Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ifaker
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-05 20:01
Mijn vraag
Is het mogelijk om met een PoE kabel een switch te poweren? (dus de switch poweren met PoE, omdat ik daar geen stroom heb)

Het zit namelijk zo, ik ben bezig met project waar geen stroom is maar wel een kabel met PoE. Helaas moet ik meerdere lan poorten hebben daar maar die heb ik niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
PoE Kabel

Kunnen jullie een switch aanraden? Hij hoeft niet meer dan 4 poorten te hebben!( mag natuurlijk altijd als het niet anders kan)

Groetjes,

Ifaker

[ Voor 6% gewijzigd door ifaker op 11-07-2018 12:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, er zijn PoE-powered switches.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ifaker
CyBeR schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:19:
Ja, er zijn PoE-powered switches.
Werken deze dan doormiddel van 230v voeding? werken deze ook al op de LAN kabel die er nu al is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
Hoeveel poe porten heb je nodig?

Deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 8-poorts kan met POE voeding werken maar die heeft maar 1 POE out poort.

[ Voor 80% gewijzigd door HKLM_ op 11-07-2018 12:24 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ifaker
HKLM_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:20:
Hoeveel poe porten heb je nodig?
In principe heb ik er maar 2 nodig, maar mocht het zo zijn dat er alleen grote switches zijn die op PoE werken dan moet dat maar:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 00:16
Ik heb op mijn werk een aantal van deze jongens in gebruik: pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE

Simpel en doet wat het moet doen, maar je bent uiteraard wel beperkt in het maximum vermogen als er andere PoE devices aan de switch moeten worden gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 14:58
Heb wel vaker een 3com 8poorts switch gezien die gevoed word via poe

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Martijn13 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:25:
Ik heb op mijn werk een aantal van deze jongens in gebruik: pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE

Simpel en doet wat het moet doen, maar je bent uiteraard wel beperkt in het maximum vermogen als er andere PoE devices aan de switch moeten worden gehangen.
Word niet heel warm van het apparaat. Vooral vanwege dit:
Semi-managed (alleen via Windows applicatie)
Maar idd, PoE gevoed betekend dat je beperkt PoE apparaten kunt voeden. PoE is vooral bedoeld om apparaten te voeden maar zelf gevoed te worden via het stopcontact, óf gevoed te worden door PoE maar zelf geen apparaten te voeden.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
unezra schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Word niet heel warm van het apparaat. Vooral vanwege dit:

[...]

Maar idd, PoE gevoed betekend dat je beperkt PoE apparaten kunt voeden. PoE is vooral bedoeld om apparaten te voeden maar zelf gevoed te worden via het stopcontact, óf gevoed te worden door PoE maar zelf geen apparaten te voeden.
Dat zegt Netgearde Tweakers Pricewatch bij bijna alle Netgear producten, die zijn dan alsnog prima te managen via een webinterface. Een CLI zit er helaas niet bij maar je zit niet vast aan een Windows applicatie.
De switch komt uit de ProSAFE® Gigabit Web Managed (Plus) Switches serie, vermoedelijk webmanaged ;)
(Degenen die ik ben tegen gekomen waren via zo'n brakke Windows tool te beheren maar nog beter via de webinterface)

[ Voor 17% gewijzigd door RGAT op 11-07-2018 14:01 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

RGAT schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:59:
[...]

Dat zegt Netgearde Tweakers Pricewatch bij bijna alle Netgear producten, die zijn dan alsnog prima te managen via een webinterface. Een CLI zit er helaas niet bij maar je zit niet vast aan een Windows applicatie.
De switch komt uit de ProSAFE® Gigabit Web Managed (Plus) Switches serie, vermoedelijk webmanaged ;)
(Degenen die ik ben tegen gekomen waren via zo'n brakke Windows tool te beheren maar nog beter via de webinterface)
Vind ik persoonlijk nog steeds een nadeel.
Goede webinterface is fijn, maar voor een switch of router vind ik een CLI met console cable toch wel heel erg prettig. (Mag best via USB zijn.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
unezra schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:32:
[...]

Vind ik persoonlijk nog steeds een nadeel.
Goede webinterface is fijn, maar voor een switch of router vind ik een CLI met console cable toch wel heel erg prettig. (Mag best via USB zijn.)
Tja het ziet er leuk uit als je vrienden mee kijken, maar hoe veel wil je instellen? Veel meer dan wat VLANs, PoE enable/disable en Rate limits kan je niet instellen, CLI just to CLI is een beetje overdreven voor dit soort doeleinden, zeker op switches die op de consumenten/soho markt gericht zijn...

(Overigens hier met die Unifi spullen bezig, kan wel janken om het gemis van fatsoenlijke CLI support die niet na een reboot ongedaan gemaakt wordt etc. dus zeker geen tegenstander van CLI, echter moet het wel nuttig zijn)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik heb in het verleden gewerkt met de Cisco SG200-8, juist om de reden dat deze 1 PoE-in poort heeft om gevoed te worden op plaatsen waar geen 230V aanwezig was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PVGsm970cGTUNWkhvJQajTtQ/full.jpg

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Gezien het topic van PoE even een vraag.

Zijn er consequenties aan verbonden als je niet-PoE apparatuur aansluit op een PoE switch?
Word er dan stroom afgegeven aan het niet-PoE ondersteunde apparaat, welke om die reden eerder kapot gaat? Of wordt het herkent als niet ondersteunend PoE apparaat en zal hij geen stroom afgeven.

Ik kan hier op Google weinig over vinden.

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@7unkrat maak even een nieuw topic aan. Jouw vraag staat los van de vraag van de TS en dit topic is ook alweer wat ouder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.