Gigabyte Z87-HD3 SSD opties (M2 / PCIE?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artarion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 12:33
Hey,

Ik zou graag een extra SSD plaatsen om bepaalde games op te draaien. Ik heb reeds een samsung evo voor mijn windows en zou die zo willen houden. Ik heb echter niet veel plaats meer over voor SATA en zoek dus alternatieven. Ik dacht M2, maar dat wordt niet ondersteund door mijn Mobo geloof ik ? Maar er zijn ook schijven op PCIEE poorten blijkbaar. Graag jullie advies wat evt. mijn mogelijkheden zijn op dit MB. (heb niet zoveel verstand van de verschillende PCI standaarden enz.) Alvast bedankt.

Ik zoek een? SSD
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? extra game schijf

Wat is je budget? €50-150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? neen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10 OS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd?

Waarom past een normale Sata-schijf er niet bij?

Wat verwacht je er van? Je games gaan niet opeens sneller draaien of zo. Alleen het laden zou sneller gaan.

Pci-e-kaarten to € 160,-:

categorie: Solid state drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

m.2. SSD is weggegooid geld voor normale en game PC ‘ s

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 11-07-2018 12:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artarion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 12:33
White Feather schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:14:
Wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd?

Waarom past een normale Sata-schijf er niet bij?

Wat verwacht je er van? Je games gaan niet opeens sneller draaien of zo. Alleen het laden zou sneller gaan.

Pci-e-kaarten to € 160,-:

categorie: Solid state drives
Ik had idd ook al die Plextor M9Pe pci-e insteekkaart 256GB bvb gevonden, maar wilde zeker zijn dat dat compatibel is zoiets. Zijn ook nogal duur in verhouding misschien. Ken er weinig van, van dit soort schijven. ik dacht dat er miss nog goedkopere alternatieven waren ofzo. Heb nog 1 sata slot over denk ik, stroomvoorziening weet ik niet. Gewoon in de pcie poort klikken leek mij de makkelijkste optie. Zou idd voor games met lange laaddtijden zijn. bvb elder scrolls online ofzo, gaat al naar de 100GB bijna voor 1 game vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hackus schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:19:
m.2. SSD is weggegooid geld voor normale en game PC ‘ s
Nee hoor want M2 is een connector en er zijn ook SATA drives op een 2280-printplaat. Hell, je kan 802.11a over M2 praten, als het maar langzaam genoeg moet.

@Artarion een game van 100GB groot laadt echt geen 100GB als je het spel start. Waar zit je probleem nu precies?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 11-07-2018 12:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MAX3400 m.2 is iets anders dan M2 Sata of heb ik het mis( hackus wordt dagje ouder)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Hackus je wordt oud. M2 is puur een "stekker". De controller en bus die aan beide kanten van de stekker hangen, bepalen de maximale doorvoer.

SATA kan over M2, WiFi kan over M2, NVME kan over M2. En waarschijnlijk nog meer standaarden die ik mobiel even weiger op te zoeken. ;)

Ah: Wikipedia: M.2

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 11-07-2018 12:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ben in de war met mSata en m.2

Ik bedoel Deze SSD pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB

tov pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB voor normale en game PC's

[ Voor 81% gewijzigd door Hackus op 11-07-2018 12:54 ]

Pagina: 1