Toon posts:

PS4 monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een PS4 met een Sony Bravia KDL-50W815B. Ik merk dat voor Fifa spelen deze TV te groot is (126 cm) en ik wil liever gamen op een monitor. Op dit moment verplaats ik mijn PS4 naar mijn monitor (Asus VC239H), maar ik merk dat deze monitor mijn Fifa niet goed afspeelt. Lange tijd dacht ik dat het aan de servers lag, die ook niet al te best zijn, maar gisteravond heb ik de hele avond gegamed op TV, toen 3 potjes op de monitor, wat erg traag liep. Toen ik daarna de PS4 2 min later weer op de TV speelde was alles weer soepel en prima. Dit is een probleem dat ik al weken heb en ik wil nu actie gaan ondernemen omdat ik uiteindelijk wel graag wil Playstationen op een monitor.

Nu wil ik ten eerste vragen of ik niet iets aan deze monitor kan veranderen (in de menu's) zodat mijn PS4 weer soepel loopt. Want op internet staat dat deze monitor zou moeten voldoen. En anders wil ik vragen welke monitor wel zou voldoen aan mijn eis om fatsoenlijk Fifa te spelen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Groeten,

Dave van den Berghe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:22
Kan het niet ook zijn dat je draadloze verbinding slechter is op de locatie van je monitor? Gezien je je PS4 verplaatst kan het zijn dat hij op de ene plek (bij de TV) een beter signaal heeft dan op de andere (bij de monitor).

Wat versta je onder niet goed/niet soepel? Alleen stotteringen in-game, input lag, of ook traagheid in de menu's?

Daarnaast hebben monitoren vaak een game modus, je zou eens verschillende opties langs kunnen gaan bij je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Een TV die te groot is? Hoe moet ik dat zien? Wat mij betreft kan een TV niet groot genoeg zijn, tenzij je er natuurlijk 30 cm vanaf zit.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 11-07-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik bij zowel de monitor als TV een internetkabel. Dus qua signaal zal het niet veel verschil maken, lijkt me?

Dat het op de TV vlekkeloos loopt en op de monitor lijkt er een vertraging in te zitten. Dan bedoel ik dat spelers traag bewegen, spelers over elkaar heen vallen en alles stroperig aan voelt. Het rare is dat dit op de TV niet zo is, dat het mij lijkt dat lag geen rol kan spelen in dit verhaal.

Ik heb de monitor zowel op Game Modus als Regulier als Nightview gezet en niks werkte voor mij. Terwijl de TV de hele avond en daarna gewoon prima en soepel liep zonder vertraging. Dit is al enkele weken zo, dus of er is iets mis met de locatie (of HDMI kabel, voor de monitor heb ik een andere HDMI kabel dan voor de TV?) of de monitor kan het niet aan.

Ik zit ongeveer 2 meter van de TV af, maar de TV is 126 meter breed en het veld (voor Fifa) is gewoon te breed. Dat is een van de redenen dat ik graag op een monitor Fifa speel, want qua concentratie is het veel beter. Op de monitor kan ik alles in de gaten houden, op de TV mis ik delen in mijn zicht.

Mijn vraag is eigenlijk ook op deze monitor niet geschikt is en of een andere monitor zou helpen? Of dat het toch iets met de verbinding is (wat ik me niet goed kan voorstellen gezien dezelfde internet kabel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:09:
Ik gebruik bij zowel de monitor als TV een internetkabel. Dus qua signaal zal het niet veel verschil maken, lijkt me?

Dat het op de TV vlekkeloos loopt en op de monitor lijkt er een vertraging in te zitten. Dan bedoel ik dat spelers traag bewegen, spelers over elkaar heen vallen en alles stroperig aan voelt. Het rare is dat dit op de TV niet zo is, dat het mij lijkt dat lag geen rol kan spelen in dit verhaal.

Ik heb de monitor zowel op Game Modus als Regulier als Nightview gezet en niks werkte voor mij. Terwijl de TV de hele avond en daarna gewoon prima en soepel liep zonder vertraging. Dit is al enkele weken zo, dus of er is iets mis met de locatie (of HDMI kabel, voor de monitor heb ik een andere HDMI kabel dan voor de TV?) of de monitor kan het niet aan.

Ik zit ongeveer 2 meter van de TV af, maar de TV is 126 meter breed en het veld (voor Fifa) is gewoon te breed. Dat is een van de redenen dat ik graag op een monitor Fifa speel, want qua concentratie is het veel beter. Op de monitor kan ik alles in de gaten houden, op de TV mis ik delen in mijn zicht.

Mijn vraag is eigenlijk ook op deze monitor niet geschikt is en of een andere monitor zou helpen? Of dat het toch iets met de verbinding is (wat ik me niet goed kan voorstellen gezien dezelfde internet kabel)?
Je geeft aan dat spelers over elkaar heen vallen (dik gedrukt in je quote).
Dan praat je over gameplay en dat heeft niets te maken met wat voor beeldscherm je gebruikt.

