[Showcase] Hong Kong

Pagina: 1
Acties:
  • 1.520 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik ben met enige regelmaat in Hong Kong, maar ben dan niet altijd veel met fotografie bezig. Eten en socializen heeft dan vaak wat voorrang. :9 Afgelopen februari zijn we weer geweest, en deze keer heb ik wat extra tijd genomen voor her en der een foto. Al was het maar om mijn nieuwe camera en UWA lens uit te testen die ik daar heb gekocht. Soort van GAS verantwoording afleggen, om het zo maar te zeggen :+ ;)

Iets wat ik graag wilde uittesten was de high resolution mode van Olympus, die een 80mp RAW foto oplevert door 8 foto's te combineren. Ik kwam er al snel achter dat dit ook een ideaal hulpmiddel was voor long exposure fotografie. Het combineren van bijv. 8 keer een foto met 5 sec sluitertijd, levert een vergelijkbaar effect op als in een foto met 40 sec sluitertijd. En dat zonder moeite te hoeven doen in photoshop om deze beelden te combineren.

Hieronder een aantal foto's van mijn trip in februari. Voornamelijk de focus gelegd op gebouwen en skylines. Ik heb ook redelijk wat geprobeerd qua straatfotografie, maar dat is iets voor een andere dag eventueel ;) .

Een groot deel is ook op de volledige hoge resolutie beschikbaar, dus klik vooral even door voor extra details!

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/918/43279930912_fb11ef8283_c.jpgCruise Terminal Sunset View by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/844/41519760740_8ee75c7cb8_c.jpgVictoria Harbour Sunset by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1763/42425851595_e2df98a05f_c.jpgLugard Road Sunrise View by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1804/43279862252_22cfd02559_c.jpgView from Langham Place by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1824/41519858330_615614593e_c.jpgTai O Village at Night by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1807/42425788495_b0737c0be0_b.jpgInto the Sky pt 2 by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/924/28460590277_54ea18ed2b_c.jpgLangham Place by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1785/29460001608_59be005bfc_c.jpgCity Density by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/921/43329420051_e2ce789b56_b.jpgPatterns by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1788/43329440281_e23ef89a37_c.jpgView from Garden Hill by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1766/41519929740_80d202a29b_c.jpgKwong Fuk Estate by Marcel Samson, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/927/28460576137_0b4e634133_c.jpgNathan Road Crossing by Marcel Samson, on Flickr

#bonus
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/917/29459772608_850bc78faa_c.jpgChungking Mansions by Marcel Samson, on Flickr
Valt een beetje buiten het thema, maar wilde ik toch even plaatsen. Wellicht leuk voor mensen die Chungking Express weleens gezien hebben :) .

EDIT:

#bonus 2:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1830/28460854837_2970ed2673_c.jpgMontane Mansion by Marcel Samson, on Flickr
Tegenwoordig echt de meest cliché plaat uit Hong Kong, maar toch moest ik hem maken! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sjekster op 12-07-2018 10:52 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:27

m0nk

16-09-2003 15.15

Mooie serie. Ben er in december ook weer 2 weken geweest. Mijn vader is er geboren en als ik de foto's zie heb ik gelijk weer zin om het vliegtuig in te stappen.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind het eigenlijk best toffe foto's hoor!

Even snel wat random opmerkingen:

#8: die lantaarnpaal stoort wel echt vind ik, kan best weggecropt worden, er is nog genoeg plaat over dan.
#1: mooie foto. mij stoort alleen de verhouding van de hoeveelheid water op de voorgrond en de redelijk krappe kadering bovenin. Ik zou dat iets meer gelijk trekken zodat het wat beter in verhouding is. Prachtige kleuren en sfeer wel!
#12: goed gebruik gemaakt van de wide angle en tóch een soort van panorama-effect te creeeren. Vind ik wel mooi; je hersenen vullen wel zelf in hoe hoog het aan de bovenkant is. Het wijdsheideffect is goed gelukt!

#9: zoiets zie je vaak voorbij komen, maar ik blijf het apart vinden, strak!

#2: horizon helt naar links, en rechts is het wat te donker. De highlights van de zon en de ruimte eromheen zijn een beetje onnatuurlijk. Wellicht dat multiexposure hier wat meer ruimte had kunnen bieden. Het is wel zondermeer een sfeervolle foto.

