Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:35
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn HBO studie. Ik heb ook nog een gaming pc staan, dus een beest van een machine hoeft het niet te worden. Maar ik ben wel op zoek naar iets degelijks. Op dit moment heb ik een Asus N56VZ-S2415H waar ik sinds 2012 erg tevreden over ben, echter begint hij wat kuren te vertonen.

Wat ga je met je laptop doen?
Office pakket, internet, af en toe Photoshop/Lightroom.
Wat is je budget?
Rond de 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yes
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus, HP, Lenovo. Maar ik heb tot nu toe altijd Asus gehad :) Ik sta zeker open voor (goede) alternatieven.

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor laptops op zowel webshops, pricewatch van Tweakers en hier ook reviews van op YouTube aan het kijken (wanneer beschikbaar).

Recent zag ik in de pricewatch dat Asus (zeer recent) met een nieuw Zenbook model is uitgekomen op 6 juli 2018.
Dit betreft de volgende laptop:
Asus UX430UA-GV265T
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV265T

Zo zag ik ook de ietwat oudere, bekende blauwe Zenbook die al best veel reviews heeft.
Dat is dus deze:
Asus UX430UA-GV259T
pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV259T (Qwerty toetsenbord)

Ik heb ze eens beide in de vergelijkingsfunctie gezet en volgens mij is de grijze GV265T een soort van opvolger van deze?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1069119;1185007/
Wat ik me dan afvraag. Waarom is de nieuwe dan nog 100 euro goedkoper (849 tegenover de blauwe 949)?

Ik vind het erg jammer dat er nog niet echt een review is van dit nieuwe model, logisch omdat hij pas nét op de markt is blijkbaar. Maar daarom ben ik wel een beetje sceptisch om deze te gaan bestellen.
Als jullie nog andere goede alternatieven hebben hoor ik het graag!

B.v.d. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:07
Geen idee waar dat prijsverschil in zit, maar volgens mij is het dezelfde laptop. Alleen de kleur is anders. De 259 is overigens duurder geworden, want ik heb er een paar week terug 899 voor betaald bij Bol.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:56

woutur

Klauwtjes uit!

Grappig, ik vroeg me precies hetzelfde af. Ik wil een kleine zakelijke laptop die makkelijk te vervoeren is. Ik zal dan wel wat verloopkabels en stekkers moeten aanschaffen maar dat zijn de kosten ook niet op Aliexpress.

Ik heb geen verschillen in de pricewatch of op andere websites kunnen vinden.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:07
Dan zal het hem puur in de kleur zitten. Overigens is het naar mijn mening een erg fijne machine.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik beantwoord je vraag niet, maar kan je de UX serie wel zeker aanraden. Heb zelf de UX410U, echt heel erg prettige laptops.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:35
Heb wel op Youtube wat reviews gevonden van de UX430UA, maar er zijn natuurlijk meerdere, ook oudere modellen. Bij een paar zag ik een grijze met soortgelijke specs echter is er nergens in deze video’s het precieze modelnummer te vinden. Het lijkt op de GV265T. Echter zou hij dan in de USA al sinds april in de winkel moeten liggen??
YouTube: Got Coil Whine? Asus Zenbook UX430UA i5 8250U Ultrabook - Netcruzer ...

Wat ik hier en daar tegen kom is dat deze UX430UA modellen flink last zouden hebben van coil whine. In de comments op die video reageren meer mensen met hetzelfde probleem. Daarnaast is de behuizing tussen het toetsenbord wel heel erg flexibel..

Ben ook altijd bang voor een slecht werkend trackpad. In de winkel voelen ze allemaal zo slecht pfff.. Mijn N56VZ heeft echt een top trackpad, stevig en een duidelijke klik.

Ik weet het nog niet zo met dit model..
Pagina: 1