Ik ben met enige regelmaat in Hong Kong, maar ben dan niet altijd veel met fotografie bezig. Eten en socializen heeft dan vaak wat voorrang.
Afgelopen februari zijn we weer geweest, en deze keer heb ik wat extra tijd genomen voor her en der een foto. Al was het maar om mijn nieuwe camera en UWA lens uit te testen die ik daar heb gekocht. Soort van GAS verantwoording afleggen, om het zo maar te zeggen
Iets wat ik graag wilde uittesten was de high resolution mode van Olympus, die een 80mp RAW foto oplevert door 8 foto's te combineren. Ik kwam er al snel achter dat dit ook een ideaal hulpmiddel was voor long exposure fotografie. Het combineren van bijv. 8 keer een foto met 5 sec sluitertijd, levert een vergelijkbaar effect op als in een foto met 40 sec sluitertijd. En dat zonder moeite te hoeven doen in photoshop om deze beelden te combineren.
Hieronder een aantal foto's van mijn trip in februari. Voornamelijk de focus gelegd op gebouwen en skylines. Ik heb ook redelijk wat geprobeerd qua straatfotografie, maar dat is iets voor een andere dag eventueel
.
Een groot deel is ook op de volledige hoge resolutie beschikbaar, dus klik vooral even door voor extra details!
Cruise Terminal Sunset View by Marcel Samson, on Flickr
Victoria Harbour Sunset by Marcel Samson, on Flickr
Lugard Road Sunrise View by Marcel Samson, on Flickr
View from Langham Place by Marcel Samson, on Flickr
Tai O Village at Night by Marcel Samson, on Flickr
Into the Sky pt 2 by Marcel Samson, on Flickr
Langham Place by Marcel Samson, on Flickr
City Density by Marcel Samson, on Flickr
Patterns by Marcel Samson, on Flickr
View from Garden Hill by Marcel Samson, on Flickr
Kwong Fuk Estate by Marcel Samson, on Flickr
Nathan Road Crossing by Marcel Samson, on Flickr
#bonus
Chungking Mansions by Marcel Samson, on Flickr
Valt een beetje buiten het thema, maar wilde ik toch even plaatsen. Wellicht leuk voor mensen die Chungking Express weleens gezien hebben
.
EDIT:
#bonus 2:
Montane Mansion by Marcel Samson, on Flickr
Tegenwoordig echt de meest cliché plaat uit Hong Kong, maar toch moest ik hem maken!
Iets wat ik graag wilde uittesten was de high resolution mode van Olympus, die een 80mp RAW foto oplevert door 8 foto's te combineren. Ik kwam er al snel achter dat dit ook een ideaal hulpmiddel was voor long exposure fotografie. Het combineren van bijv. 8 keer een foto met 5 sec sluitertijd, levert een vergelijkbaar effect op als in een foto met 40 sec sluitertijd. En dat zonder moeite te hoeven doen in photoshop om deze beelden te combineren.
Hieronder een aantal foto's van mijn trip in februari. Voornamelijk de focus gelegd op gebouwen en skylines. Ik heb ook redelijk wat geprobeerd qua straatfotografie, maar dat is iets voor een andere dag eventueel
Een groot deel is ook op de volledige hoge resolutie beschikbaar, dus klik vooral even door voor extra details!

#bonus

Valt een beetje buiten het thema, maar wilde ik toch even plaatsen. Wellicht leuk voor mensen die Chungking Express weleens gezien hebben
EDIT:
#bonus 2:

Tegenwoordig echt de meest cliché plaat uit Hong Kong, maar toch moest ik hem maken!
[ Voor 3% gewijzigd door Sjekster op 12-07-2018 10:52 ]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10