Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor docent middelbare school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
Wat ga je met je laptop doen?
Zoals geschreven ben ik docent op een middelbare school. Dus de software die ik het meeste zal gebruiken is presentatiesoftware en Office. Toch wil ik af en toe kunnen gamen. Hoef geen zware games te kunnen spelen maar een keertje Fortnite of Planet Coaster etc. moet redelijk vloeiend gaan. Qua software die ik ga gebruiken in het onderwijs zijn de eisen dus niet echt hoog. Presentatiesoftware en video's zijn nou niet bepaald de zwaarste taken.

Extra eisen
  • Snel opstarten (wil als het even kan binnen 30 seconden ingelogd zijn en lichte software kunnen draaien)
  • Veel opslag is niet nodig, ik kan prima werken onder de 256 GB
  • Accuduur van 4 à 5 uur
  • Aangezien ik veel aan externe schermen hang is een HDMI uitgang wel fijn. Maar werk nu ook met Mini-Display poort, en ook ben ik wel bereid om de stap naar USB-C te maken.
  • Hij moet echt niet veel zwaarder zijn dan de L430 die ik nu heb (2,4 kg met grote accu).
Wat is je budget?
Rond de 850 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal 'm dagelijks in het OV en op de fiets meenemen in een goede rugzak. Ook zal hij met hoge regelmaat van het ene lokaal naar het andere gesleept worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Weinig tot geen, de zakelijke laptops spreken me wel erg aan in verband met hun bouwkwaliteit. Ik ben ondertussen erg gehecht geraakt aan de rode puist op de Lenovo Thinkpads. De touchpad op mijn huidige laptop (Thinkpad L430) gebruik ik ook amper. Ik gebruik alleen een muis of de puist als ik geen zin heb om de muis te pakken.

Wat heb ik al gevonden?
Acer Aspire 5 A515-51G-55SC
Asus VivoBook Pro 15 N580VN-DM126T
Lenovo Thinkpad E480

Ben benieuwd wat jullie me aan raden. Extra vragen mag altijd, heb vast een essentieel onderdeel vergeten te noemen 8)7

Alle reacties

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:22

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Nou ik weet niet of planet coaster zo goed draait op die mx130 gpu van de acer aspire, maar verder denk ik dat die de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft(vooral omdat die 2 andere 150 euro duurder zijn).

Gr, DeMwoan.

[ Voor 12% gewijzigd door Militia Pilot op 12-07-2018 10:13 ]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
probeer toch minimaal een GTX1050 te pakken.
Deze is een pak sneller dan de MX130 en MX150

Wellicht wel wat zwaar/dik, maar prima om een spelletje op te spelen:
pricewatch: Asus FX503VD-DM078T

Ik ben geen van van Acer, maar dit modelletje moet toch redelijk alles hebben wat jij wilt.
https://www.coolblue.nl/p...pire-7-a715-71g-70gd.html

Hier een leuke test met de MX150.
Fortnite op Full-HD medium is opzich goed te doen.
Full-HD high is het eigenlijk net niet.

YouTube: MX150 + i5 8250U | Fortnite BR - 720p, 1080p ALL SETTINGS

[ Voor 44% gewijzigd door NL_Scratch op 12-07-2018 12:21 ]

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30

Releases

Ja maar!

Even een sidenote op bovenstaande verzoek.
Werk je als leraar in een beveiligde omgeving of gaat dat ook allemaal op jou laptop?

• Quickdust
Releases schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:26:
Even een sidenote op bovenstaande verzoek.
Werk je als leraar in een beveiligde omgeving of gaat dat ook allemaal op jou laptop?
We gebruiken Office 365 op onze school en alles werkt dus ook via de OneDrive. Leerlingenvolgsysteem is allemaal op servers van derde partijen (Magister of Somtoday in veel gevallen) en dus aanroepbaar via de browser.

• Quickdust
DeMwoan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:11:
Nou ik weet niet of planet coaster zo goed draait op die mx130 gpu van de acer aspire, maar verder denk ik dat die de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft(vooral omdat die 2 andere 150 euro duurder zijn).

Gr, DeMwoan.
Ja ik zou voornamelijk die twee kunnen kiezen op basis van bouwkwaliteit. De Lenovo Thinkpad is voor mijn gevoel echt onverwoestbaar. En aangezien ik de laptop mee neem in het openbaar vervoer etc. vind ik dat toch wel prettig denk ik.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30

Releases

Ja maar!

Quickdust schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:06:
[...]

We gebruiken Office 365 op onze school en alles werkt dus ook via de OneDrive. Leerlingenvolgsysteem is allemaal op servers van derde partijen (Magister of Somtoday in veel gevallen) en dus aanroepbaar via de browser.
Ben benieuwd of de school dan ook de laptop in hun ''eigendom'' neemt om zo te voorzien van encryptie etc.
Kan mij zo voorstellen dat er ook het nodige offline staat of in ieder geval ook uitnodigd om zaken offline te plaatsen.

• Quickdust
Releases schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Ben benieuwd of de school dan ook de laptop in hun ''eigendom'' neemt om zo te voorzien van encryptie etc.
Kan mij zo voorstellen dat er ook het nodige offline staat of in ieder geval ook uitnodigd om zaken offline te plaatsen.
De meeste scholen bieden laptops aan (rond de €600 in mijn geval). Maar dat budget is ook vrij te besteden voor een device naar keuze, sommige docenten gebruiken liever een Macbook bijvoorbeeld. Maar er zijn er ook die een paar honderd euro bij leggen om dan een game-laptop aan te schaffen. De standaard laptops worden geleverd met alle benodigde software, andere laptops moet je zelf van de benodigde software en instellingen (voor bijvoorbeeld printen) voorzien.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb je wat aan: reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2018 ?

Nog niet zo heel lang geleden stond er op tweakers dit artikel: reviews: Lenovo ThinkPad L580 - Bijbetalen voor degelijkheid. De conclusie was dat de Lenovo Thinkpad L serie toch wel een stuk beter beoordeeld wordt. Voor een leraar die zijn laptop naar huis neemt (?), niet onbelangrijk.
Pagina: 1