Ik ben pas sinds kort op het idee gekomen mijn CPU te overklokken (door bios instellingen te veranderen) Nu heb ik mijn (2 1/2 jaar oude)P3-450 op 522Mhz laten lopen zonder extra koeling , weten jullie of dit zonder problemen kan of niet?, het loopt prima, maar aangezien er geen thermometer op mijn oude BX MB'tje zit weet ik niet of tie warm loopt, of lopen die oude P3's koel genoeg?...
Je merkt het vanzelf als hij te warm wordt, want dan stopt hij ermee
En ik denk niet dat je proc. te warm wordt...
They made me do it.
Voor zover ik weet is er maar 1 type P!!!-450. De Katmai.
Je merkt ut vanzelf wel als ie instabiel begint te lopen en veel BSOD's krijgt...
Check anders ff na dagje draaien hoe warm ie aanvoelt...
Check anders ff na dagje draaien hoe warm ie aanvoelt...
Om de temp zou ik me niet al te druk maken; heb zelf een PII 400 gehad die 533MHz liep, zonder extreme maatregelen. Enne, net als hierboven al gezegd: ze kappen er zelf mee als het ze te heet wordt (ingebouwde thermal diode). Z'n core mag trouwens max 90o C worden, dat haal je niet zo snel, en je voelt het ook wel als je 'm aanraakt
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
de 450 is -sorry dat ik het zeg- de slechtste pentium ooit... je wil echt niet weten hoeveel ik er daarvan op de td heb gezien die verrot waren, ze verdelen hun eigen warmte niet goed, dus dat wil zeggen, dat ze op een bepaalde plek (het mmx gedeelte) idioot heet worden... fikt dus door. mijn advies daarom:
---NIET DOEN!!!---
---NIET DOEN!!!---
Ik heb al 2 jaar een P3-450. Nooit problemen mee gehad hoor.
Verwijderd
ik zeg ook niet dat ze allemaal kapot gaan.... maar de uitval ligt gewoon veel hoger als bij andere cpu'sOp dinsdag 17 juli 2001 21:59 schreef Wannapuf het volgende:
Ik heb al 2 jaar een P3-450. Nooit problemen mee gehad hoor.
<Slaat nerges op, solly
, ik moet leren lezen>
Ok, bedankt, ik dacht het al wel, want hij loopt gewoon net zo perfect als anders! nog vraagje, in het bios kan ik de cpu zelfs op 750Mhz (150Mhzx5)laten lopen (door de FSbus snelheid extreem te verhogen) maar bij hogere snelheden als 115Mhz wil ie niet opstarten, kan die bus van dat MB(Shuttle)dat dan niet aan, of de cpu niet?
P3-500 (slot1 = katmai) draait hier op 5 x 125 (ipv 5 x 100) = 625, temperatuur wordt niet eens gek veel hoger, geen BSOD's, helemaal geen problemen. Hoor vaak dat de slot1 P2 (400, 450) en P3 (450/500/550) slecht overklokbaar zijn maar dat is echt exemplarisch... heb hier dus die P3 en een P2-400 die niet hoger wil als 440....
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
--> [forum=7] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Mijn PIII 450 loopt al een hele tijd op 504 stabiel zonder extra koeling of wat, hoger niet geprobeerd (tis nu meer een pc voor de family
), 750mhz ga je niet halen (150mhz is al zeer hoog, maar een multiplier van 5 is gewoon niet mogelijk met een PIII 450 = 4.5 x 100 waarbij de 4.5 gelockt is)
Move PMG -> DOC.
Aannames zijn fataal.
Een PIII 450 is de 'oude' garde. Dus 0,25 micron met externe L2 cache.
Deze komen bijna NOOIT hoger dan 600 Mhz.
Je mag blij zijn als je 550 haalt.
Je kan op je BX wel een snellere PIII draaien natuurlijk en die overclocken.
Deze komen bijna NOOIT hoger dan 600 Mhz.
Je mag blij zijn als je 550 haalt.
Je kan op je BX wel een snellere PIII draaien natuurlijk en die overclocken.
Coïtus ergo sum
ik kan mijn p3 450 @ 600 laten draaien, en dan wordt ie idle maar 28c (met een Tennmax p3 stf straaljager)
Mijn p3-450 loopt ook goed op 558.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
Nah double_j_wicked,
K'heb al dik een jaar een dual p3-450, op mn werk hadden we een hele berg servers met p3-450 en die draaide allemaal al heeeeel lang perfect. maar ok.
m'n dual 450 draait op 500 zonder probs (mobo kan niet hoger dan 112 fsb
)
K'heb al dik een jaar een dual p3-450, op mn werk hadden we een hele berg servers met p3-450 en die draaide allemaal al heeeeel lang perfect. maar ok.
m'n dual 450 draait op 500 zonder probs (mobo kan niet hoger dan 112 fsb
same here.. mijn goeie ouwe P!!! 450 draait lekker op 602 hele mhz-jes
standaard koeling....
standaard koeling....
het geheugen kan het niet meer aan denk ik, want dat is waarschijnlijk maar 100mhz geheugen.Op dinsdag 17 juli 2001 22:07 schreef eelcoz het volgende:
Ok, bedankt, ik dacht het al wel, want hij loopt gewoon net zo perfect als anders! nog vraagje, in het bios kan ik de cpu zelfs op 750Mhz (150Mhzx5)laten lopen (door de FSbus snelheid extreem te verhogen) maar bij hogere snelheden als 115Mhz wil ie niet opstarten, kan die bus van dat MB(Shuttle)dat dan niet aan, of de cpu niet?
en die 150x5 zal je niet halen omdat er een MP van 4.5 is. Maar een max van 4.5x150=675 is ook niet slecht. Maar dit is onhaalbaar zonder stikstof
mijn P3-550 wil tot max 112FSB (616MHz). is wel redelijk overklokbaar moet ik zeggen. in principe kan ie wel hoger maar dan krijg ik problemen met mijn PCI-kaarten (TV-kaart/netwerkkaart o.a.) en mijn PC100 geheugen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Een PIII 450 is met gemak door te klokken op 558mhz met een standaard cooler. Hiermee word hij niet overdreven warmer of crash gevoeliger.
Hij heeft bij mij op deze manier voorzeker 1.5 jaar dienst gedaan. En dat terwijl toen ik 'm kocht, de nieuwste Intel proc. was van die tijd.*D
Hij heeft bij mij op deze manier voorzeker 1.5 jaar dienst gedaan. En dat terwijl toen ik 'm kocht, de nieuwste Intel proc. was van die tijd.*D
BMW 535D
Ik heb ook nog een PIII450 staan die al een jaar stabiel loopt op 630 Mhz (140 FSB).
Zit wel een Golden Orb op. Hij wordt zo'n 40 graden. Het gaat ook wel om welke stepping je hebt, ik heb de sl35D en dat is wel een goeie. De boxed versie van de sl35D schijnt ook goed te zijn, maar die weet ik ff niet.
Vaak is het idd zo, gewoon rustig proberen en als ie vastloopt op die nieuwe snelheid een stapje terug en klaar.
Zit wel een Golden Orb op. Hij wordt zo'n 40 graden. Het gaat ook wel om welke stepping je hebt, ik heb de sl35D en dat is wel een goeie. De boxed versie van de sl35D schijnt ook goed te zijn, maar die weet ik ff niet.
Vaak is het idd zo, gewoon rustig proberen en als ie vastloopt op die nieuwe snelheid een stapje terug en klaar.
Pagina: 1