Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Paar jaar geleden nog een keer een set gekocht waar iets van 400 diskettes bij zaten. Als nu de machine opstart pak ik daar gewoon een doosje van en ga kijken of er iets leuks tussen zit. Zo kwam ik van de week Spherical tegen. Lijkt nogal op Solomon's Key maar wel met genoeg twists om er een eigen game van te maken. Had er nog nooit van gehoord maar vind het een verrassend leuke game en 1 die ik zeker nog een keer zal gaan spelen.
Ik zie ook steeds meer mensen een oude PlayStation Portable gebruiken via de cassette poort
[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 17-07-2018 08:49 ]
Ik heb de laatste dubbelpost samengevoegd. Een topic moet een eigen bestaansrecht krijgen door input,en niet met dit soort kunstmatige bumps. Neemt niet weg dat we je moeite absoluut apprecieren!
[ Voor 67% gewijzigd door Geronimous op 18-07-2018 20:50 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 18-07-2018 20:48 ]

@Jeroenimoes ik zie het voorlopig helaas ook nog wat minder rooskleurig in voor dit topic
[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 20-07-2018 09:09 ]
Mensen vinden dit topic wel, give it time. Het is geen supernieuwe hardware, dus dat gaat altijd wel wat slow zijn.
Gaaf om te zien dat er nog nieuwe games worden gemaakt voor de C64 trouwens, met Organism! Heeft dat spel wel een echte Alien-license vraag ik me af?
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dit is de beste release van dit jaar:
[ Voor 24% gewijzigd door BCC op 21-07-2018 11:03 ]
Jaren later van een collega een complete in box C64 gehad met 1084 monitor.
Was altijd fan van de discmans zoals Magic Disk 64. Helaas geen enkele origineel meer, maar gelukkig doet internet wonderen.
Ja het is erg jammer. Joystick is nog niet afgebroken?Bor schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:22:
De lang verwachte update voor de C64 mini is er nog steeds niet. Ik hoor steeds meer geluiden dat mensen verwachten dat de update er helemaal niet meer gaat komen. Ik hoop op het beste. In de huidige vorm is het device door de lag en de joystick van zeer slechte kwaliteit eigenlijk niet heel bruikbaar.
Ik heb vanmiddag zo'n C64 mini aangeschaft (impulsaankoopBCC schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:20:
[...]
Ja het is erg jammer. Joystick is nog niet afgebroken?
In other News: er is nu een nieuw toetsenbord te koop voor de c64 dus je kan weer een nieuwe kopen in onderdelen! http://www.breadbox64.com/mods-for-sale/mechboard64/
[ Voor 44% gewijzigd door BCC op 06-08-2018 20:46 ]
Nee je doet niets fout. Het device ondersteund vrijwel geen 3rd party joystick. Verbetering is al langere tijd beloofd maar tot nu toe uitgebleven. Het zelfde geldt voor goede support voor multi disk games en een fix voor de lag. Tot nu toe zie ik het device vooral als "leuk voor in de verzameling" en vooral voor de liefhebber. Om echt te gamen zijn de devices totaal ongeschikt op dit moment.jurjeno schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:32:
[...]
Ik heb vanmiddag zo'n C64 mini aangeschaft (impulsaankoop), en de joystick die erbij zit is inderdaad niet geweldig. Geen probleem dacht ik, ik heb immers mijn originele The Arcades nog en daar heb ik USB-adapters bij. Die werken prima op mijn PC. Ook heb ik nog een USB-versie van de Competition Pro (van Speedlink). Alleen: die werken geen van alle als ik ze in de C64 mini stop. Ook mijn Xbox controller doet niets. Alleen dat bijgeleverde ding doet het. Doe ik iets fout?
Ah, vandaag toch wat mooi nieuws:
[Video: https://www.blogger.com/video.g?token=AD6v5dzOSfombopzd1bbFdMJ_GUVfvxc8mOP16GUvz4aS6x4v3GcrVUI5Op7oYsqPWwOWDaobKrk_fPz_kLQZcB8_PN4iu2RieyXg-TMwk1OhzRVRw-l2oBxKUJHj4Z6FAEvplb9p-g]
[ Voor 59% gewijzigd door BCC op 08-08-2018 14:46 ]
Hmm, balen. Naja, hopelijk komt er toch nog een keer een nieuwe firmware uit en tot die tijd is C64 Forever ook leuk.Bor schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:46:
[...]