#6: ik snap echt wel wat je hier gedaan hebt, maar de schuinte vind ik zelf over de hele foto niet zo lekker wegkijken. Ik denk dat dat met name is omdat het schuingefotografeerde gebouw links (wat duidelijk de richtlijn was) iets te heftig het beeld vult waardoor de rest iets minder opvalt.

#4 en 5 zijn erg sfeervol. Ik moest meteen denken aan de goeie skyline foto's van @Terryb47 .

Al met al vind ik dit wel een erg geslaagde serie wat mij betreft. Er ligt wat meer nadruk op architectuur en skylines en niet zo zeer op alle aspecten van Hong Kong, maar dat is in principe niet erg. Goeie sfeer, mooie kleuren!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Dank voor de complimenten, beiden! :)

@Deathchant
#8: die lantaarnpaal stoort wel echt vind ik, kan best weggecropt worden, er is nog genoeg plaat over dan.
Die lantaarnpaal had ik er eigenlijk opzettelijk ingelaten, ik vond het een leuk detail in de foto. Ik snap echter wel wat je bedoelt.

#12: goed gebruik gemaakt van de wide angle en tóch een soort van panorama-effect te creeeren. Vind ik wel mooi; je hersenen vullen wel zelf in hoe hoog het aan de bovenkant is. Het wijdsheideffect is goed gelukt!
Prettig toeval gok ik, ik had gewoon veel wegdek in de foto wat ik naderhand heb weggeknipt! :+

#9: zoiets zie je vaak voorbij komen, maar ik blijf het apart vinden, strak!
Ze hebben dit heel veel in dit soort steden inderdaad, om toch nog een beetje onderscheid te maken tussen de verder 13 in een dozijn appartementencomplexen. Ik heb nog zat uitermate kleurrijke voorbeelden.

Tip: zoek eens het boek "Architecture of Density" op van Michael Wolf. Heerlijk boek met soortgelijke (maar betere) foto's!

#2: horizon helt naar links, en rechts is het wat te donker. De highlights van de zon en de ruimte eromheen zijn een beetje onnatuurlijk. Wellicht dat multiexposure hier wat meer ruimte had kunnen bieden. Het is wel zondermeer een sfeervolle foto.
Mee eens, de highlights zijn wat overbelicht. Ik blijf dat altijd lastig vinden met long exposures...
Overigens helt de horizon volgens mij niet, de gebouwen staan volgens mijkaarsrecht, evenals de verre horizon aan het water (ik heb de guided upright tool gebruikt in lightroom). Je kijkt echter schuin tegen de oever aan, waardoor het wellicht lijkt alsof het helt.

#4 en 5 zijn erg sfeervol. Ik moest meteen denken aan de goeie skyline foto's van @Terryb47 .
Thx, dat vind ik een fijn compliment! Nick maakt prachtige stadsfoto's! @Terryb47 Mochten we ooit tegelijkertijd in HK zijn, dan moeten we zeker eens op pad! ;)

Al met al vind ik dit wel een erg geslaagde serie wat mij betreft. Er ligt wat meer nadruk op architectuur en skylines en niet zo zeer op alle aspecten van Hong Kong, maar dat is in principe niet erg. Goeie sfeer, mooie kleuren!
Thx! Mocht deze testcase bevallen, dan zal ik eens kijken naar een reeks met wat andere type foto's uit HK :)

Ik heb overigens nog een 2e bonus foto toegevoegd, een heerlijke cliché plaat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 21:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Mooie serie, top

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21

Garyu

WW

8 en 9 vallen heel erg buiten de serie. Mooie foto's, maar in een heel andere toning, setting en boodschap. Ik zou ze weglaten uit de serie om het totaal beter te maken. Zonder die twee foto's zou ik direct zeggen: showcase :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Achter de schermen even met het team besproken en hoewel we niet alle shots "showcase" vinden, zit er wel genoeg in dat het goed maakt, dus bij deze:

--> Showcase!

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:33

qless

...vraag maar...

Hele mooie serie, voor mij springen er uit #1 en #11.

Jammer dat toen ik er was ik nog geen fotografie deed :(

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mooie serie en leuk om long exposures icm die high es mode te zien. Ben zelf ook in "the market" voor een G9.

