Toon posts:

fanbus probleem met dual led.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een tijdje geleden een mooie fanbus gemaakt maar nu wil ik met 2 leds gaan werken. Probleem:
Afbeeldingslocatie: http://www.fanbus.com/thelab/Schematics/dv_712_dual_led.jpg

hier zie je dat 1 schakelaar 6 pootjes heeft, maar ik heb er helaas dus maar 3 per schakelaar zitten. Is het toch mogelijk om een 2de led aan te sluiten op de 1 of andere manier zonder dat ik nieuwe schakelaars hoef aan te schaffen(zijn prijzig nl.)

greetz neo

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Het kan wel maar niet meer met het schema wat jij hebt je moet dan wel het een en ander aanpassen. Of toch maar een schakelaartje halen. kosten 2,75 ofzo (Radio Piet).
Moet je maar een biertje minder drinken tijdens de zomerfeesten. ;)

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Hmm, als ik er nu nog een keer naar kijk hoef je eigenlijk vrij weinig om te leggen.
Het enige wat je moet doen is de led om solderen. Twee polen bij elkaar draaien en op het midden contact solderen. De andere kant van de led's soldeer je afzondelijk op de buiten contacten. LET WEL, de weerstands waarde van rood klopt dan niet meer. Groen blijft hetzelfde rood moet minder worden. Zo uit m'n hoofd 180 Ohm. Qua vermogen moet dat ook wel goed gaan. Anders moet je wat zwaadere weerstanden nemen.

Succes

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Krijg je dan geen probleem dat de weerstand voor de fan komt te staan??

DOM |:( natuurlijk niet staat dan paralel