Nee je doet niets fout. Het device ondersteund vrijwel geen 3rd party joystick. Verbetering is al langere tijd beloofd maar tot nu toe uitgebleven. Het zelfde geldt voor goede support voor multi disk games en een fix voor de lag.

[ Voor 56% gewijzigd door BCC op 24-08-2018 15:15 ]
Dat ben ik niet met je eens. Dit product wordt heel anders in de markt gezet dan bv een C64 Reloaded en lift mee rond de hype rond mini consoles. De C64 mini ligt zelfs bij Intertoys gewoon in de schappen. Men richt zich veel meer op de doorsnede consument dan op de die - hard fans.Je koopt dit ding omdat het goedkoop is, en uiteindelijk is alle waar naar zijn geld.
Om terug te komen op de firmware: Van die 80 euro kan geen leger programmeurs gevoed worden. Waarschijnlijk wordt de firmware door één programmeur gemaakt. Dat beperkt aanzienlijk wat je op firmwaregebied kunt verwachten. Als die programmeur bovendien momenteel onder tijdsdruk een Amerikaanse firmware moet ontwikkelen dan verklaart dat wat we zien.
Update:
Terwijl we hier over de Mini praten lijkt er toch nieuws over een nieuwe firmware versie te zijn uitgebracht:
Over the last week of work on the USB file management update, we've started to look at including support for additional C64 file types over .d64. We're having to rework the internal file management and user interface a little for this to be successful and simple to use. The product vision of THEC64 Mini is to be 'pick up and play', so we have to introduce these advanced features sympathetically, such that they do not intrude into the non-expert user's playing experience. Getting the balance right and creating a process that is as simple and easy to follow is one of the many challenges we've enjoyed working on in recent weeks!
As a bonus, we've also added support for sub-directories to help users organise files, a feature many customers have suggested would be really useful.
[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 09-09-2018 13:07 ]
De firmware is overigens Open Source, je moet alleen 5 GBP betalen via een money order. Dit valt onder de voorwaarden voor Open Source maar is wel een beetje suf. Ik heb het dan ook niet gedaan.
Ik weet niet precies wat ze allemaal van plan zijn, maar wat ik gelezen heb, willen ze in de V.S. een andere spelcollectie hanteren die beter aansluit bij de herinneringen van Amerikanen, zal een NTSC C64 geëmuleerd worden en zal het ding een andere HDMI-videomode gebruiken. Mogelijk nog meer, maar daar volg ik het niet genoeg voor.Bor schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:57:
Wat versta je hier onder een "Amerikaanse firmware"? De mini draait gewoon intern een emulator lijkt het. De software is al in het Engels. Dan blijft NTSC support over denk ik wat mogelijk ook gewoon in de emulator verwerkt zit?
Over een tijdje heb ik dus na een paar jaar "sparen" een (vrijwel) nieuwe C64: een C64 Reloaded (mk1) moederbord, nieuwe behuizing en nu dus een nieuw toetsenbord. Het enige dat dan nog oud/origineel is, zijn de custom chips en de toetsen zelf. * Jiffy is a happy camper.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Alle custom chips zijn nu ook nieuw te krijgen trouwens
[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 22-09-2018 09:52 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Jiffy op 22-09-2018 10:47 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

https://www.forum64.de/in...erende-tastatur-bastelei/
Zeker, dat was in de nadagen van het C64-tijdperk een interessante zakgeldbesteding. Ik heb nog wel een aantal van die diskettes.Henkje.doc schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:33:
Kennen jullie het c64 disk magazine Magic Disk 64? Altijd geweldig leuk om door te lezen en heeft me uiteindelijk geholpen om Duits op school te halen.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ben Daglish was iemand die erg sterk op melodieën was en hij had op dit ook kritiek op moderne computermusici, die in zijn ogen meer bezig waren met achtergrondgeluiden genereren dan met een lopende melodie. Een goed lopende melodie was volgens hem essentieel om de speler goed in een spel ingeleegd te krijgen.

Zo onverkleurd zie je ze zelden, dus leek me wel een leuke om mee te nemen
Nu kan ik vrij weinig zonder bandjes, en kwam ik het Tapuino project tegen, waar dit een nieuwere iteratie van lijkt te zijn: https://github.com/arananet/Tapuino-Reloaded
Iemand daar ervaring mee? Op YouTube staan filmpjes en lijkt het goed te werken.
Ik wil het liefst zoiets zelf solderen etc. op basis van een bestelde PCB. Wellicht meer geïnteresseerden hier? Want meestal moet je op die PCB bestelsites meerdere PCB's kopen.
