Eigenaarshistorie occasion eigenaardig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Beste Tweakers,

Ik heb een occasion op het oog, bij het nakijken van de eigenaarshistorie vielen mij een aantal zaken op, de auto is eerst van een fleetowner geweest en daarna van 4 verschillende (erkende) bedrijven. Bij een simpele kentekencheck wordt er vermeld dat de auto 2 eigenaren heeft gehad. (Enkel de fleetowner en de particulier worden dus vermeld)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik kan dit deels verklaren i.v.m het op kenteken zetten op 30 december, zal waarschijnlijk een financieel voordeel hebben opgeleverd waarna de auto niet is verkocht voor gelange tijd?

Auto is dus net geen 5 jaar oud en heeft nu iets meer dan 60.000 kilometer gereden en is verder netjes, staat voor een marktconforme prijs te koop bij een autodealer van een ander merk. Wat zou deze eigenaarshistorie kunnen betekenen voor de auto? Reden om hem te laten staan?

Dank voor jullie input alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Om wat voor auto gaat het? Kan zijn dat het een winkeldochter is en gewoon niet snel verkocht wordt. Kan ook zijn dat hij verschillende keren is gewisseld als dealervoorraad. Ik zou me er niet al te druk om maken, mits de auto gewoon netjes z'n beurten heeft gehad.

Kans is groot dat de eerste eigenaar hem als oud demo auto gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het roept in elk geval vragen op. Aangezien de eerste eigenaar een Fleetowner was, gaat het denk ik om een ex-leaseauto? Dat is het raar dat deze al binnen het jaar van eigenaar wisselt. Oorzaak kan zijn dat iemand uit dienst gaat en geen van de collega's de auto over wil nemen. Maar het kan ook zijn dat de berijder ontevreden was over de auto en hij een nieuwe heeft gekregen waarna deze de verkoop in is gegaan.

Vervolgens lijkt er 'geschoven' te zijn met de auto. Bedrijven hebben een hekel aan winkeldochters; die gaan dan vaak naar een bevriend autobedrijf in een andere regio om te kijken of er daar meer succes is. In aug 2015 heeft een particulier hem gekocht maar na 2,5 jaar weer ingeruild. Dat is ook vrij kort, zeker met dit soort km-standen.

Al met al doet het vermoeden dat er wat aan de hand is met de auto dat nooit goed opgelost kon worden...

Maar goed, dat is en blijft speculatie van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien een hele gekke vraag, maar wat zegt de verkopende partij hierover?

Als ze een goed verhaal hebben zou het best kunnen, als ze vaag gaan doen weet je dat je op moet passen.

Een andere vraag die ik altijd heb, hoe betrouwbaar is dat raport wat je hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2018 14:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Is het een luxe wagen? Audi, Mercedes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47
Waar kun je dergelijke rapporten opvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 12:47
Wat er gebeurt KAN zijn, is dat de wagen op de bedrijfsvoorraad van een andere vestiging is gezet vanwege een verplaatsing. Dan wordt het voertuig overgeschreven op de bedrijfsvoorraad van die vestiging. Dit is noodzakelijk om het voertuig onder de verzekering van het wagenpark te laten vallen.

Als deze vestiging een losse registratie (eigen b.v. of oude registratie na overname) bij de RDW heeft, dan ziet de RDW volgens mij het officieel als een andere eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Even als reply op jullie allen;

Het gaat om een Fiat Punto Twinair, normale uitvoering in het Zilver.. Lijkt me dus geen zeer moeilijk verkoopbare occasion gezien de aantallen die er van rondrijden. (Of misschien juist wel dus.. vraag is er in ieder geval wel naar)

Auto heeft naar wat ik kon zien in het boekje onderhoud gehad naar fabrieksvoorschriften.

Heb de verkoper niet specifiek gevraagd naar de historie van de auto.

Deze rapporten zijn op te vragen bij verschillende websites, waaronder het RDW zelf.
https://www.rdw.nl/partic...n-tot-9-jaar-terug-inzien

Ik heb zelf een rapport opgevraagd via Finnik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 15:59
Persoonlijk zou ik dit niet doen, omdat ik zelf een knagend gevoel zal houden omdat ik niet exact weet wat het verleden van de auto is. Ook al zou het een goed uitlegbare reden zijn, het gevoel blijft.

Ooit een product gekocht met geopende verpakking, was niets mee aan de hand, deed het ook gewoon zoals het moest. Maar toch een knagend gevoel..

En aangezien het, zoals je aangeeft een veel voorkomende auto is voor een normale prijs, vind je ook een ander..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Vraag de verkoper eventjes, dan heb je duidelijkheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:27
Als ik de history zo zie doet mij dit denken aan een verhuur auto (fleet owner). Die is daarna terug gegaan naar de leverende dealer (standaard terugkoop regeling in deze branche), 6 tot 12 maanden is een redelijk gebruikelijke leeftijd voor verhuur auto's om weer terug te gaan. De dealer heeft dan jonge occasions staan. Die kon hem niet kwijt, of had te veel voorraad, en de auto is vervolgens een aantal keer verhuisd van dealer/handelaars etc, steeds in de handelsvoorraad. Het is ook redelijk gebruikelijk dat als een auto x maanden in de showroom staat, dat hij dan verhuisd, of naar een handelaar gaat. Uit eindelijk verkocht aan een particulier. Die heeft er bijna 3 jaar in gereden en nu staat hij weer sinds 2 maanden in de handels voorraad.
Dat het een courante auto is die niet moeilijk verkoopbaar zou moeten zijn geweest, maakt niet uit. Als hij niet verkoopt moet hij weg. in de showroom staan kost tenslotte ook geld.
Pagina: 1