Vooral 1, 6 en 10 springen er ver bovenuit voor mij. De kracht van (goed) licht.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wiieeeee, showcase, thx! oOo
sys64738 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:49:
Mooie serie en leuk om long exposures icm die high es mode te zien. Ben zelf ook in "the market" voor een G9.

Vooral 1, 6 en 10 springen er ver bovenuit voor mij. De kracht van (goed) licht.
Als het op de G9 net zo werkt, dan ga je er wel plezier mee hebben. Ik heb zelf een E-M1 mark II. Ik wist in 1e instantie niet eens dat je er long exposure mee kon doen, ik had altijd begrepen dat de totale exposure binnen 1 sec moest vallen. Bleek gelukkig niet zo. Ik heb exposures van 50 sec gemaakt, effectief 400 sec dus :o.

Wat betreft goed licht: ik had enorm veel pech eerlijk gezegd. Meerdere dagen bij de cruise terminal gestaan voor zonsondergang, en elke keer ging het compleet naar de knoppen net voor het gouden uurtje 7(8)7

#10 ook, het wolkendek was veelbelovend nét voor golden hour, maar begon compleet dicht te lopen naarmate het naderde.

Altijd veel bewolking / smog gehad, maar goed, je hebt het er mee te doen op een vakantie he? :). Vooral zonsopkomsten baal ik van. Ik ben in 2 trips denk in 6x The Peak opgelopen om zonsopkomst vast te leggen, maar het was echt elke keer enorm smoggy / foggy / bewolkt, waardoor je soms de zon geeneens zag. Het werd gewoon steeds lichter :+ . Dit ondanks dat het weerbericht steeds veelbelovend was de avond daarvoor. Dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. Vriendin ook, die bleef na poging 1 lekker in bed liggen :+ Nou ja, het was wel elke keer een lekkere wandeling naar boven :).

[ Voor 26% gewijzigd door Sjekster op 12-07-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:22
Mooie serie. Leuk om te zien, ben er een tijdje terug ook geweest, 2x stopover gehad van een paar uur, konden we mooi de stad even bekijken. De lichtshow op de skyline was ook leuk om te zien :)

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:11
#3, #4 en #11 zijn mijn favorieten.

Toffe serie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Sjekster schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:53:

Thx, dat vind ik een fijn compliment! Nick maakt prachtige stadsfoto's! @Terryb47 Mochten we ooit tegelijkertijd in HK zijn, dan moeten we zeker eens op pad! ;)
kijk dat vind ik erg leuk om te horen (ook van jou @Deathchant :) ik woon tegenwoordig in HK dus als jullie weer op bezoek komen en biertje willen doen laat maar weten.

ontopic: mooie fotos hoor, ik ben trouwens wel onder de indruk van die kleine fuji, waarvoor zit ik al die fullframe ellende mee te zeulen? dat is denk ik voornaamste reden dat ik nagenoeg ben gestopt met fotograferen enerzijds, anderzijds ben ik inmiddels vastgeroest in het dagelijks leven hier, wat bijzonder hectisch is.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Oh, heb ik een speciale status ofzo :P

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Terryb47 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:18:
[...]

kijk dat vind ik erg leuk om te horen (ook van jou @Deathchant :) ik woon tegenwoordig in HK dus als jullie weer op bezoek komen en biertje willen doen laat maar weten.

ontopic: mooie fotos hoor, ik ben trouwens wel onder de indruk van die kleine fuji, waarvoor zit ik al die fullframe ellende mee te zeulen? dat is denk ik voornaamste reden dat ik nagenoeg ben gestopt met fotograferen enerzijds, anderzijds ben ik inmiddels vastgeroest in het dagelijks leven hier, wat bijzonder hectisch is.
@Terryb47 Kijk aan! Laatste wat ik me herinner is dat je op sabbatical was daar, maar blijkbaar niet meer weggegaan? :9

Hectiek kan ik me wel wat bij voorstellen ja. Ik weet niet of ik daaraan zou kunnen wennen, qua bijvoorbeeld werken. Wel een machtig mooie stad, ik ben als een kind zo blij elke keer als ik daar ben. Al was het maar om het eten :+

Biertje hou ik je aan! Mag je voor mij best een Gweilo Beer schenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThorDUde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 21:12
Hong Kong is op dit moment niet echt veilig. Helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17
Een topic van een jaar oud hiervoor kicken lijkt me niet nodig. Slotje erop dus.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.