Nog even een vraagje, ik zag deze waarschuwing in de TS:
Maar snap het niet helemaal. Wordt hier bedoeld dat het voltage hoger wordt dan wat het standaard is? Want stroom wordt toch gevraagd door de Commodore en niet zozeer 'geleverd'?Heb jij ook een oude commodore liggen die je weer wilt gebruiken, neem dan eerst deze stappen:
• De originele voedingen van de Commodore 64 gaan over tijd uiteraard stuk. Het probleem is echter dat deze voedingen dan TEVEEL stroom gaan geven in plaats van te weinig. Meet dus VOOR je alles aanzet de voltages van je voeding door, koop een nieuwe of koop een C64 Power protecter.
• De Commodore 64 heeft een composite uit, maar daarvoor dien je wel even een verloopkabel te maken.
• Doe jezelf een lol en koop een SDKaart/USB uitbreiding zodat je niet meer je games van disk of tape moet lezen.
Ik heb daar niet op gelet nog namelijk, en hij start prima. Ik zal het voltage anders wel even uitlezen.
[ Voor 39% gewijzigd door MsG op 13-12-2018 17:11 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Het wordt dan ook sterk aangeraden om of de voeding te vervangen door een nieuwe (er worden meerdere modellen nieuwe voedingen geleverd), danwel een power protector aan te schaffen. De laatste beschermt de C64 tegen een eventuele spanningspiek als de (oude) voeding de geest geeft.
Ik heb zelf voor m'n oude C64 een nieuwe voeding aangeschaft (in Frankrijk) en m'n C64 Reloaded mk1 heeft een nieuwe, doch totaal afwijkende, voeding.
En om mijn laatste nieuwtjes op C64 even bekend te maken: de Mechboard64 die ik had besteld is binnen! Ingebouwd in m'n C64: werkt perfect. Zo langzamerhand is m'n "normale" C64 een compleet nieuw model: C64 Reloaded mk1 moederbord, nieuwe behuizing (in de bekende "breadbox" tinten) en nu dus ook een nieuw en uiterst degelijk toetsenbord. Enige wat nog origineel is zijn de toetskapjes en een vijftal chips...
Je speelt een vuur spugende worm (omdat hij teveel chili pepers heeft gegeten) die in een put gesprongen is om afkoeling te zoeken - helaas werkte dat niet echt en nu probeert hij er weer uit te komen en daarvoor heeft hij jouw hulp nodig! (ja ik weet het, de plot gaat echt nergens over

Fijne Kerst allemaal!
[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 25-12-2018 18:30 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ook fijn dat met een cardreader ik mijn aanzienlijke collectie disks en casettes kan overnemen naar een formaat wat niet langzaam aan het degraderen is, ben een paar jaar terug een keertje met een emulator aan het spelen geweest maar kon een aantal games toch niet online vinden.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Weet je zo wat je niet kon vinden? Altijd leuk om echt obscure dingen te kunnen ontdekken
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Na een paar daagjes waren ze binnen en ik moet zeggen.. klinkt prima
http://dzi.n.cz/8bit/armsid/index_en.php
Misschien een idee om deze link op te nemen in de startpost?
Cool! Heeft deze paddle support?om3ega schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:10:
Voor mijn Ultimate64 board 2 x de ARMSid besteld..
Na een paar daagjes waren ze binnen en ik moet zeggen.. klinkt prima
http://dzi.n.cz/8bit/armsid/index_en.php
Misschien een idee om deze link op te nemen in de startpost?
Ik heb het niet zelf getest, maar volgens mij wel -->
YouTube: C64 Hardware - Swinsid Ultimate & ARMSID - Paddle & Mouse Test
doel was ooit om de looks van een C64 te houden, maar dan met t kloppende hart van een RasPi icm emulator..
alleen de software werkte toen niet mee.. en nu ligt het nogal stil
Sowieso moet ik nog altijd nieuwe kabels aan mn The Arcade joysticks maken... nu nog eens fatsoenlijke kabels / stekkers vinden.. iets met dsub9 stekkers hebben vaak de schroefterminals er aan... maar dan passen er geen 2 naast elkaar
404 Signature not found
Like zo: YouTube: VIC-20 Clip Repair (3D Printed)
En nog 3 dagen om de Paralaxian remake te funden:
[ Voor 73% gewijzigd door BCC op 13-06-2019 08:28 ]
De HW mannen:
- Michael Steil - Kernel Dev.