Dat alles sloperig aanvoelt kan te maken hebben met het aantal Hz (verversingssnelheid ) van je beeldscherm.
Ik heb namelijk op mijn slaapkamer een 3 jaar oude LG scherm staan en daarop kan ik gewoon niet gamen vanwege het feit dat de verversingssnelheid laag ligt.
in mijn huiskamer heb ik een LG C7 en daarop kan ik aardig spelen, maar inderdaad erg groot wat leuk is voor casual gaming. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zovaak op mijn console speel en ik vrede heb dat het wat minder vloeiend is dan op mijn PC.

Op een kleinere monitor spelen (bijvoorbeeld maximaal 27"inch is in mijn ogen ook fijner dan op een grote scherm in je woonkamer.
Met 2 meter afstand ben je snel afgeleid door de dingen die eromheen gebeuren.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat over elkaar heen vallen gebeurd ook wel op de TV, maar veel meer op de monitor. Maar het lijkt vooral heel traag en stroperig. De servers van Fifa zijn niet mega sterk, maar ik vind het wel erg vreemd dat het op de TV 2 minuten nadat ik de PS4 van de monitor heb losgekoppeld weer goed aan voelt. Ik heb op de monitor ook wel eens prima gespeeld, maar dit is weken geleden. Het rare is dat de monitor ook gewoon prima specificaties heeft (60 hz framerate, 5 ms input lag, daar lijkt niets mis mee). Ik weet niet helemaal wat ik ermee moet, want het lijkt meer op lag dan echte vertraging in de beelden. Maar ik gebruik dezelfde internetkabel bij de monitor en TV, alleen de HDMI kabel is verschillend.

Ja, de TV is ook gewoon niet ideaal om te gamen. Daarom wil ik er achter zien te komen waarom het op mijn monitor niet werkt. Want er moet een reden zijn dat ik al weken niet lekker kan gamen op mijn monitor, terwijl dit eerst redelijk ging. Ik denk dat de monitor voldoet, maar er gaat iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 00:49
Ik ben destijds ook tijdelijk van een tv naar een monitor gegaan namelijk de LG 27UD58. Dit ging perfect. Zo goed zelfs dat ik een tijdlang niet op mijn 50 inch tv(een Sony W828b) heb gespeeld. Mijn monitor is vast wat oude dan die jij noemt maar ik heb nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat die monitor niet in een of andere speciale modus te draaien? Hij zou 60Hz aan moeten maar bij een onderste grens van 5ms gray-gray, vraag ik me dus af of de monitor niet "toevallig" op een rare frequentie staat te draaien.

Maar, de monitor heeft dus ook HDMI? Heb je al eens iets anders erop aangesloten zoals je TV-decoder? Een PC? Hoe is het gedrag van het beeld dan?

Zoals je al aangeeft; zonder online spelen zie je op de TV minder problemen dan op de monitor. Je internetverbinding en UTP-kabels lijken me dan ook uitgesloten als oorzaak alsmede de servers van FIFA.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor staat op game modes te spelen. Gisteravond heb ik um van nightview naar speciale modes gezet. Verder heb ik niks aangepast. Hoe weet ik op welke frequentie de monitor draait?

Ja, ik gebruik HDMI voor de PS4, maar ook voor PC games. Voor PC games zijn er geen problemen en draait alles soepel. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Ja, ik speel in Fifa altijd online en op de TV loopt het veel soepeler dan op de monitor. Binnen dezelfde altijd 2x geswitched van TV naar PC naar TV en de TV was prima en de PC was echt heel slecht (heb 3 potjes gespeeld op verschillende modus). Ja, ik denk dat mijn internet gewoon prima is. Ik ben heel benieuwd waarom het op de monitor niet lekker loopt.

Btw de menu's lopen wel vlekkeloos op de PS4 op monitor. Daar zitten geen problemen in. Het is voor gameplay technisch dat het echt niet loopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb uiteindelijk gekozen om deze monitor te kopen na wat Gegoogled te hebben:

https://www.bol.com/nl/p/...M-slot-opn1_B3_product_0_

Als dit niet bevalt kan ik het gratis terugsturen. Als het wel werkt weet ik dat het aan mijn huidige monitor ligt. Ik hoop dat deze nieuwe monitor het probleem op lost voor mij. Deze monitor staat bij veel sites het best aangeschreven voor PS4 monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:55:
Heb uiteindelijk gekozen om deze monitor te kopen na wat Gegoogled te hebben:

https://www.bol.com/nl/p/...M-slot-opn1_B3_product_0_

Als dit niet bevalt kan ik het gratis terugsturen. Als het wel werkt weet ik dat het aan mijn huidige monitor ligt. Ik hoop dat deze nieuwe monitor het probleem op lost voor mij. Deze monitor staat bij veel sites het best aangeschreven voor PS4 monitoren.
Tip die ik ook meestal geef.
Gebruik de orginele HDMI kabel die meegeleverd wordt met de PS4.
Ik heb ooit een probleem gehad dat een andere HDMI kabel ervoor zorgde dat mijn console niet herkend werd door mijn beeldscherm.
Terwijl dat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn, want HDMI is HDMI wat alleen maar 1 of 0 doorstuurt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pagina: 1