Gopro 5 2,7k 30 fps renderen in Sony vegas 14?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik film regelmatig mn downhill beelden met de gopro 5, sinds kort met de feiju tech wg2 gimbal. Dit levert super mooie beelden op. Ik film in 2,7K en 30 fps.
Ik gebruik Sony vegas 14 om wat knip en plakwerk te verrichten. Ik krijg het niet voor elkaar om dezelfde beeld kwaliteit te renderen na het bewerken van mn filmpjes. Weet iemand welke instellingen ik moet kiezen zodat vegas dit ook daadwerkelijk renderd in 2,7K...? Zeer frustrerend dat ik het niet voor elkaar krijg. Welke codec etc moet ik kiezen zodat vooral YouTube mn filmpjes herkend.
Als.ik mn filmpjes direct upload bij YouTube werkt dat perfect. Maar soms zit er onzin in mn filmpjes wat ik graag euro knip. Ik voer verder geen heftige beeld bewerkingen uit.
Als Ik het goed begrijp moet ik een custom render template aanmaken...?! Kan iemand me helpen met de settings daarvan?

Alvast hartstikke bedankt!

Grt Maurice Cörvers
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus 1440p? Wat is 2.7K?

In Vegas kan je Project-settings aanmaken (precies zoals de originele files) en bij Renderen kan je ook custom settings aanmaken op dezelfde afmetingen.

Codec maakt voor YT niet uit; exporteer gewoon naar MP4 container met iets van Intel HEVC of H264 video.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies ja 1440p... vegas wilt ze steeds omzetten naar 1080.
Geen idee welke instellingen ik moet kiezen om de dezelfde instellingen die de gopro gebruikt om te zetten in mn edits. Ik ben ook zeker geen edit wonder ik gebruik het puur om pauzes of onzin eruit te halen/knippen.
Thnx voor je info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow Max3400,
2,7K is een optie op mn gopro, ik kan bv kiezen uit 1080p of 2,7K of 4K. 2,7K is dus idd 1440p.
Wat ik apart vind is dat ondanks ik een full hd tv en monitor heb ik het verschil op youtube toch duidelijk zie tussen 1080 en 1440. Geen idee hoe dat kan. Gras word bv blurry met 1080 en blijft strak met 1440p.

Grt Maurice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:15:
Precies ja 1440p... vegas wilt ze steeds omzetten naar 1080.
Ik dacht dat ik ooit met Vegas 14 heb gespeeld; die kan gewoon 2160p aan (dus een 4K-opname) als je je project-settings maar goed zet. Renderen is uiteindelijk wel (erg) traag want er is geen brede GPU-ondersteuning ingebouwd.

Sowieso heb je een uitdaging om goed te "zien" wat een video-editor doet als je monitor een andere resolutie en/of aspect ratio heeft dan het bronmateriaal. Dan moet je je preview-modus het liefst op 1:2 zetten als je bron-resolutie groter is dan je native resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ergens aan beginnen waar ik totaal geen verstand van heb. Ik gebruikte hiervoor de simpele windows movie maker, maar filmde toen met mn gopro 3 en maakte me niet zo druk over de kwaliteit. Nu met de Gopro 5 is het zonde dat de kwaliteit zeer bagger word.
Ik weet met vegas maar net hoe ik iets simpels aan elkaar kan plakken of inkorten. Jammer dat ik niet simpelweg als ik klaar ben ermee kan renderen en vegas het gewoon in orde maakt in dezelfde resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd misschien dat je dan toch eens zou kunnen bedenken of de gebruikte termen in mijn posts iets zouden kunnen betekenen. Als ik "vegas project setting" intik, kom ik direct op http://vegaspro.helpmax.n...tting-project-properties/ en ondanks dat dat voor Vegas Pro is, werkt het in verschillende afgeleiden van Vegas ongeveer hetzelfde.

Je begint met een leeg project, daar definieer je welke afmetingen het project heeft (hoogte & breedte van de pixels), daarna stel je in de interface je preview-windows in op ratio / kwaliteit, dan importeer je pas je bestanden, dan ga je editen en daarna maak je een custom setting om te renderen op native formaat van je bron.

Mogelijk dat ik wederom niet alles goed herinnerd heb maar ik dacht dat Vegas al enkele versies 4096x4096 aan kan als bronmateriaal. Met enige afronden in het rekenen, kan je je GoPro op 4K laten filmen en in 1 project zelfs 2 films "boven elkaar" monteren en exporteren, als je dat zou willen.

Pagina: 1