- Kevin Williams - Board Design
- Frank v/d Hoef - Video Chip
[ Voor 29% gewijzigd door PE4000 op 12-09-2019 22:20 . Reden: txt toevoeging ]
Jammer dat hij pas op 5 december geleverd wordt.
404 Signature not found
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik hoop dat de build quality behoorlijk wat beter is dan van de mini. Wat is o.a. die joystick een teleurstelling zeg.
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 05-01-2020 14:28 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Oomho op 06-01-2020 17:31 ]
Youtube reviews
Enige kleine minpunt voor mij is dat het geen mechanisch toetsenbord heeft, maar een rubberdome.
Ik heb 'm ook gepreordered
EDIT: De site die ik ook in de gaten ga houden is: http://mega65.org/
[ Voor 12% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 06-01-2020 18:27 ]
Eerste indruk is zeer goed, wat een fijn nostalgisch gevoel zo"n blauw scherm met knipperende cursor.
Oude roms inladen is een fluitje van een cent, en vooral fijn dat je je voortgang kan saven.
Waar heb je die besteld?Oomho schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:57:
Wat een verrassing! Is vandaag de C64 geleverd.
Ik heb er een bij Bol.com besteld, zou eerst op 28 december geleverd worden, maar kreeg later een mail dat hij 17 januari pas geleverd word.
Maar gelukkig heb ik ook een Ultimate64 en de nodige originele C64's (waar onder een SX-64) en andere Commodore computers en toebehoren.
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
Edit: hij is binnen, eerste indruk erg leuk goed uitgevoerd, zelfs de verpakking lijkt op het origineel.
[ Voor 33% gewijzigd door audi-80 op 18-01-2020 20:49 ]
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
Oude tijden herleven met deze bak. Vrijwel alle games krijg ik wel aan de praat op een enkele na (je moet af en toe speciale tags achter de filenames zetten). Ook bijvoorbeeld GEOS geprobeerd en die draait goed.
Indruk is positief, maar als ik dan toch een minpuntje mag noemen is dat de joystick zwaar gaat met bewegingen en de spatiebalk iets te zwaar is. Maar misschien was dit ook al zo op het origineel.

Ik heb de volgende kabel aangeschaft om hem aan mijn TV te knopen: Commodore 64/128/16/+4 8-Pin DIN S-Video & RCA AV Cablec with 300 Ω Resistor.
Ik krijg het volgende beeld te zien op 2 TV's:
:strip_exif()/f/image/b8flKSWe37hIWQYVCZZ7d3qL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb geprobeerd te troubleshooten via: https://derbian.webs.com/c64diag/ Maar daar kom ik geen foto tegen die me de juiste richting in helpt.
Nieuwe kabel, doorgemeten met een multi meter, lijkt OK te zijn.
De C64 lijkt wel te werken, want als ik wat codes intik, zie ik wel iets knipperen hier en daar (excuses voor de vaagheid).
Mijn vragen (voordat ik de C64 ga opereren):
- Toch een kabel zonder de 300 Ohm weerstand moeten kopen?
- Herkennen jullie het probleem? Tips?
[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 13-06-2020 15:31 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Jouw problemen komen overeen met die uit het hoofdstukje CIA2 Faults U2.
Dank je voor je respons, en ook naar de buurman boven je.funxiun schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:23:
Check het eens op deze site: https://retrocomputerverzamelaar.nl/commodore-64-problems/
Jouw problemen komen overeen met die uit het hoofdstukje CIA2 Faults U2.
Vandaag wat Internet research gedaan, en ik ben nog niet zo overtuigd dat het de U2 chip is.
Als ik de vele tutorials lees, zijn er vele opties, en met even zovele vage beschrijvingen.
Ik heb besloten voor een 2e hands C64 te gaan. Een die zou moeten werken, en in het slechtste geval, kan ik die strippen voor werkzame componenten. Dinsdag naar België!
I have no special talent. I am only passionately curious.
Toen ik bijna de mini kocht zag ik dat de maxi uit ging komen met werkende toetsen. Echter, tot op heden nog niet gekocht.
Wil hem zeker wel hebben, maar hij blijft toch wel vrij aan de prijs. Wellicht voor kerst eens vragen.
Vind die oudere spellen toch wel leuk om zo nu en dan op te starten. En van de meeste andere consoles heb ik ook een mini liggen (en vaak ook de originele). Nu alleen nog een ZX Spectrum, maar dat is een ander topic.
