Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Ik zoek een?
Ik wil mijn huidige home cinema upgraden van Logitech z960 naar een echte 5.1 Combinatie + Receiver, heb al even de Samsung k950 maar ga deze terug sturen aangezien hij me echt niet kan bekoren. Op dit moment heb ik devolgende combinatie

- 2x Klipsch R-15m
- 1x Klipsch R-25c
- 2x Klipsch R-14s
- 1x Klipsch R-10sw

Recveiver
Denon avrx-2400h

Wat is je budget?
1000 tot 1200 (speakers zijn ~800) en receiver 400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Genieten van mijn installatie, het geluid moet helder zijn en mijn ruimte vullen (16m2 met 3 vaste muren en 1 opening). Ook wil ik een investering doen waar ik jaren (veel) van kan genieten

Wat heb je zelf al gevonden?
De setup hierboven

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vroeg me af of dit een verstandige keuze is of welke componenten eventueel kunnen anders zijn (subwoofer?, receiver?)

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Wat is je gebruiksdoel?; luister je voornamelijk muziek, films, games?. Wat is de verhouding.

Waarom de Klipsch speakers?, heb je deze speakers getest of puur geselecteerd op kostprijs? (zodat je binnen je budget een volledige 5.1 set kunt samenstellen).

Ik zou persoonlijk liever wat meer geld uitgeven voor de frontspeakers aangezien die toch het meest gebruikt worden. Met een sub erbij hoeven dit niet perse vloerstaanders te zijn, maar een goeie sub alleen kost al >€500.....

Budget van €1000-1200 is erg beperkt voor een 5.1 set, waarom niet starten met een 2.0 of 3.0 set en deze uitbreiden?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09 19:31
En misschien op de site van teufel kijken voor complete set. Of 2 front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Gebruikersdoel is voornamelijk films & tv shows. Af en toe muziek (maar niet echt de hoofdzaak).
Klipsch speakers omdat ik deze persoonlijk heel goed vind klinken (helaas nog niet veel andere gehoord).

Uiteindelijk heb ik mijn budget een beetje aangepast hiervoor, want ik wou eerst maar 750 uitgeven maar aangezien ik naar iets degelijk wil gaan heb ik dit verhoogd.

Ik begrijp iedereen die zegt begin met een 2.1 of 3.1 maar zelf wil ik nu al deftig inorde zijn ipv er zaken aantoe te voegen later (enige wat ik nog zou denken is atmos).

Liever de korte pijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ga zeker is luisteren in een goede hifi winkel.
Ik ging naar de bekende winkel in Groningen met het idee om de dali zensor 1 op te halen, maar ik ging met de Q-acoustic 3020 naar huis :)

Speakers koop je niet op basis van specs maar op basis van luisteren wat je mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
Die set has ik ook in het oog, de Q-acoustic 3000 (4x 3010 + 1x 3090C + 1x 3070S).
Ik heb deze nog niet gehoord maar volgens reviews is de 3070S helaas geen echt winner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:01
Tip voor klipsch speakers, bestel ze via Amazon Duitsland! Scheelt je heel wat euro's en je hebt het rap in huis :)

Pm maar als je hulp nodig hebt.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
LuisjeNL schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:10:
Tip voor klipsch speakers, bestel ze via Amazon Duitsland! Scheelt je heel wat euro's en je hebt het rap in huis :)

Pm maar als je hulp nodig hebt.
Dankjewel hiervoor, de setup waarvoor ik ging gaan is een combinatie van amazon (DE + ES) & Plattetv.
Er is op dit moment een poolse winkel die enorme kortingen geeft maar helaas niet wil verzenden naar Belgie.
Jammer want 205 euro voor de R-10sw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ik heb zelf ook bijna alles van klipsch. Heb eerst al het de andere speakers verkocht, en ben toen begonnen met kopen van klipsch.
Heb nu 2x R-28F Frontspeakers 1x Centerspeaker RP 250C en 2x Klipsch R-14S Surround Speakers. Dan heb ik nog een subwoofer van een ander merk en 4 plafond speakers van teufel..

Maar ik ben zeer tevreden over de klipsch, ze zien er mooi uit en er zit een mooie geluid in.. In ieder geval S6 met je zoektocht en alvast vel luister plezier,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
harley2009 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:17:
Ik heb zelf ook bijna alles van klipsch. Heb eerst al het de andere speakers verkocht, en ben toen begonnen met kopen van klipsch.
Heb nu 2x R-28F Frontspeakers 1x Centerspeaker RP 250C en 2x Klipsch R-14S Surround Speakers. Dan heb ik nog een subwoofer van een ander merk en 4 plafond speakers van teufel..

Maar ik ben zeer tevreden over de klipsch, ze zien er mooi uit en er zit een mooie geluid in.. In ieder geval S6 met je zoektocht en alvast vel luister plezier,.
Voor welke subwoofer ben je gegaan, ik weet dat je niet hetzelfde merk moet hebben maar het leek me logisch om ook voor klipsch te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik wou eigenlijk de klipsch R-112sw. Maar die is mij nog te duur. En ik heb nog een goede subwoofer en wel de jbl northridge e250p.

Dit alles is aangesloten op een Marantz SR7011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
BioHzRd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:08:
Die set has ik ook in het oog, de Q-acoustic 3000 (4x 3010 + 1x 3090C + 1x 3070S).
Ik heb deze nog niet gehoord maar volgens reviews is de 3070S helaas geen echt winner.
Klopt, dat hoorde ik ook.
Zelf heb ik 2x de 3020 en de 3090c in hoogglans wit. Erg mooi om te zien en super mooi geluid.

De fronts en center pak je beter van hetzelfde merk en serie. Voor de rear maakt het al minder verschil en voor een sub kun je helemaal prima een ander merk nemen.

Klipsch en Jamo hebben leuke instappers en daarboven komt bijvoorbeeld SVS met de pb en sb 1000
Pagina: 1