
In de broncode bots ik op dit: <html lang="BE">. Met de lang attribute geef je de taal door. In dit geval "be" geef je door dat de pagina in het Wit-russisch staat. Zie Wikipedia: Lijst van ISO 639-codes

Voor België en Nederland hoort er "nl" te staan, namelijk Nederlands.

Ik vermoed dat jullie geo locatie willen toekennen, maar dat doet je zo niet. Voor oa Google, kan je best werken met .tld, of met subfolders (ala nl-nl en nl-be, taal-land syntax) en dan in Search console geo locatie instellen. Subdomeinen kan ook, maar dat zie ik niet zo vaak.

Tismaardatgetweet.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit komt door je landinstelling rechts bovenin. Zodra je instelt dat je in België zit, wordt het lang='BE'.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:57

orf

Hero of Time schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:44:
Dit komt door je landinstelling rechts bovenin. Zodra je instelt dat je in België zit, wordt het lang='BE'.
Heb je de TS ook gelezen?
Landcodes mogen niet verward worden met taalcodes volgens ISO 639. Zo is 'be' de taalcode voor Belarussisch (Wit-Russisch) maar tevens de landcode voor België. Daarom wordt aanbevolen de ISO 3166-landcodes in hoofdletters te schrijven en de ISO 639-taalcodes in onderkast (kleine letters). Op het Internet is het echter gangbaar om landelijke topleveldomeinen met kleine letters te schrijven.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat is een bug zo te zien, het moet inderdaad gewoon NL zijn. Gaan we fixen :)

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

orf schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:05:
[...]

Heb je de TS ook gelezen?

[...]
Heb jíj de TS wel gelezen? Want ik geef alleen aan wat de oorzaak is van dit gedrag, zodat de devvers er wat aan hebben (itt jouw reactie). Wat heeft het dan verders te maken met landcodes en wanneer je deze mag toepassen. :?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De oorzaak is wel een onbedoelde simplificatie waar landcode en taal op 1 hoop zijn gegooid...

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En bij deze gefixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1