Heb vroeger echt veel gespeeld. Donald's Playground, GI Joe, Giana Sisters. Spel bleef werken nadat mijn beste vriend de floppy alweer mee naar huis had genomen.
Te veel spelen om te herinneren eigenlijk.
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Als ze dat 35 jaar geleden voor elkaar zouden hebben gekregen...
It takes one to know one...
Valt me op, dat alleen de C64 mini sporadisch te vinden is, maar de maxi en de vic20 totaal niet.
Zucht, had ook eerder moeten bestellen.
De controller is trouwens ook zeer ondermaats. Je bent beter af met een degelijke controller, al dan niet met DE9 naar USB-converter, alleen heb je dan niet de mogelijkheid om de menuknop e.d. te bedienen op die controller.
Ik ben overigens een jaar geleden ofzo besmet geraakt met het C64-virus en heb via een clubje waar ik bij zit de mogelijkheid om verschillende 8-bit computers te mogen gebruiken. Ook heb ik nu verschillende C64's en 1541 disk drives gerapareerd en dat geeft mij erg veel voldoening
Er is zoals je wellicht wel weet echt een hoop aan randapparatuur en vervangende onderdelen ontwikkeld door hobbyisten die ervoor zorgen dat je nóg meer plezier uit je 8-bit computer kunt halen! Zoals de Pi1541 disk drive emulator, een wifi-modem, de Tapuino tape drive emulator, 1351 muisemulator om een standaard PS2-muis te gebruiken in GEOS en ga zo maar door. Ik heb nu een aantal van deze bordjes gebouwd door middel van het bestellen van de PCBtjes via PCBWay of JLCPCB en de losse componenten erbij te zoeken via verschillende verkopers.
Ik kon al goed solderen maar SMD had ik nog niet veel ervaring mee. Door het bouwen van deze projectjes heb ik ook op dat vlak een hoop geleerd! Wat een fijne hobby is 't toch ^^
Qua consoles heb ik genoeg 8 en 16 bit-ers en alles wat daarna komt.
Maar ben wel fan van de mini's en/of dan deze de maxi.
De ZX Spectrum variant gaat er ook nog wel een keer komen. Gewoon voor het leuk en de heb.
De Maxi heb ik nagevraagd en die schijnen wel weer geleverd te gaan worden. Dus wacht nog wel even. Twijfel of ik toch voor de mini ga of niet. Geen haast haha.
Van de controller had ik meegekregen idd. Jammer dat daar niet een betere variant voor te vinden is. Maar dat komt ooit nog wel dan.
De "Speccy" heb ik zelf (nog) niet zoveel mee maar iemand bij ons op de club wel. Hij heeft die van hem ook helemaal uitgebreid met HDMI-uit en SD-adapter om software van te laden. En ik moet zeggen, dat is wel superchique.
Wat betreft de controller van de The C64, je kunt dus ook gewoon een 2e controller aansluiten waarmee je dan daadwerkelijk speelt. Dat kan ook een originele controller zijn met USB-verloopje. Ik gebruik zelf een ArcadeR van https://retroradionics.co.uk/ en ik zie dat die nu ook een variant met USB-aansluiting verkoopt
Zag ook een mod met originele hardware naar hdmi e.d. Maar dat gaat qua prijs te ver voor mijn nut.
Qua spectrum baal ik dat mijn vader die van hem heeft weggedaan schijnbaar. Anders had ik hem heel graag gewild. Maar er zijn wel varianten te koop als mini zijnde en dat is wel tof.
Die link ga ik onthouden. Dat is wel een nette en niet al te dure oplossing voor de C64 joystick.
404 Signature not found
Nou heb ik wel materiaal, maar niet (op die plek) een tv om aan te sluiten.
In de begintopic staat dat je dan een kabel van 8pin naar video kan maken.
op 8bitsclassics.com staat een kant en klare kabel (voor een aardige prijs). Die met s-video lijkt me wel wat aangezien ik wel een video/s-video --> vga apparaatje heb liggen.
weer iemand of deze kabel ook wat meer in de buurt (ivm verzend tijd, verzendkosten en inklaring etc) te vinden is?
edit: deze kabel dus:
https://www.8bitclassics.com/product/c64-svideo/
[ Voor 5% gewijzigd door blazez op 18-10-2021 15:48 ]
Zelf deze gisteren voor Kerst gekregen. Erg leuk ding.
Nu alleen nog de firmware updaten en extra spellen er op plaatsen welke ik vroeger heb gespeeld en nog in bezit heb.
Leuk om mijn dochtertje er ook mee te zien spelen. Niks graphics, gewoon gaan en lol.
De joystick had inderdaad wel beter gekund, maar de lol is er niet minder om.
Wellicht dat er betere opties zijn met het nostalgische gevoel, maar dat zien we later wel.
De joystick voor bij deze is niet echt beschikbaar heb ik al gezien, dus 2 spelers wordt een dingetje, behalve hot seat.
Firmware geupdate en gekeken naar spellen om er op te zetten. Maar buiten Retroball (soort airhockey) heb ik geen spellen in het correcte formaat. Wat betreft conversie tools is er weinig te vinden eigenlijk.
.nib bestanden pakt hij verder niet en converteren met nibtools geeft alleen het laad scherm weer of een zwart scherm. Maar genoeg te spelen aan spellen welke ik nog niet ken van vroeger welke al op The C64 staan. Scheelt weer.
Geen vraag overigens, maar een constatering.
[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 30-12-2021 16:19 ]
Nu heb ik nog een originele Suzo Arcade joystick liggen en ik zou die graag weer willen gebruiken.
Online heb ik een soort adapters gevonden om de DB9 connector via PC aan te sluiten.
Maar die zijn of vrij duur (40 euro) of niet meer te bestellen.
Via andere sites kom ik op standaard RS232 adapters maar dat werkt niet volgens mij.
Ja ik kan ook een nieuwe kopen voor 25 euro, maar zou het heel gaaf vinden om mijn eigen oude controller weer te kunnen gebruiken.
Iemand hier nog een tip?
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Nu wil een familielid hem van mijn kopen
Wat is een redelijke verkoopprijs voor de totale set
Mvg Hans
YouTube: Finally true, Full-HD HDMI for the Commodore 64
Maar ook:
YouTube: Blue-64: plug & play bluetooth for the C64
en
YouTube: DC-64: the complete DC-Power mod for the C64
Die gast doet echt hele toffe dingen.
[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 04-01-2025 07:02 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik ga een C64C 250469 Rev B van scratch maken.
Heb de PCB en wat onderdelen binnen.. Nu de rest van de parts vinden.. Ik ga wel alles in sockets doen omdat ik niet 1 IC wil vastzetten.
Ik heb PCB van :
"SixtyClone" Commodore 64 Replica PCBs from Bob's Bits on Tindie
De meeste onderdelen:
[Commodore 64 parts kit - Retro 8bit Shop]
Super PLA van :
[Sharp 252535-01 "Super" PLA for the Commodore 64C (New Old Stock) - Retro 8bit Shop]
RF board :
https://www.pcbway.com/pr...lacement_V2_c93a9d28.html
plaatjes

[ Voor 125% gewijzigd door Stronkie op 19-05-2025 10:38 ]
Alle chips in een voetje zetten is een goed idee, maar ik zou de 8701-klokgenerator wél direct solderen. De 8701 staat in direct contact met het kristal. Kristallen zijn extreem gevoelig, een paar picofarad aan parasitaire capaciteit meer of minder kan een kristal uit balans brengen en afwijkingen in de kloksnelheid veroorzaken.
Die SuperPLA + socket heb ik wel . check die 8701 ga ik dan maar direct op het bord solderen.dmantione schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:57:
De 250469 is kwalitatief het beste C64-moederbord, maar lastig omdat de PLA een gespecialiseerde chip is waarvoor geen vervangers bestaan, je moet een origineel hebben. Daarom kiezen veel zelfbouwers voor een eerder moederbord.
Alle chips in een voetje zetten is een goed idee, maar ik zou de 8701-klokgenerator wél direct solderen. De 8701 staat in direct contact met het kristal. Kristallen zijn extreem gevoelig, een paar picofarad aan parasitaire capaciteit meer of minder kan een kristal uit balans brengen en afwijkingen in de kloksnelheid veroorzaken.
Moet eerst die Chips nog binnen krijgen.
de rest zie ik wel , tis mijn eerste soldeer project ding van commodore.
Heb al aardig wat andere dingen nu gedaan.

[ Voor 60% gewijzigd door Stronkie op 18-05-2025 18:43 ]
:strip_exif()/f/image/enYhsOqDRAUstHmH8GwHS6PX.jpg?f=fotoalbum_large)
En hij werkt als een tierelier:
:strip_exif()/f/image/QZdEMfLWzC8OQKwUyPGwAdDc.jpg?f=fotoalbum_large)